גאוט

סימי71

New member
גאוט

סובלת מכאבי פרקים קשים מאובחנת עם לופוס מעורבות פרקים כבר מספר שנים, מקבלת 400 מג' פלקווניל ליום. היתה תקופה שקיבלתי 20 מג' פרדינזון שעזר לדלקות באמצבעות הידיים.
יש לי תופעת רינו בטמפ' החדר שממש לא עוזבת אותי ובהמשך איבחון ובשלוש שנים האחרונות פיברומיאלגיה.
מידי פעם יש נפיחות אודם וכאבים איומים ברפק למספר ימים ועובר, בברכיים כואב אבל לא מודלק, לאחרונה התקף קשה שהתחיל בבוהן והתפשט לכל כף הרגל והקרסול שלאחר שבוע עבר מעצמו ההתקף כאב במיוחד בישיבה או שכיבה וממש לא יכולתי לדרוך על הרגל. הרופא איבחן גאוט.
לאחר חודש ההתקף חזר, אזור הבוהן נשאר רדום ל.
קראתי קצת ברשת והבנתי שגאוט מאופיין עם חומצה אורית גבוהה, אב בכל הבדיקות עשיתי למעקב בשנים האחרונות החומצה אורית נמוכה בתוך הנורמה.
השאלות שלי הן:
האם גאוט יכול לבוא ביחד עם לופוס?
האם יכול להיות גאוט ללא חומצה אורית גבוה?
אם כן איך ניתן למנוע זאת?
עפ"י מה שקראתי גאוט תוקף רק בבהונות ואיך שזה נראה מה שקורה לי במרפקים ובשורש כף הי נראה לי מאוד דומה.
יכול להיות שזה לא גאוט?

תודה
 
gout and lupus

הי סימי,
גאוט זו אכן מחלה שמאופיינת ברמות חומצה אורית גבוהות. לא כל מי שיש לו חומצה אורית גבוהה בהכרח יפתח גאוט (ורמה גבוהה של חומצה אורית בדם ללא דלקת מפרקים, היא לא סיבה להתחיל טיפול) , אבל כל מי שיש לו גאוט יש לו רמות חומצה אורית גבוהה.
לעיתים ערכי הנורמה של המעבדה אינה מדוייקת ולמעשה גאוט יכול להתפתח מעל חומצה אורית 6, לעיתים בזמן התקף הרמה מעט יורדת ולכן יש סיכוי שיהיה גאוט גם ברמה מעט נמוכה, מאידך, אם רמת החומצההאורית היא 3, אז אפשר לשלול את זה כסיבה.
הדרך הטובה ביותר להוכיח גאוט היא עי ניקור המפרק בעת התקף וצפייה בנוזל המפרקי במיקרוסקופ, וזה מה שצריך לעשות במידה ויש סימני שאלה.
גאוט יכול להתלוות ללופוס כמו שהוא יכול לתלוות לכל מחלה אחרת, אם כי אין נטיית יתר לחולות לופוס לפתח גאוט.
ההתקף הפתאומי והחזק בבוהן אכן אופייני לגאוט אם כי יש דברים נוספים שיכולים לגרום להתקף כזה, כולל לופוס (אם כי לא מאוד אופייני), ולכן במקומך הייתי מנסה להגיע לבית חולים בעת התקף על מנת לבצע ניקור אבחנתי וטיפולי למפרק.
באיכילוב ניתן להגיע למיון בשעות הבוקר ויפנו אותך מהמיון למכון הראומטולוגי.
בהצלחה
 
למעלה