אכן, מאז נתניהו ועד נתניהו לא היה רה"מ מוצלח כזה

חיא2

New member
אכן, מאז נתניהו ועד נתניהו לא היה רה"מ מוצלח כזה

אז אתם מוזמנים לקרוא את תוצאות פיז"ה האחרון -
https://katzr.net/22cea7

אם זה לא היה כלכך עצוב, מתסכל ומעצבן,הייתי משתין מרב צחוק, כי אנחנו, אלה במערכת שקורעים את עצמם [ ולא באים סתם ל"עבודה" ] יודעים את האמת, ללא מבחנים בינלאומיים.
מבחני פיזה 2018: הפערים בין יהודים לערבים התרחבו משמעותית
במשרד החינוך הופתעו מהתוצאות וביקשו מה-OECD, שעורך את הבחינה בקרב בני 15 ב-79 מדינות, לבדוק שוב את מהימנותן. הפערים בין התלמידים החזקים למתקשים בישראל נותרו הגבוהים בעולם


"הציון הממוצע של ישראל נמוך מהממוצע במדינות ה-OECD בכל שלושת התחומים שבהם נערכה הבחינה - כמו בפעמים הקודמות שבהן השתתפה בבחינה. הציון הממוצע של ישראל בקריאה הוא 470 נקודות לעומת 487 נקודות בממוצע ה-OECD. ישראל מדורגת במקום ה-37 מבין 77 מדינות שהשתתפו בבחינה הזו - כמו בבחינה הקודמת. במתמטיקה, הציון הממוצע של ישראל הוא 463 נקודות לעומת 489 נקודות בממוצע ה-OECD. ישראל מדורגת במקום ה-41 בתחום זה, ירידה של שני מקומות בהשוואה ל-2015. במדעים, הציון הממוצע של ישראל הוא 462 נקודות לעומת 489 נקודות בממוצע ה-OECD. גם בתחום זה ירדה ישראל שני מקומות בהשוואה ל-2015, והיא מדורגת כעת במקום ה-42."
"
"אי-עמידה בצמצום פערים"
בנוסף לפערים בין האוכלוסייה הערבית ליהודית, ישראל היא המדינה שבה קיימים הפערים הגדולים ביותר בין התלמידים שקיבלו ציונים גבוהים לבין התלמידים שהתקשו בבחינה וקיבלו ציונים נמוכים. פער זה בין ציוני התלמידים החזקים למתקשים עומד בישראל על 407 נקודות. מדובר בפער גדול ב-34 נקודות בהשוואה למדינה עם הפער השני בגודלו - איחוד האמירויות, שאינה חברה ב-OECD. הפער גדול ב-49 נקודות מזה שבאוסטרליה, שבה נרשם הפער הגדול ביותר בין מדינות ה-OECD, אחרי ישראל."
 

חיא2

New member
אעלה כאן תגובות מטוויטר לענין המזעזע הזה

Eytan Avriel

@EytanAvriel
·
<time>12m</time>

<svg><g><path></path></g></svg>

סטארט אפ ניישן? בקדנציה אחת מחק נפתלי בנט התקדמות של שנים במבחני פיזה הבינלאומיים, והחרדים בכלל לא משתתפים במבחנים. הדירוג של ישראל במדעים הוא הנמוך בהיסטוריה, והפערים בהישגי התלמידים הישראלים התרחבו. זו כמעט ההגדרה של אי שוויון. אבל מה? אנחנו לא פראיירים

<
 

קלייטון.ש

Well-known member
הבעיה אליה אתה מתיחס היא בעיית הפערים בין יהודים וערבים?

כי הרי לא צריך מבחנים במתמטיקה כדי לדעת שבישראל יש פערים חברתיים בין יהודים וערבים.
איך הצליחו היהודים לחוד והערבים לחוד?
אתה מפנה לכתבה שנמצאת מאחורי חומת תשלום.
 

חיא2

New member
אבל הבאתי לך 2 פסקות משמעותיות

ויש רדיו, ותהיה טלוויזיה ב- שש ואח"כ בשמונה שמספקים מידע ללא הרף, ש"חומת התשלום" המוצדקת בהחלט, לא מאפשרת לך כעת לקרוא.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אין בעיה, זו לא הנקודה

רק הערתי כי אנשים מביאים קישורים לכתבות שחסומות, ולא כל כך יש בזה טעם. מי שרוצה לבסס את הטענות שלו בכתבות, כדאי שיביא קישור לכתבה שפתוחה לכולם. לא חובה (שום דבר פה לא חובה) אבל רצוי.
בכל אופן אם המסר הוא רק שיש פער בין יהודים לערבים בישראל - כפי שעולה מהקטע שציטטת - זה ידוע כבר ולא צריך מבחן במתמטיקה להדגים זאת.
 

