טדי קולק הסגיר לוחמי אצ"ל למודיעין הבריטי, ור

מהוני

New member
טדי קולק הסגיר לוחמי אצ"ל למודיעין הבריטי, ור

לצרף אותם לפנתיאון משה ארנס 10.04.2007 00:00 הוסף תגובה הורד עכשיו ללא תשלום הארץ iPhone הורד עכשיו ללא תשלום הארץ android לתגובות הדפס הוסף לרשימת קריאה החשדות היו קיימים זמן רב, אך כעת זה רשמי. טדי קולק הסגיר לוחמי אצ"ל למודיעין הבריטי, ורבים מהם נמקו חודשים ארוכים במחנות מעצר באפריקה. אחד מהם היה יעקב מרידור, סגנו של מנחם בגין. קולק לא פעל לבדו. ראשי תנועת העבודה, בהנהגת דוד בן-גוריון, החליטו לשתף פעולה עם השלטון הבריטי לקראת סוף 1944, בניסיון לחסל את המחתרת שלחמה בבריטים. הימים שלאחר מכן כונו "הסזון" - "עונת הציד" - כאשר אנשי אצ"ל ולח"י נרדפו והוסגרו לידי הבריטים. לא כל אנשי תנועת העבודה היו מוכנים לבצע את החלטת ההנהגה. אחד היוצאים מן הכלל היה יגאל אלון, אז ממפקדי הפלמ"ח. אניטה שפירא כותבת בספרה "יגאל אלון: אביב חלדו", כי באוקטובר 1944, במועצה הארצית של התנועה "לאחדות העבודה", אמר ישראל גלילי, כי הצורך לפעול נגד אצ"ל ולח"י נובע מטבעם הפשיסטי. המועצה התלכדה סביב החלטה שקבעה, כי "החבורות הטרוריסטיות הן גלגול יהודי של הפשיזם בעולם". בהגדרת ז'בוטינסקי ואוהדיו כפשיסטים לא היה כל חידוש. מה שעשוי להיראות מפתיע במבט לאחור, היא העובדה שההשמצה הזאת עדיין הוטחה בתנועה ציונית יריבה לקראת תום מלחמת העולם השנייה. גם בגטו ורשה, תחת הכיבוש הנאצי, ראתה התנועה הסוציאליסטית הציונית בבית"ר תנועה פשיסטית. מרדכי טננבאום, אחד ממייסדי "הארגון היהודי הלוחם" בגטו, כתב בעלון של "דרור", התנועה שבהנהגת אנטק צוקרמן וצביה לובטקין, כי גם ג'אקומו מטיאוטי, הסוציאליסט האיטלקי, וגם חיים ארלוזורוב, היו קורבנות הפשיזם: "מטיאוטי נרצח על ידי פשיסטים איטלקים; ארלוזורוב - על ידי פשיסטים יהודים. החשבון עם הרוצחים עוד ייעשה". מלים אלה נכתבו בימים, שבהם החדשות על רצח המוני של יהודים כבר הגיעו לוורשה. לא פלא שהרוויזיוניסטים בגטו לא נכללו בשורות "הארגון היהודי הלוחם", וששני הארגונים שעמדו בראש המרד, "הארגון היהודי הלוחם" בפיקודו של מרדכי אנילביץ', ו"הארגון הצבאי היהודי" הרוויזיוניסטי, בפיקודו של פאוול פרנקל, לחמו בגרמנים בנפרד. למרבה הצער, ההיסטוריה אינה מסתיימת כאן. הקרב של פרנקל ולוחמיו בכיכר מוראנובסקי, שהיה הקרב העיקרי של המרד בגטו, הוסתר במשך יותר מ-60 שנה. מאמץ מכוון ואפקטיווי נעשה כדי להשכיח את השתתפות לוחמיו של פרנקל במרד ובמקביל להציג את המרד בגטו ורשה כיציר כפיה של תנועת העבודה. עונת הציד של לוחמי המחתרת בארץ ישראל התחוללה שנה וחצי לאחר המרד בגטו ורשה. הנהגת תנועת העבודה אז לא הסכימה להכיר בחלקם של חברי האצ"ל בלחימה בגטו. עברו שנים עד שתרומתם של לוחמי אצ"ל ולח"י למאבק בשלטון הבריטי ולהקמת המדינה זכתה להכרה, ועולי הגרדום הוכרזו כגיבורים לאומיים. היום אין כמעט עיר בישראל שאין בה רחוב על שם אצ"ל ולח"י. אין גם כמעט עיר שאין בה רחוב על שם מרדכי אנילביץ', ובצדק. אך שמו של פאוול פרנקל עדיין נעדר מהפנתיאון הלאומי. דוד לנדאו, שלחם תחת פיקודו של פרנקל, כתב בספרו "בכלוב", כי זמן קצר לפני המרד אמר פרנקל ללוחמיו: "אנחנו נמות בטרם עת, אך לא נידון לכליה. אנחנו נחיה כל עוד תתקיים ההיסטוריה היהודית". הגיעה השעה שפרנקל ולוחמיו יהיו לחלק מההיסטוריה היהודית.
 
