שאלה..

לוריאן32

New member
שאלה..

שלום רב על רקע פריחה בעור ושקיעת דם ארוכת טווח מוחשת (מעל 10 שנים) ביצעו ביופסיה (לצערי בוצע בצבא ואיני יודעת/מוצאת התשובה).לפני הכניסה להריון ולצורך קבלת כדורי השראת ביוץ הופניתי לראומטולוג לבירור- מאחר ולא נמצאו סיפטומים פעילים הוא טען כי יתכן ומדובר במחלה סמויה רדומה ובקבלת טיפול יתכן כי "תפרוץ" מחלה... העניין הוא שנקלטתי ברוך השם בהריון ספונטני וכעת אני בחודש שישי. השבוע החלה מעין שפעת ובמקביל סימנים מאוד דומים של הפריחה כפי שהיה לי בעבר.. מעין נק' אדומות שסביבן הילה לבנה...בלחיצה נעלמת הנק'.. שאלתי היא - האם לאור הרקע הנ"ל תוכל לומר לי האם יש טיפול במצב שכזה? האם סימנים מעין אלו עלולים להזיק להריון בהנחה והשפעת חולפת ונותרת לה רק הפריחה על העור?(מדובר במס' נק' בודדות על העור ולא משהו ממש חריף ) ובכל זאת בשל ההריון רציתי להיות יותר בטוחה... מה דעתך?? מן הסתם לראומטולוג לא ניתן לפנות מעכשיו לעכשיו ועד שאקבע (אם יש צורך בכך) תור הפריחה עלולה להיעלם..!
 

לוריאן32

New member
מס' חידודים

ana לפני מס' שנים היה חיובי.בשנה האחרונה נמצא שלילי. איך זה יכול להיות? מצאתי חומר ובו נרשם כי הביופסיה נמצאה תקינה - האם זה לחלוטין שולל את אבחנת הוסקוליטיס? יש לציין כי נרשם בנוסף - "ברקע מחלה אוטואימונית..." אולי בכצ'ט....? מה עליי לעשות? האם כאשר אין תסמינים של כאב עדיין מטפלים בבעייה מעין זו או שמא הרופא "מבקש" לגלות סיפטומים בפועל ורק אז מתחיל האבחנה ובהתאם הטיפול..??
 
תשובה

לא ניתן לקבוע אבחנה על סמך הנתונים שמסרת. יש צורך בביצוע בדיקות מעבדה ובדיקה גופנית על מנת לנסות לקבוע אבחנה ולהחליט על טיפול בהתאם. אני ממליצה לפנות לראומטולוג בהקדם ואם זה לא ניתן, לפנות לאחד המכונים בבתי חולים
 
למעלה