חיא2

New member
קלייטון יקירי היקר מכל

בכל מחקר שאני מכיר מעולם לא צוטטו המקורות כולם, אלא חלק משמעותי מהם, והפנייה למקור.
זו לא בעיה שלי ש'הארץ' גובה דמי מנוי [ שאני משלם לניירי באופן קבוע עשרות שנים ] ואתה מסרב לממן חדשות, ורוצה לקבל עבודת אנשים בחינם.
ועם זאת, יצאתי מגדרי לספר לך, שבכל חור שאליו תדחוף אפך - מרשתת, רדיו, טלוויזיה וכו' תשמע את הכל..
באשר לסיום הודעתך, צר לי שקראת רק את הפסקה על פערים בין ערבים ליהודים והתעלמת באופן מוחץ מהפסקה השנייה שמתעסקת בפערים פנים יהודיים.
 

קלייטון.ש

Well-known member
ראיתי שיש פער בין החזקים והחלשים

בכל אופן פער יותר גדול מאשר במדינות אחרות. מה שאומר שיש פער גם שם, אבל הוא יותר קטן.
אם הבעיה היא לא (גם?) הפער בין יהודים וערבים בישראל, שזו בעיה ידועה ורחבה בהרבה מתחום המתמטיקה, אז לא כל כך ברור לי מה המשמעות של המספרים שם. מה הנתונים האלה מראים בדיוק.
אם המשמעות היא רק ש"הפסדנו" באיזו תחרות, מילא. באנגלית הם אומרים יפה שאתה לא יכול לנצח אותם (או לזכות בהם) כולם. זכינו בארוויזיון לא מזמן, לא? לא מספיק בשביל תחרויות עם אירופה?
 

חיא2

New member
כי פיז"ה אינה תחרות

והיא אחד מהתנאים להיות חבר ב- OECD.
אפשר לוותר ולשקוע עמוק לתוך בינוניות ממארת, עם הרבה יידיש-קייט ולימודי הבלים ממקורות הלכתיים לסוגיהם ולמיניהם ונכון גם לזניהם.
זה מסביר היטב מדוע "סטראטאפיסטים" באים מרקע מסוים מאוד, זה מסביר מדוע בפריפריה רבים שופכים מאות אלפי שקלים להשלמת בגרויות אחרי התיכון [ ואינני מדבר על שנים או שלושה משנתון מסויים ], מדוע יש מכללות ברמה נמוכה מאוד [ קולג' קהילתי קוראים לזה בארה"ב, אבל שם מעולם לא התיימרו ליצור שווין, באמת..], מדוע חוטבי עצים ושואבי מים ימשיכו לגדול כאן בכמויות עתק.
רק זה, לא יותר.
 

חיא2

New member
אז המדינה מבזבזת מליארדי שקלים

כדי לעשות את שלא טרחה לעשות בזמן התיכון... חלם כבר אמרנו?
 

קלייטון.ש

Well-known member
ומדינה לא צריכה גם חוטבי עצים ושואבי מים?

מדינה צריכה רק מתמטיקאים?
 

חיא2

New member
צריכה,אבל זה כפוף להחלטת חוטב העצים

לו מדינת ישראל היתה שומרת על החינוך הטכנולוגי כמו שצריך, ראה ארצות אירופה, שם להיות נגר אינו בושה, אגב.. ולומדים הרבה עד שמקבלים רשיון והופכים לאמן ולא כל חרטטן נהיה לו נגר , למשל, או אז ככל הנראה לא היתה צריכה ליצור את הפערים האדירים בין המרכז לפריפריה החלשה. [ מה לעשות, גם כפר ורדים הוא פריפריה, אבל שם אין פערים בחינוך
]
יתרה מכך, כשרוממות "שוויון בהזדמנויות" הוא אידיאולוגיה מנחה, יש לצפות שייעשה כך, ולא ההיפך.
ואחרון -
ישנה תנועת הגירה בלתי פוסקת בעולם ומחפשי הזדמנויות או עתיד אחר תמיד יהיו חוטבי העצים ושואבי המים, בטח הדור הראשון.
 

