אשמח לחוות דעת

daniela21

New member
אשמח לחוות דעת

שלום רב, אני סובלת בזמן האחרון מהתופעות המטרידות הבאות: כאבי גרון כרוניים - קשיים בבליעה, הרגשה של גרון נפוח, כאבים - בבדיקות מצאו בצקת שבאה ועוברת ללא טיפול. כאבי בטן בהתקפות - לפעמים עם התנפחות צד שמאל + קושי בהטלת שתן. התנפחות מפחידה של האצבעות בידיים - בעיקר יד ימין, האצבעות כ"כ נפוחות עד שהעצמות כואבות ואני לא יכולה לקפל את היד, בנוסף מתווספים פצעים אדומים. קורה בעיקר בקימה מהשינה וקורה רק בחורף. לפני שבועיים לראשונה, קמתי מהשינה עם שפתיים נפוחות ועיניים נפוחות, כנראה מתרופה חדשה שקיבלתי ומייד הפסקתי אותה ("ארקוקסיה"). בבירור אלרגי לא נמצא דבר, בדיקת C1 תקינה, התופעות באות והולכות ומשפיעות מאוד על איכות החיים שלי. בעיקר התקפי כאבי הגרון ואצבעות הידיים שמתעוותות מאד. מה עושים? יש לציין: אני בת 25, בעבר אובחנה מחלת רינו וטופלתי באוסמואדלט, עם השנים הכחלון באצבעות הולך ופוחת. בנוסף, רגישה למאכלים מסוימים, בעיה בספיגת ויטמינים (ברזל, B12, חומצה פולית וויטמין D). תודה!
 
חוות דעת

את מתארת תופעה של פריחה ונפיחויות שונות המחשידות לתהליך אלרגי- עקב תופעת הרינו בעבר, צריך לבדוק האם אין דלקת מפרקים אשר עשויה להסביר את התופעות- רצוי לפנות לראומטולוג ולהשלים בדיקות כגון C1 ESTERASE INHIBITOR ANA ANTI DS DNA C3 C4 ANTI RO LA RNP SM CARDIOLIPIN -כמו כן רצוי לבצע ביופסיה מאחד הנגעים ובהתאם להחליט על ההמשך
 

daniela21

New member
שאלה נוספת,

תודה, אך אין מדובר בפריחה. מדובר יותר על פצע אחד אדום וכואב בדיוק במפרק של האצבעות (כמו בתמונה שצילמתי באיכות לא משהו..). בקור האצבעות נעשות כחולות-סגולות, בחום הן מתנפחות ואז נשארת בצקת ופצע. בדיקות אלרגיה, C1'C3+C4 שנערכו כשבועיים לפני התנפחות היד, היו תקינות. האם מדובר בסה"כ בתופעת רינו (על אף שבקושי ויש כחלון, כאן מדובר בכאבי מפרקים, התנפחות ופצעים)? תודה רבה!
 
למעלה