ANA חיובי מה זה אומר

ANA חיובי מה זה אומר../images/Emo206.gif

שלום רב כתוב לי בבדיקת דם Antinuclear AB Adults 1.17 הרופא כתב לי באבחנה ללא ממצאים פרקיים פעילים באבחנה כתב ARTHRALGIA בהערכה כתב: יתכן ומדובר בגרטרטיס ראקטיבית (על האבחנה הזאת לא מצאתי מילה באינטרנט אולי כתב לא נכון אפשר הבהרה)? לאור רמות ANA מוגברות החולה מופנית לבדיקות להערכה מחדש כולל שלילת SLA הראמטולוג אמר לי במפורש מה זה לופוס אמר לי במילים מאד ברורות מתים מזה ומאז מאז שנודע לי מה זה לופוס אני חיה בחרדה לא ישנה קוראת כל חומר אפשרי על המחלה ונכנסת להיסטריה עלי לציין שכבר לא כואבים לי הפרקים כמו שכאב ממש מעט אך פתאום נהיה לי לחצים בחזה שאני בקושי נושמת איתם. מה עושים?
 
קודם כל להירגע בבקשה../images/Emo140.gif

לא לכל מי שיש ANA חיובי יש לופוס. לא מכל לופוס מתים - אפשר לחיות עם המחלה בסימביוזה יפה מאד בימינו. הרופא שלך נשמע לי חסר אחריות לחלוטין אם זה מה שהטיח בפנייך טרם אובחנה חד משמעית מחלת הלופוס. זה שצריך לשלול את המחלה לא אומר שיש אותה בהכרח. יש אנשים בעלי ANA חיובי ללא מחלה. יש אנשים בעלי ANA חיובי בשל מחלות אחרות. אחרי שעברנו את שלב ההרגעה, גם אני אמא לאחד, גם אני בתהליך אבחון , הכולל, בין היתר, שלילת לופוס. תרגישי טוב זה הכי חשוב, כחלק מההרגשה הטובה חייבים להירגע (גם בשביל הילד/ה!) שבת שלום וחכי לתשובות מדויקות יותר של חכמים ומנוסים ממני.
 
אכן רצוי להירגע

ANA הנה בדיקה ספציפית- היא אמנם חיובית בלופוס אך היא גם חיובית במצבים שונים כולל אוכלוסיה בריאה. יש בהחלט מקום להשלים את הברור אך אנחונו עוד רחוקים מאבחנה. גם אם בסופו של דבר, נאבחן לופוס, ברוב המקרים מדובר במחלה שניתן להשתטל עליה באמצעים יחסית פשוטים ולנהל חיים רגילים.
 
למעלה