מאמר דעה/ אודליה כרמון

RossieL

Active member
מאמר דעה/ אודליה כרמון

יועצת תקשורת, עבדה בעבר עם נתניהו ואריאל שרון

משעממים, עשירים ורופסים - מעגלי התמיכה בנתניהו

ב-30 שנות הכרותי עם בנימין נתניהו חזיתי באנשים מהיישוב שקנו את הפסאדה שלו, באילי הון שנכוו והתפזרו, ובפוליטיקאים שהפכו עפר לרגליו
בנימין נתניהו הוא אדם ללא חברים. אין לו חברים משום שהערך, המשמעות והמהות של חברות זר לו. שועי עולם ופשוטי עם ניסו לפלס דרכם אל ליבו אבל ברגע אמת אחד נוכחו הן שלדון אדלסון והן אורנה פרץ שהם משמשים רק כלי למימוש רצונותיו ושאיפותיו. היטיב לנסח זאת בנו יאיר, שאמר שעבורם קיימת רק הכלבה קאיה המנוחה. במהלך יותר מ-30 שנות היכרות פגשתי את מרבית סביבתו הקרובה והמתחלפת. האזנתי בצער רב לכאב הלב של אילי הון שתמכו בו, מעריצים ועובדים שהקריבו למענו ימים כלילות. כולם כאחד מתמודדים עם הפגיעה שספגו ממנו.
האירוניה שבסוד קסמו האפל של בנימין נתניהו ידועה לאלה המכירים אותו מקרוב. אדם חרדתי, אובססיבי, פרנואיד, חסר הומור, הססן וחששן כרוני, נוטה לקורבנות, להתקפי פאניקה המובילים לחוסר שיקול דעת, אחוז פחד מאלו שחש שחזקים מספיק לעמוד מולו.
אבל מרגע שהוא עולה לבמה, או מישיר מבט לעדשת המצלמה, מתחולל מקסם. כמעט כל מי שמאזין לקול הבריטון ולווירטואוזית המילולית, משוכנע שעומד לפניו אדם בטוח ובוטח, סמכותי ועקבי, הדואג רק לטובת האחר ולביטחונו. מיצג השווא כה עוצמתי עד שהוא מצליח להטיל כישוף רב שנים על אנשים מן היישוב המוכנים לספוג השפלה ורמיסה למען הקרבה חד-צדדית מצידם וללא הדדיות ותגמול מצידו.
נתניהו ניחן במתת אל, מן זכות יתר, entitlement של מתי מעט, אף שלא נולד במדינה שקיים בה משטר מלוכני. התנהלות הדיווה המלווה בפריבילגיות אפיינה אותו מתחילת דרכו, עוד בטרם עלה לגדולה. הגעה לפגישות חשובות באיחור של שעות, עיכוב של טיסות עד שיואיל להגיע, ומעל הכול – תחושת מגיע-לי מובנית שבמסגרתה מעולם לא נדרש להוציא את ארנקו. כאשר הגיע לאחוז בשלטון, כל אמצעי הוא כשר להשגת שלטון יחיד ותקשורת סוגדת, שתיהן זכות מולדת מבחינתו.
שלושה מעגלי הערצה סובבים את נתניהו. את הראשון ראינו אמש (יום ג') בהפגנת התמיכה בו. ציבור שצופה במנהיג שנתפס בעיניו חזק ותקיף, וקונה את הפסאדה במלואה. האינטליגנציה, הרהיטות, הנחישות. קשה עד בלתי אפשרי להאשים ולבקר ציבור זה. קשיי ההישרדות הקיומיים של רבים מהם, המונעים מהם להעמיק במהות מושא הערצתם, ותפיסת עולמם שהוא מיטיב לבטאה אך לא לממשה, מקשים עליהם לראות את המציאות נכוחה. העובדה שהאליטיסט האינטלקטואל והמתנשא נתניהו מוצא אותם ושכמותם "משעממים", לא מחלחלת לתודעתם.
המעגל השני הוא אילי הון. עבורם נתניהו נתפס כווינר שהם מתבשמים מקרבתו ונוכחותו. אך מעבר לכך – מה גורם לטייקון להוציא מיליונים על עיתון עבורו? לאחר לנדב ללא היסוס את מטוסו לכל נסיעה? לשלישי לרכוש את חליפותיו ולממן את גחמותיה? הקסם מפעיל גם את שועי העולם, אם כי כאן זה בעירבון מוגבל.
מעגל ההערצה השלישי והמתעתע מכל הוא המערכת הפוליטית. אחד המחזות הקשים לצפייה הוא ההתרפסות והתכופפות בפני הכוח. נחמץ הלב למראה השרים המתפלשים לעפר רגליו. מעבר להתבטלות העצמית קיים בהם חשש אמיתי שהם יתגלו במלוא חדלונם עם לכתו. חלקם חוששים באמת ובתמים שהליכוד ייכחד עם לכתו.
מאכזבים במיוחד הם יוצאי לשכתו המודעים לעומק השחיתות, אך הם נטולי עמוד שדרה ומלאי אינטרסים מכדי להביע עמדה ערכית כלשהי. אין להתפלא אם כן שאחד מהם לא ראוי להנהיג אחריו.