האם יכול להיות

שנכון היה לסייע לבריטים בזמן שהם נמצאים בחוד החנית של המלחמה נגד הנאצים?
 
ההגנה הרגה עשרות חיילים בריטיים בפיגוע בפטריה

וריתקה אלפי חיילים בריטיים בא"י ב-1940 ע"י פעולות העלייה הבלתי-חוקית. בכך היא פגעה במאמץ המלחמה הבריטי נגד גרמניה הנאצית ולמעשה סייעה לנאצים. לפי ה'היגיון' השמאלני המטורף שלך צריך היה להסגיר את אנשי ההגנה לתליין הבריטי.
 

עמיקם10

New member
בשנות המלחמה לא היתה העפלה.שום אניה

אחרי שסטרומה טבעה בים השחור. הבריטים הצילו את ארץ ישראל מרומל. אבל בייגין לא הבין את זה. הפלמ"ח היה בסוריה ובלבנון..ואיפה אצ"ל. ? תלו אותם [כמו כלבים.]בסוגריים שלא אשמע מעליב-קדושים קדושים אבל האמת היא אחרת. עשו מהגיבורים הרוגי מלכות. בזה הם היו טובים. בלהקריב אנשים על המזבח. הפריעו להקמת המדינה. הפריעו בכך שהבריטים כל פעם הטילו עוצר ובגלל שנאו אותם..שדדו בנקים והתפארו. גנבו נשק מהבריטים. וכל הזמן נימקו את זה בכך שהבריטים הם האוייב וזה היה פטנט של יאיר...עד היום הם חושבים שהבריטים היו האוייב...בעוד שמי שבנו כאן את הארץ היו הבריטים. סללו מסילות רכבת וממשלת ישראל מפגרת ב-50 שנה. סללו כבישים מה שממשלת ישראל מפגרת ב-30 שנה. מחנות צבא.. שלוקח לצ.ה.ל לבנות 10 שנים. והעיקר דאגו שהערבים לא ישחטו את היהודים. עד 1948. טבנקין היה אומר שכשתהיה לנו מדינה יהיה ברדק. וזה באמת קורה. הולילנד..הנשיא קצב. ידלין. טבנקין ידע מה שהוא אומר.
 
עמיקם , מה הפלמ"ח עשה בדיוק בסוריה ?

האם לחם שם ? או שאתה מוציא קלוצקש מהסדין שאתה מתחבא בו
 
'הודות' לבריטים הערבים שחטו את יהודי חברון

ואת יהודי צפת, מוצא ומקומות אחרים בתרפ"ט ואחריה. וגם 'הודות' לפאסיביות ההגנה שתחת הדגל של ה'הבלגה' נמנעה מלפגוע באוייב הטרוריסטי הערבי. בגלל זה הוקם האצ"ל ואורגנה הגנה עצמית יהודית. בזמן שהבריטים הפכו מאוהב לאוייב הפכו השמאלנים מאלמנט פאסיבי למשתפי פעולה עם השלטון הזר, ואילו השמאל הקיצוני ממוצא יהודי דוגמת הפק"פ השתתף בטרור של המופתי נגד היישוב היהודי.
 

עמיקם10

New member
תרפ"ט זה 8 שנים לפני שאצ"ל נוסד

.המאורעות התחילו בגלל מצעד של בית"ר והועד למען הכתל-קבוצה ימנית ליד הכותל. המאורעות הראשונים היו ב-1921. כעבור תשע שנים פרצו מאורעות תרפ"ט. להאשים בזה את הבריטים. אחריות מינסטריאלית כי לא היה לזה תקדים. אחר כך הם דיכאו את המרד הערבי הרגו את אבו ג'ילדה. ועוד שודדים ההבלגה היתה בזמן המלחמה.מותר לאנשים לחשוב אחרת אבל להכריז על הבריטים מרד במרץ 44 כשהמלחמה בעיצומה וכל העולם נלחם בהיטלר זו היתה היתגרות של אמת. ולכן היה הסיזון הראשון. בכלל הבריטים הפכו לאוייב אצל יאיר..לא לגבי אצ"ל. שאימץ את זה. כי 'רק כך'- מת עם זבו'. ועבר הירדן נותקה מהחלום הציוני. הסוכנות היהודית הוקמה ע"י הבריטים והיה להנהגת השיוב אינטרס לשתף איתם פעולה כי הם שהבטיחו לנו בית לאומי. מאידך לאצ"ל היו כוונות פוליטית.בדיוק כמו שהיו לז'בוטינסקי.והם רצו לעמוד בראש הישוב אבל הם היו מיעוט. והפסידו במערכות הבחירות. המטרה של כולם היתה אותה מטרה.והיא הושגה. ב-1934 ז'בוטינסקי ובן גוריון חתמו על הסכם שטורפד ע"י הנהגת מפא"י. לאחר רצח ארלוזורוב. מ-1944 לבגין היו מחשבות אחרות. והקמת חרות לאחר הקמת המדינה הובילה אותו לאופוזיציה. בהיסטוריה אין אילו ולכן לא אמשיך. נ.ב. בראשית שנות החמשים מלבד ההפגנה נגד השילומים שחרות תפסה על זה טרמפ גמו כל דבר שמפא"י עשתה .כמעט שלא שמעו על חרות. ומפא"י הצליחה די לדכא את התנועה. בצדק או שלא בצדק.אחרי שבן גוריון הלך- ב-1969 לראשונה היה לימין גוש גדול בכנסת..תבדוק. ובעוד 25 שנה..מהיום....
 
