כאבי פרקים לאחר לידה

כאבי פרקים לאחר לידה

שלום. בת 26 . נשואה פלוס שתיים בריאה בדרך כלל. כ-3 חודשים לאחר לידה שנייה בניתוח קיסרי אלקטיבי. כחודש לאחר הלידה החלו בהדרגה כאבי פרקים באצבעות הידיים, פרק כף היד, הרגליים, קרסוליים, ברכיים, מרפקים, ללא חום, ללא אדמומיות, ללא נפיחות וללא קשיון בוקר. כל יום כואב מפרק אחר או כמה מפרקים ביחד. יש לציין כי הכאבים לא כל כך חזקים, אך מורגשים כמעט כל הזמן. בבדיקות דם: Esr :6 / Ana :negative/ c3 : 108/ c4: 18/ Crp: 0.30. Rf: קטן מ10. רופאת המשפחה אמרה שאין דלקת פרקים אבל בגלל שלא הייתי רגועה הלכתי גם לראמטולוג, שלפי הבדיקה גופנית והבדיקות דם רשם: ללא סנוביטיס, ללא רגישות וללא עדות למחלת מפרקים דלקתית שגרנותית.עם זאת, אמר לי שאם הכאבים יימשכו להתחיל לקחת לתקופה לא מוגבלת Flaquenil 200 mg פעמיים ביום ולחזור על בדיקות הדם בעוד מס שבועות כולל אנטי ccp שלא עשיתי לפני כן. השאלות שלי הן כאלה: 1. האם על סמך הבדיקות אני יכולה להניח כי לא מדובר בדלקת פרקים אפילו שכל הפרקים בגוף כואבים לי? אני ממש מודאגת 2. מדוע הרופא נתן לי מרשם לכדורים כאלה אם אין בכלל עדות לדלקת? 3. האם כאבים אלה יכולים לנבוע משינויים הורמונאליים? (מאז הלידה המחזורים אצלי עדיין לא סדירים). 4. בבדיקת דם רמת הסוכר יצאה 105. האם יכול להיות קשר? אודה לכל הכוונה אפשרית
 
כאבי מפרקים לאחר לידה

שלום, על פי מה שאת כותבת הרופא הראומטולוג לא מצא עדות לדלקת מפרקים בבדיקה הגופנית ובדיקות הדם גם הן אינן תומכות בתהליך דלקתי או אוטואימוני. אני כמובן לא יכול לדעת מדוע הרופא המליץ על טיפל בפלאקווניל. ישנן סיבות רבות לכאבים במפרקים שאינם בגלל דלקת. את מומלצת להגיע לבדיקה וקבלת דעה נוספת במכון לראומטולוגיה בבית חולים איכילוב. מספר טלפון לקביעת תור הוא 03-6974000.
 
שאלה נוספת

רק רציתי לשאול אם עשיתי בדיקות דם שבועיים וחצי לאחר הופעת כאבי הפרקים זה מוקדם מדי לאבחון מצב דלקתי/ מחלה אוטואימונית?
 
כאבי מפרקים לאחר לידה

הי לינוי
לרב במחלת מפרקים שגרונתית הסמנים עולים לפני התפתחות המחלה ולכן שבועיים וחצי לאחר התחלת הסימנים הקלינים, בדיקות אלו אמורות להיות חיוביות.
יתכן שהראומטולוג חשב על palindromic rheumatisim - שמאופיינת במחלה התקפית שלרב חולפת מהר, ולעיתים במחלה זו ניתן להציע פלקוויניל.
נשמח להעריך אותך במכון הראומטולוגי, היתרון במכון של בית חולים במקרה שלך הוא שניתן להגיע לכאן בזמן התקף ולא רק בתור שנקבע לך מראש.
בברכה
 
למעלה