ראיתם שגליה ישי נפטרה?

dory38

New member
ראיתם שגליה ישי נפטרה?

מעניין, ראיתי את פרפר נחמד בילדותי (שנות ה-80 וה-90) ולא זכרתי אותה משם. אבל אני כן מוקיר אותה מהסדרה מטומטמת, כיונה אלפנדרי (השכנה של נתי ולירז), בעונות 1-2.
 

חיא2

New member
כן, מי זו בדיוק?

ומי זה הפופיק שהגדיר פעם ישראליות וחזר כמו אצל עגנון ב"תמול שלשום" לחיק היהדות הגלותית, האנטי-ציונית ושונאת החיים.
 

dory38

New member
את מרדכי פופיק ארנון אני פחות מכיר

תלחץ בגוגל על הערך "גליה ישי" ותראה. היא הייתה שחקנית וזמרת מוערכת, שחזרה לתודעה בשנים האחרונות בזכות הופעה במספר סדרות למבוגרים.
 

dory38

New member
בתקופה שהייתי ילד עוד היו מדורות שבט

כיום, אין דבר כזה. כל אחד מדליק את המדורה שלו, בין אם זה בטלוויזיה ובין אם "בחיים עצמם". היה לי מרצה שהתמחה בסעודיה, כשלמדתי מזה"ת. מעט שנים לפני שנפח את נשמתו, כתב מאמר על השבטים בסעודיה וערך בו הקבלה למבנה החברה הישראלי. שם קבע, שישראל היא אומת שבטים במבנה הזהה כמעט לזה של הסעודים. מעניין ורלבנטי במיוחד להיום.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לא היו 'מדורות שבט'?

אתה יותר צעיר מרוב המוחלט גולשי הפורום, אם לא מכולם ואני יכול להגיד לך בוודאות שהיה בזמן שהיית ילד.
 

חיא2

New member
גם את זה לא כתב


הוא כתב שהיתה מדורת שבט אחת, הערוץ הראשון.
היום כל אחד, כך דורי כתב, בוחר לו את המדורה שלו, הפרטית ולא את השבטית.
 

dory38

New member
אני הכרתי רק את הגחלים

כשהייתי בן 11 התחילו כבלים, תחנות רדיו מקומיות וכדומה. האם זה טוב? כן, כי יש זכות ביטוי למיעוטים ולגורמים שקולותיהם לא נשמעו בעבר. פחות טוב, כי פה 100 שבטים, לא 4 כפי שטוען ריבלין. יש פיצולים ותתי פיצולים, מה שעלול להוביל לבעיות בזהות של העם.
 

חיא2

New member
כשהייתי ילד, היו ממש מדורות

ולא מטאפורות למדורות או לטקסים פאגאניים.
מעניין מאוד מה שכתבת על התיאוריה הסוציולוגית-אנתרופולוגית של המרצה שלך. היא מסבירה בין היתר את הקלות הרבה בה מצליחה כל מפלגה שמטרותיה פילוג ושיסוע לצורך ליקוט קולות מצביעים.
 

dory38

New member
בהחלט, קראו לו פרופ' יוסף קוסטינר

הוא קרא לנסיכויות המפרץ chiefdoms, צירוף של kingdoms ו- chief. אגב, הוא התבדח שאהבתו לצבע הירוק גרמה לו להפוך לאוהד של סעודיה ומכבי חיפה בכדורגל. הוא גר רוב חייו בחיפה, לימד שם ובהמשך בת"א. זכיתי ללמוד אצלו, איש מקצוע ואדם חיובי. רק חבל שאהב יותר מדי לזלול וזה כנראה מה שהרג אותו.
 
למעלה