למה אתה מתעקש לחשוף את בורותך ברבים?

מתוך ויקיפדיה: הארגון הצבאי הלאומי בארץ ישראל‏‏[1] (בראשי תיבות: אצ"ל) היה ארגון צבאי מחתרתי עברי שנוסד בירושלים בשנת 1931. הארגון הוקם על ידי מפקדים שפרשו מארגון "ההגנה" בשל דרישתם לפעולה נחרצת נגד התוקפנות הערבית של אותם ימים (מאורעות תרפ"ט). במשך השנים מרבית אנשיו היו צעירים מתנועת הנוער הרוויזיוניסטית בית"ר. מטעמי חשאיות לא נהגו לקרוא לארגון בשמו כי אם "ההגנה" או "המעמד". הארגון פורק עם הקמת צה"ל.
 

עמיקם10

New member
גם 1931 זה שנתיים אחרי הרעש.

אם אני לא טועה עד 37 ארגון ב' היה מסונף להגנה.ולא היה ארגון נפרד. ולא היו אלה אנשים שהשתייכו לרביזיוניסטים אלא חלק מההגנה שגם חזר אליה. כמו תהומי. ההגנה נוסדה ב-1920..עוד לפני שנוסדה בכלל התנועה הרביזיוניסטית. ונושא הדיון שלי הוא למה תמיד הקיצוניות המגיעה מימין..כרוכה אלימות. וצריך להוריד לה שתי נקודות.. ואם היה ארגון ההגנה למה אצ"ל פנה לכיוונים האלה.? ולא פעל יחד עם אלה שלימים נשאו בנטל של המלחמה נגד הערבים.? הבעיה היא שאנשי הימין לעולם לא יודו שכל המלחמה נגד הבריטים היתה טעות גדולה ! שהבריטים רק בימים של בווין ואטלי האנטישמים גילו את היחס עויין לישוב וזו היתה טעות שלהם-כי העולם שאחרי השואה היה אחר. והאמריקאים והסובייטים פשוט לקחו מבריטניה את ארץ ישראל. אצ"ל ולח"י גירשו אותם -הצחקת אותם. !
 
מה זה בינינו 8 שנים קדימה או אחורה?


מותר לך לקשקש כרצונך בלי קשר למציאות ולחיים, המקלדת סבלנית וסובלנית, אפילו יותר מהנייר.
 

קצה

New member
הוא גם סייע להשרשת הדמוקרטיה

כמנהל הלשכה של ראש הממשלה כל יום חויבו העיתונים לשלוח את דפי החדשות ולקבל אישור ולמחוק מה שהוא דרש אין ספק שהאיש הזה תרם הרבה למדינה
 

amihaye

New member
הסגרת יהודי לבריטים לא תרמה למאבק שלהם בנאצים

אלא ניצול של כוח זר להשפעה על מאבקים פנימיים, בדיוק אותה הדרך שהשמאל ממשיך בה גם היום...
 
ב-1944

היתה כנארה תמונת מצב שונה ממה שאתה רואה כיום. המלחמה היתה אזז בשיאה ומי שפעל להחלשת הבריטים, עלול היה, בלי להתכוון כמובן, לחזק את הנאצים. אבל אך תיתן לעובדות להפריע לך.
 
זה לא היה נכון, כי לא היה קשר. קולק הופעל

ע"י הבריטים בגלל אידיאולוגיה של קולק וכסף שהבריטים נתנו לו. קולק קיווה שהבריטים יחלישו את אצ"ל וכך תובטח שליטת מפא"י על הישוב שבדרך. עובדה היא שקולק המשיך להיות מרגל בריטי עד 1948 והוא מסר ידיעות גם על מפא"י וההגנה.
 
ולקוות שהבריטים יחלישו את אצ"ל

ובכך תובטח שליטת מפא"י על הישוב שבדרך, והכל תוך כדי קבלת משכורת מהבריטים, הופך את מעשיו לפחות חמורים?
 
כי קיבלתי את הרושם המוטעה שאם הוא

הופעל ע"י הבריטים, קיבל מהם משכורת, והמשיך עד 48 למסור ידיעות גם על מפא"י וההגנה, יש בזה די, כדי להפחית מחומרת מעשיו כלפי האצ"ל והלח"י
 
למעלה