יוצא הדופן הוא גדעון סער, היחיד המפגין יושרה, תעוזה וערכיות לנוכח תופעת ההשחתה, הסגידה וההתבטלות. זוהי שעת כושר נדירה כעת. הזדמנות עבור כל מי שרואה בעצמו אלטרנטיבה שלטונית לנתניהו לקום ולעשות מעשה. אם לא יעשו כן, תדבק בהם המורשת של נתניהו, שסופה ברור לכל.
 

נהורית1

New member
גברת כרמון מחפשת כנראה כותרות.

פרשת קצב הסתיימה מזה כבר. אז מה נעשה עכשיו? אהה, נתעלק על ביבי ועל יקיריו. הכי קל והכי מעשי. כן וגם מביא תוצאות.

הלו? זו אני, אודליה כרמון. זוכרים?

איזה מזל שאת כבר לא שם.
 

חיא2

New member
תגובה לא לגיטימית לדעתי..

כי את לא רומזת אלא ממש מפורשות אומרת, שגם ענין קצב נעשה למען כותרת.
היש לך הוכחות לטענה הזו?
אוי לבושה, הקרבן שוב הופך לקרבן..
 

נהורית1

New member
מעניין איך הגעת למסקנה הזו.


לא רמזתי שעניין קצב נעשה למען כותרת. זה בזמנו היה נכון. אבל לא עכשיו. עכשיו היא מחפשת כותרות.
קצת קשה לה לחזור ולהיות אנונימית, לאחר תקופה ארוכה שהייתה בכותרות.


שיהיה לך אחלה יום.
 

poseidon111

Active member
איזה קל זה לבטל דיעה של אדם רק כי נדמה לך שהיא מחפשת כותרות.

לו היית מספקת בדל של ראיה אשר תומכת בדעתך ניחא, אבל לא.
מצד שני יש אישה שמכירה את נושא מאמרה יותר טוב מאחרים כי היא היתה שם
אבל עבורך מסיבה זו או אחרת זה "חיפוש תשומת לב".
את יכולה להתמודד עם העובדות, את יכולה לסתור את העובדות אבל בחרת לשים
את העובדות בצד ובמקום זאת בחרת להיות פסיכולוגית לרגע: " עכשיו היא מחפשת כותרות. קצת קשה לה לחזור ולהיות אנונימית".
מרושע הייתי אומר...
 

חיא2

New member
לא רק רמזת אלא טענת מפורשות

זה שלא נעשתה הגהה לוגית על הטקסט שפורסם, מבין. זה שיש שמצוץ לעג למי שקורא את הטקסט, גם מבין, שהרי יש כאן מעין האשמה של הכותבת בחזירות מה- אז מחדש, ולאט -
הכותרת מדברת על : גברת כרמון כנראה מחפשת כותרות - כלומר השערה בעקבות הטקסט שפורסם, שהטקסט שפרסמה הוא חיפוש כותרות ותו לא
[ אגב טענה לגיטימית לגמרי], דא עקא המשפט הבא -
פרשת קצב הסתיימה מזה כבר. אז מה נעשה עכשיו? אהה, נתעלק על ביבי ועל יקיריו. הכי קל והכי מעשי. כן וגם מביא תוצאות.
מה הוא אומר - פרשת קצב הסתיימה, אין כותרות יותר, וצריך לחפש כותרות. כלומר פרשת קצב = כותרות, תשומת לב, מרכז הענין. [ ברור לפי גישה זו, שהיותה קרבן כנראה בטל בשישים ]. הלאה המשפט הרודף טענה ראשונה: "אז מה נעשה עכשיו" - צורת הריבוי "נעשה" כמו הכותבת חולקת תודעת כרמון, שותפה לחיבוטי נפשה, נגמרה תקופת הזוהר, אנחנו ללא כותרות, נשכחנו [ שוב הקרבן מואר באור גס, כמו הוא אשם, מחפש כותרות ], והפתרון שעצם העלאתו מבחיל במיוחד .
יכולה את לטעון את עשרות טענותייך, דברך יצא לעולם, נאמר בצורה הברורה ביותר, שחור על גבי לבן. בזת לכרמון, ראית בה [ והיא עוד בטרם METOO ] רודפת כותרות, אשה שסובלת מ"שִּכְחָה" וכמו אחרונת סלבריטאיות הזבל הישראליות מוצאת דרך חזרה באמצעות הכפשת משפחת ה-ביבי. וכל אשמתהּ שהיתה קרבן שלא שתק

