האיראנים חוגגים: שחזור של ההשפלה האמריקנית ברחובות טהרן

פולספגן

New member
האיראנים חוגגים: שחזור של ההשפלה האמריקנית ברחובות טהרן

בחגיגות יום השנה למהפכה האיסלאמית נערך בבירת איראן שחזור של תפיסת המלחים האמריקניים, זאת יום לאחר שפורסם תיעוד של אחד מהחיילים ממרר בבכי. אל הקריאות המסורתיות של הקהל נגד ארה"ב וישראל הצטרפו השנה גם קריאות "מוות למשטר הסעודי". צפו בתמונות
 

פולספגן

New member
שחזור של תפיסת המלחים האמריקניים מול קהל מריע בלב טהרן. כך

חגגו אתמול (ה') באיראן את יום השנה ה-37 למהפכה האיסלאמית. כמו כן, בבירה טהרן נערכו גם תהלוכות והטיל ארוך הטווח "עימאד" הוצג לראווה. מפקד כוח קודס הגנרל קאסם סולימאני, שמכונה גם "מלך הטרור", והנשיא חסן רוחאני השתתפו בתהלוכות.
 

פולספגן

New member
אגב, יום למחרת שחררה איראן את החיילים. "לאחר בדיקה, התברר

שהכניסה שלהם למים הטריטוריאליים לא הייתה מכוונת", נמסר אז בהודעת משמרות המהפכה. "אחרי שהמלחים הציגו את ההסברים שלהם, הם שוחררו למים הבינלאומיים".
 

אבנר ג2

New member
לא נורא....

ארצות המערב, כולל ארה"ב
ניצלו מספיק את המשאבים הטבעיים שלהם והתעשרו מזה
אז עכשיו האירנים קצת משפילים אותם
הם יוכלו לחיות עם זה...
 

פולספגן

New member
מה שמראה כמה האמריקקים
שהם נותנים לאובמה להשפיל

אותם.
 

פולספגן

New member
התקשורת האיראנית הבליטה בשידוריה קריאות "מוות למשטר הסעודי"

שהשמיעו המשתתפים בתהלוכות. קריאות אלה הצטרפו לקריאות המסורתיות נגד ארצות הברית וישראל. אין זו הפעם הראשונה שנשמעות אותן קריאות נגד סעודיה, אך הפעם הן מובלטות כשברקע מתיחות שיא וניתוק יחסים בין הצדדים. בתקשורת האיראנית אמרו כי הקריאות הן בשל הפשעים של המשטר הסעודי המושחת.
 

פולספגן

New member
סוכנות הידיעות האיראנית "מהר" דיווחה כי מיליוני איראנים

בטהרן וברחבי המדינה חגגו למרות מזג האוויר הקר. בסוכנות הידיעות "אירנ"א" ציינו כי החגיגות נערכות ביותר מאלף ערים ו-4,000 כפרים, ומסוקרות על ידי יותר מ-5,200 עיתונאים וצלמים איראניים וזרים. עוד נמסר כי באירועים משתתפים יותר מ-450 אורחים מרחבי העולם, בהם מדענים ואישים פוליטיים מכובדים מגרמניה, צרפת, בלגיה, קרואטיה והולנד. אחד מהם, לואיס פרחאן, מנהיג הארגון האמריקני "אומת האיסלאם", הצטרף לנשיא רוחאני.
 

פולספגן

New member
גם תנועת חמאס שלחה משלחת לטהרן לרגל החגיגות. מקורות ברצועת

עזה מסרו ל-ynet כי מדובר במשלחת נמוכת דרג שיצאה מביירות. היחסים בין חמאס לטהרן נמצאים בשפל על רקע התעקשות הדרג המדיני בארגון להעדיף את הציר הסעודי על פני הציר האיראני. עם זאת, בזרוע הצבאית של חמאס מעדיפים להתחבר לציר האיראני בשל הצורך שלה במימון.
 
למעלה