אבחנת גאוט וגרסאות שונות מרופאים שונים

IdanPer

New member
אבחנת גאוט וגרסאות שונות מרופאים שונים

היי,
לאחרונה היו לי כאבי ברכיים קלים והרופא הפנה אותי לבדיקות דם, מצאו שיש לי חומצה אורית ברמה של 8.3(מתברר שמ2010 היתה לי חומצה אורית גבוהה בדם) ורופא המשפחה אמר שייתכן וזה גאוט בגלל כאבי הברכיים.
קיבלתי הפנייה למיפוי עצמות ולראומטולוג.
הגעתי לראומטולוג לפני תוצאות מיפוי העצמות, הסברתי לו את כאבי הברכיים וציינתי שלאחרונה יש לי כאבים משתנים בכפות הרגליים, לא כאבים חדים, שמדי פעם מופיעים בקרסול, בבוהן, בזרת או באמצע כף הרגל, הכאבים הופיעו בשתי כפות הרגליים במקביל או כל אחת לחוד.
הראומטולוג בדק ואמר שאין נפיחות או אודם או כל דבר המעיד על דלקתיות ויכול להיות שאלו כאבי שחיקת סחוס קלה וברגליים אלו לא כאבים שמאפיינים גאוט (אמר שבגאוט אמור להיות התקף או נפיחות ואודם ואצלי כמה שבועות ללא).
לאחר שקיבלתי את תוצאות מיפוי העצמות היה כתוב שיש לי שינויים אוסטאוארטיריטיים קלים בברכיים ושינוי פטלופמורלי. הלכתי לאורטופד להציג לו את הממצאים והוא לא בדק אותי אלא מייד שראה את התוצאות אמר שזה וודאי גאוט בגלל מה שכתוב במיפוי. הוא טען שהכאבים בכפות הרגליים זה אופייני לגאוט גם אם אין התקף.
הוא נתן לי לקחת אלוריל 300 מ"ג בכל יום ואמר שבעוד שלושה חודשים נבדוק וייתכן שנפטרתי לתמיד מהגאוט.עדיין לא התחלתי לקחת את התרופה.
בבדיקה בפורומים באינטרנט הבנתי שאלוריל זו תרופה שצריך לקחת לתקופה ממושכת ושהיא עלולה לגרום להתקף גאוט חריף ושאי אפשר להפטר מגאוט.

מה אני אמור להבין מכל זה שכן אני שרוי בפחדים שמא אקבל התקף ולא אדע להתמודד איתו.
אני חייב לציין שמהרגע הראשון שרופא המשפחה דיבר איתי על גאוט התחלתי להקפיד לא לצרוך בשר בכלל, בירה בכלל וכמה שפחות עוף או דגים.
במקביל היו 3 מקרים בהם שתיתי אלכוהול (וויסקי) אע"פ שאני יודע שזה אסור במינון נמוך יחסית ולא היתה השפעה כלשהיא על הכאבים.
כאבי הברכיים פחתו עד שכמעט נעלמו ורק ברגליים אני מרגיש מדי פעם כמו לחץ על כריות כף הרגל.
בבקשה עצתכם. תודה רבה מראש.
 
גאוט?

הי עידן,

כמה דברים:
1. בדיקת המיפוי עצמות מיותרת כאן לחלוטין, זו בדיקה שכרוכה בהרבה קרינה (סביב 200-300 צילומי רנטגן) ואין לה שום תרומה אבחנתית בשאלה של הכאבים שלך. היא לא אבחנתית בכלל לגאוט, ונדיר שנשתמש בה לבדיקות של בירור כאבים לא ברורים.
2. הכאבים שלך באמת לא אופייניים לגאוט, בד"כ בהתחלה המחלה התקפית, כלומר מתוך "בריאות שלמה", בוקר אחד או לילה אחד המטופל קם עם כאבים נוראיים באחד המפרקים. ההתקף חולף גם ללא טיפול תוך מספר ימים, ויכול לחזור לאחר מספר שבועות - חודשים. לרב ללא טיפול תדירות ההתקפים תתקצר. רמת חומצה אורית גבוהה אינה אבחנתית לגאוט, כי יש הרבה אנשים עם חומצה אורית גבוהה שבחיים לא יפתחו גאוט. ולכן אין שום סיבה שתתחיל אלוריל!
לדעתי יותר סביר שהכאבים שלך הם כאבים של שחיקה (לא ציינת את גילך) מה שאנחנו קוראים הרבה אוסתיאוארטריטיס, וגם הממצאים במיפוי תומכים הזה, אם כי כאמור לא היה צורך בבדיקה.
3. הייתי ממשיך מעקב אצל ראומטולוג, מנסה לקבל קצת פיזיוטרפיה, ירידה במשקל (אם צריך) ופעילות גופנית שיכולים לעזור מאוד עם הכאבים השחיקתייים.
4. אין מה לדאוג, גם אם חס וחלילה תפתח גאוט, זו מחלה שמאוד קל לטפל בה, ומרבית החולים למעשה "ללא מחלה" אלא רק עם טיפול תרופתי. בנתיים לא הייתי מתנזר מאוכל טעים ואלכוהול, אלא צורך בכמויות סבירות כמו שמומלץ לכל עם ישראל...

בהצלחה
 
למעלה