שלום!

שלום!

אני בת 34, בהריון האחרון, לפני כשנה, התחילו לי להרדם כפות הידיים, האורטופד הסביר שזו תופעה הקשורה להריון והיא אמורה לעבור עד כשלשה חודשים מהלידה (עודף פרולקטין). ילדתי ב"ה ולא הצלחתי להתאושש מהלידה, הברכיים כאבו, הכתפיים ובעיקר כפות הידיים וקרסוליים, לא הצלחתי לדרוך על כפות הרגליים,גם צווארי "נתפס" לעתים קרובות. תליתי זאת בחולשה שלאחר לידה בקיסרי. בשלב מסוים, כשהכאבים רק גברו פניתי לאורטופד, הוא איבחן את בעייתי כדלקת בגידים, המליץ על סד מיוחד והמשכתי הלאה,הכאבים רק התגברו ואז הופניתי לבדיקות דם, והתוצאות להלן : crp-2.8 ' rf-62.4 ' esr -31 'dna-negative' ena-negW' complement c3-150 ' complement c4-56. להרגעת הכאבים אני נוטלת אביטרן (אני מניקה). דר' נכבדה, מהי חוות דעתך? אשמח לקבל את תשובתך בהקדם. תודה.
 
עד שהדר' תגיע לכאן

הייתי פונה עם תוצאות הבדיקה לרופא המשפחה להתייעצות. לרופא הילדים או אולי אפילו לרופא הנשים בקשר לנטילת תרופות בעת ההנקה.
 
כאבי מפרקים אחרי הריון

אכן רדימויות בכפות הרגליים הנן שכיחות מאד במהלך הריון- יחד עם זאת, התופעה חולפת זמן קצר אחרי הלידה - את מצארת מצב של כאבים שהם מעבר לכפות הידיים ולהערכתי את זקוקה לבדיקת ראומטולוג לקבוע האם בכל אופן לא מדובר בבעיה אחרת הקשורה לדלקת מפרקים כדאי גם להוסיף לבדיקות המעבדה RF ותקפוד בלוטת התריס
 
ביקרתי אצל ראומטולוג

אבחנתו היתה - דלקת פרקים, הוא הציע להמשיך עם אביטרן ולשלב גם לוסק. לאחר כחודשיים יש לחזור על הבדיקות ולראות אם המצב משתפר. לגבי הנקה ,האביטרן מותר גם למניקות.
 
למעלה