ואני חוזר -
\אוי לבושה שהקרבן הופך מחדש לקורבן ובכזו רשעות.
 

נהורית1

New member
מעניין, הטלת רפש בנתניהו זה בסדר?

להגיד שהוא פרנואיד ועוד כל מיני הכפשות, זה בסדר? אצל נתניהו היא לא הייתה קורבן. אבל להוציא החוצה דברים שצריכים להשאר במשרד ולא בעיתונות זה ממש בסדר.
זה נקרא רשעות. וכן היא מחפשת כותרות.

שתהיו כולכם בריאים.
 

poseidon111

Active member
יש עניין פעוט שנקרא "זכות הציבור לדעת". זה מקבל משנה חשיבות

כשמדובר במנהיג, זה שבהבל פיו שולח חיילים לקרב או משנה סדרי עולם בכלכלה וחברה. הימים שבהם נשמרו דברים במשרד עברו לאחר ברז'נייב (אם כי עדיין נמצאים בטורקיה ודומות לה). כאמור, לציבור שנושא בהשלכות אותן החלטות יש את הזכות לדעת מה קורה מאחרי הקלעים של ההחלטות ומה מניע את אותן החלטות.
יחד עם זאת יש לי גם נקודה חיובית עבורך לסיום. נא הצטרפי אלי:
היידה ביבי היידה ביבי!
(נא לקרוא את השורה האחרונה בכוונה מלאה, עיניים מצועפות וקצף מהפה תוך הפניית מבטים רושפים לכל מי שנחשד כשמאלני. אף פעם אי אפשר לדעת אצל אלו. הם יכולים להתחפש כשכן, כדוור או כנהג אוטובוס).
 

poseidon111

Active member
נכון שכששנינו אומרים היידה אנו מתכוונים היידה מפה?

היידה החוצה?
אפשר גם היידה שרה, הולכים, אם את מעדיפה.
 

חיא2

New member
ועכשיו טענת הנגד שלך

במקום לומר - אני לא בסדר, אני מתנצלת את יוצרת אנולוגיה שיפוטית, מניפולטיבית ותעמולתית ממדרגה ראשונה.
לא אמרתי שאי אפשר לבקר את דבריה של כרמון, כתבתי והסברתי לך פעמיים, שלהשתמש באירוע קשה בחייה ככלי לניגוחהּ הינה אכזריות ממדרגה ראשונה.
שמת לב, אני מקווה, שעד עתה לא כתבתי דבר לגופך ברמה של השמצה, הטלת רפש וכו' - כלומר אפשר לבקר, להביע דיעה מבלי לעורר יצרים או ללעוג לאשה שנאנסה.
שבת יפה גם לך.
 

dory38

New member
תגידי, את שומעת את עצמך?

מה נתעלק, היא אומרת את האמת. מי שלא מוצא חן בעיניו, שישים אטמי אזניים. מת לראות אותו הולך לכלא, הלוואי מחר.
 

dory38

New member
חותם על כל מילה

זהו בנימין נתניהו האמיתי: איש מגעיל, צבוע ודואג בעיקר לעצמו. אני מתבייש להגיד, שזה ראש הממשלה שלי. קים ז'ונג און יכול ללמוד ממנו איך לבנות דיקטטורה. מתי כבר ניפטר מהאיש המאוס הזה, שמזהם כל חלקה טובה? ולא, לא אתן כבוד לאיום הגדול ביותר על שלום המדינה מבפנים, הוא וחבורת השפנים שמצייתים לו כמו למנהיגים במדינות חשוכות.
 

חיא2

New member
בעלת האור, נהורית, לא חזרה להגן על דבריה

סימן, ככל הנראה, שצדקנו, והלוואי הלוואי שלמדה משהו על כתיבה נטולת השמצות, הלוואי.
 
למעלה