נשים, מותר לכן מה שבא לכן

RossieL

Active member
נשים, מותר לכן מה שבא לכן

סערה גדולה התחוללה לאחר שאלינור אברג'יל הגיעה כשהיא עוטה לראשה כיסוי ראש גבוה וצבעוני ולגופה שמלה לבנה שמדגישה את חיטובי גופה.
איך, איך היא העזה כך להופיע?
מה היא חושבת לעצמה?
ואלו רק קומץ מהשאלות שנשאלו, ומהעדינות שבהן.
כי יש מי שחושב שמותר לו, כלומר, חובה עליו, להביע דעתו על דבר שקשור לנשים בכלל ואם דתיות, אזי בפרט.

את הדברים הבאים קראתי בפייסבוק, הם נכתבו על ידי 'ישראל חופשית' ואני מסכימה עמם במלואם ולכן מצטטת אותם כאן.

שבת שלום

"זכותה של לינור אברג׳יל להיות בטקס ממלכתי בכיסוי ראש.
זכותה של נערה לעלות לאוטובוס במכנס קצר.
זכותן של תלמידות בית ספר ללכת במכנסיים באורך שווה לזה של הבנים. זכותה של כלה לשים הינומה בחופה ושל כלה אחרת לעמוד בגופיה.
זכותן של עובדות הכנסת לבוא למשכן בחצאית וזכותה של חברת כנסת לבוא למשכן בשרוול קצר.
זכותה של ילדה דתיה ללכת בחצאית באורך שהיא בוחרת.
זכותן של נשים להתפלל בטלית ובתפילין.
זכותן של נשים להיות מוצגות בשלטי חוצות במרחב הציבורי כך או כך או כך מבלי שישחיתו את תמונתן.
רצוי שכל אחד יתרכז בגופו ולא בגופן של נשים ובמה הן מחליטות ללבוש."
 
אני חושבת שהיבחוש אל יגון לא היה מעז להעיר את אותה הערה

אם היה רואה אישה ערביה בכיסוי ראש.

זו לא הנפילה הראשונה של האיש.
 

חביף112

New member
הבעיה לא היתה כיסוי הראש,

הבעיה היתה השילוב של מחד גיסא צדיקות [ שיער באשה ע.ר.וו.ה ] עם מ.י.נ.י.ות נוטפת, מודעת לעצמה היטב. [ וההופעה שלה היא זילות כל מושג הצניעות הנשית שהחרדים, בין אם מאירופה ובין אם מהמגרב, תומכים ומקדמים]. מאידך גיסא
נשים מוסלמיות, כפי שכתבתי למטה, לא מבליטות את גופן כפי ששמלת האברג'ל עשתה.
הבעיה היא הסגנון, ורק הסגנון.
 

RossieL

Active member
אברג'יל והנמר

כתבה סיון רהב- מאיר פוסט ארוך ובו התייחסה לאירוע האברג'יל.
עניתי לה את הדברים הבאים:

לא מדובר כאן על "התחלה של עיסוק אמיתי בשאלה מהי צניעות ומהו כיסוי ראש. ויש פה גם הערכה לניסיון לגוון יותר את המסך ואת הפיד שלנו" אלא פשוט על כך שאנחנו, הלא דתיים, חושבים בזכות עצמנו וחושבים שכל אחד ואחת ראוי שיחשוב לעצמו ולא יוכתב לו, משום מקום ועל ידי אף אחד, כיצד להתלבש ולהרגיש צנוע.

אם לינור בחרה בדרכה וכך היא חשה צנועה, ברה ויפהפיה, זה שלה ואפילו נילחם על זכותה לחיות את חייה כפי שבחרה.

בה במידה אנו מבקשים שהציבור הדתי/ חרדי ינהג כלפינו באותה מידה.
אל תחליטו עבורינו מהו לבוש צנוע!
אל תחליטו עבור בנותינו מהי צניעות!
ואל תחליטו עבורינו מה אנחנו רוצים לראות, לשמוע, לקרוא, לעשות בקודש ובחול.

לדעתי, זהו המסר מתוך אירוע אברג'יל ושביס הנמר.
 
אישה צריכה ללבוש אוהל בשביל להיות צנועה?

מי קובע מה צנוע?
על האישה עצמה לקבוע עבור עצמה מהי הצניעות שלה
בטח לא איזה גבר שובניסט,סקסיט וגזען כמו העלק שופט הזה.
בדיוק כמו שלא ניתן להגיד שבגלל שאישה לבשה מיני היא נאנסה.
אגב, אתה באמת רציני שהשימלה הכעורה הזו היתה סקסית באיזה אופן?
 

RossieL

Active member
כבוד האדם

קראתי המון "פרשנויות" לטיב ההערות, חלקן אפילו נקראו הגיוניות [באשר לצביעות שעומדת מאחורי צניעות האישה] ועדין, אני חושבת שכל אישה בוחרת לעצמה דרך חיים. ואם נשים מחליטות לבחור דרך שהיא מקובלת בחברה שבה הן חיות או על פ י צו רבני/ הלכתי כזה או אחר, עד כמה שזה מקומם אותי ואת הלך מחשבתי, זה שלה ואל לי או לאחר להחליט כי דרכה פסולה.