קלייטון.ש

Well-known member
לדעתי ומניסיון חיי זה כפוף ל*יכולת* שלו ולא לרצונו

לדעתי וניסיון חיי למערכת החינוך היסודית יש מעט מאד השפעה על היכולת המקצועית של התלמידים, ואולי טוב שכך כי רובה בוודאי שלילית. אפשר להגיד שמערכת החינוך היסודית (והתיכונית) מועילה לתלמיד בכך שהיא מפגישה אותו עם תחומי ידע שונים, ונותנת לו הזדמנות לחוש אם התחום מתאים לו. הבעיה היא שבה בעת נותנים לתלמידים להבין שאם התחום מסתבר כלא מתאים להם, יש להם בעיה.
בעיה זו מודגמת עכשיו על ידי אלה שמביאים את המבחנים האלה במתמטיקה בתור דוגמה למשהו. לוקחים מקצוע שהוא תחום טכני צר למדי, בעל יישומים מוגבלים ביותר, ואשר בנוסף דורש כישרון מולד לא מבוטל (בוודאי כדי להיות באמת טוב בו), והופכים אותו לחזות הכל.
אם מדברים על המשמעות של מבחנים אלה או אחרים למדידה השוואתית של ישראל למדינות אחרות, אני מציע לקחת בחשבון את העובדה שישראל דווקא נחשבת למדינה מובילה בעולם מבחינה טכנולוגית וחדשנית. אז אם מבחן איקס מוצא שישראל נחותה ממדינות אחרות, אני חושב שכדאי לבדוק את המבחן ולא את ישראל.
 

חיא2

New member
לא נראה לי שיש טעם בטחינה חוזרת של הדברים

יש בהחלט מקום להתיחס רק לשורתיים האחרונות של דבריך. זו בדיוק הבעיה בחברה הישראלית, הפערים הבלתי נתפסים הללו, ועל זה כל הדיון. מש"ל
 

אספרסו2

New member
גם באירופה השבעה

הצעירים המקומיים לא ששים לצווארון כחול,דור המסכים עצל מללכלך את ידיו הרגישות.
וכאן קולע בול למטרה המשפט האחרון בפוסט שכתבת.
 

חיא2

New member
אז מה שאתה טוען בנחרצות -

שבנט לא תקצב בשוויון את החברה הערבית, ופיז"ה מתיחס לתלמידי ח-ט.. לפני מליוני שעות התגבור שמלמדות איך להצליח בבגרות, ולא איך "להבין מתמטיקה" כנדרש!
 

דיברגנט חדש

Well-known member
מה לעשות שהעדיפות בחברה הערבית היא הכשרת הילד כטרוריסט?

אם הם היו משקיעים את הכספים שהם מקבלים בחינוך במקום בבניית מנהרות ובתחמושת, מצבם היה טוב יותר ולא פחות מאצלנו.
&nbsp
למדתי עם ערבים באוניברסיטה והיה להם ראש על הכתפיים, למרות שהתקבלו באפלייה מתקנת, כך שיש להם פוטנציאל טוב, אם ינווטו את הכסף לחינוך במקום לטרור.
 

dory38

New member
הערבית-ישראלית או הפלסטינית?

אם אתה מדבר על פלסטינית בלבד, אתה צודק במאה אחוז. המנחה המקצועי שלי בצבא (כן, היה גם מפקד אבל זו פונקציה אחרת, אזרח עובד צה"ל) היה מתאם חינוך, כששירתי בבית אל. הפרות ההסכמים של הפלסטינים היו סדרתיות, חצו גבולות בהסתה ועשו הכל חוץ מלקדם את השלום. רק לדוגמא, נאסר לפי הסכמי אוסלו לכתוב על דפים רשמיים של המשרדים שלהם: "הרשות הלאומית הפלסטינית". רק הרשות הפלסטינית. הם כן כתבו- והיו עוד. כל זה, אגב, בתקופה שלפני פרוץ אינתיפאדת אל אקצא בשנת 2000. במגזר הערבי, אין לי מושג מה קורה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
על הפלסטינית אין מה לדבר בכלל

אומנם הערבים "שלנו" אולי לא בונים מנהרות, אך הם עסוקים בללמד איך לשנוא אותנו במקום בחינוך אמיתי.
רק היותר משכילים מביניהם מבינים את הצורך בחינוך והם גם שולחים את ילדהם לחינוך שלנו. חבל שרק להם יש את השכל ולא לכל הערבים.
 
למעלה