באשר לנשים ערביות, יש ויש דיבורים על כך שהן מכסות עצמן בבורקות ושאר כיסויים. כמה קריקטורות צויירו וכמה מערכונים נכתבו.
הענין הוא שברגע שמדובר בנשים שאינן יהודיות, הכל מותר ו"כשר" אבל כשנוגעים באשה דתיה, ואם זו לינור אברג'יל שסיפור חייה אינו פשוט כלל וכלל, כאן כבר נגענו בפרה קדושה.

בהקשר זה אני חייבת להביא מדבריה של בתו של הסופר עמוס עוז ז"ל שכתבה, בין היתר, את הדברים הבאים ועמם אני מסכימה לחלוטין:
"...הקו האדום השני והמוחלט הוא ההבנה שחיי אדם לא יהודי וכבודו שווים לחיי אדם יהודי וכבודו. ...".
 
אם כבר בחרת להביא מדבריה של בתו של עמוס עוז גם אני אביא

"כשם שהציונות היא אחת התנועות הלאומיות המזהירות בהיסטוריה, הפלסטינית היא אחת התנועות הלאומיות הפחות מזהירות. יש בה אלמנט רצחני, קיצוני, עם תסביך כבוד אומלל"
 

RossieL

Active member
אין על כך חולק

דוגמא מצוינת ל"איך" דברים נאמרים.
 

חביף112

New member
אתחיל בראשונה עם התגובה של השופט לביקורת

השופט בדימוס אליגון מסרב להתנצל: "לא חייב למצוא חן בעיני כולם"
לאחר הסערה התקשורתית שגרמו דבריו על לינור אברג'יל, אמר השופט לשעבר עודד אליגון לחדשות 13: "לרוב הנשים יש ש.ד.יים. ולבי עם אלה שאין להן כבר. מה הסיפור?" https://tinyurl.com/y5jvlwtx

כמובן שגם לשקד[יה] יש מה להגיד, אם כי כמי שדחפה לבית משפט שמרני, שבקושי יאשר זכויות נוספות לנשים, לא יודע מהיכן שאבה את עזות המצח [ אבל השקרן הראשי* מצליח בבחירות למרות הכל.., אז אולי מותר.. ואפשר..]
שקד: "מועמד כמו אליגון לא היה נכנס היום בשערי הוועדה לבחירת שופטים"
שרת המשפטים היוצאת הביעה גם היא מחאה על דבריו של השופט בדימוס נגד מגישת טקס המשואות: "דעות הפסבדו נאורות שלו גם לא נכנסות היום בשערי החברה הישראלית" - https://tinyurl.com/y63wxg4c

כמו שכתבתי במקום אחר. הביקורת בפני עצמה מותרת וחיונית לגמרי, כיוון שאברג'ל משקפת בצורה המזוקקת ביותר את הסתירה בין דרישות הצניעות של החרדים מחד גיסא והבוטות המ.י.נ.ית של השמלה מאידך גיסא.
ההופעה שלה תואמת במהותה את סגנון הלבוש של מוסלמיות אדוקות [ אם כי הן נמנעות מהתעוזה של השמלה ההדוקה המדגישה את כל "קימורי הגוף" ] - כיסוי הראש ופנים מאופרות בדקדנות מושלמת.
הסגנון, צורת הדיבור היא הראויה לגינוי, לא הדעה עצמה. תמיד מענין אותי, וגם על זה כבר כתבתי, אם השופט המכובד היה מעיר באותו סגנון על ההופעה של אלוש, לו לבש מכנסיים הדוקים מבליטי א.י.ב.ר וחולצת טריקו מבליטת חזה שרירי, מה היה כותב אם בכלל אז?
הדו-פרצופיות הזו, הסגנון המשתלח [ לא שאני ככותב כאן טוב יותר, אבל אינני שופט בדימוס שחייב לשקול כל מילה, גם אם הוא בדימוס
]. ראויים לגינוי ולבוז, ולא יעזור לאליגון כלום בענין הזה.
מבחינת הביקורת בפני עצמה - ביום שכל הדוסים למיניהם ולסוגיהם יפסיקו להטיף לי ולשכמותי מוסר, דרישות נישואים, אוכל או העדפות מ.י.נ.י.ות באותו היום גם הופעה נוטפת מ.י.נ.יות עם שביס על הראש תענין רק ברמת האופנה וטוב הטעם ותו לא.
 

חביף112

New member
הערה - לצערי אי אפשר לכתוב מילים מסוימות בתפוז

לכן, כל מילים הקשורות ל- מ.י.ן ולא.י.ב.ר.י גוף נכתבו בצורה כזו. מזמן לא פגשתי תוכנת צנזורה אלימה כלכך כמו זו של תפוז.
 

חביף112

New member
אלה שאת מוכנה לטרנספר לברוקלין מייד


אלה שלא מרשים לאשה לשיר בציבור אם יש גברים
אלה שמורידים נערה בת 17 עם מכנסיים קצרים מהאוטובוס
אלה שכופים על נאנסת לעזוב את מקומהּ, כי היא אשמה
שארחיב..??
 
אתה שבוי בשינאה של עצמך

לינור אברג'יל קובעת עבור עצמה מה היא תלבש ומתי וכל גבר חרמן שהביט על הציצי שלה זו בעיה שלו.

אגב,מה דעתך על אילו שרוצחים את אחיותיהם כי לא היו צנועות,זה לא קורה בחברה של מטרונספרי ברוקלין.
 

חביף1

New member
מי אמר שדעתי טובה ביחס אליהם?

סתם ירייה ללא תחמושת לצורך הויכוח או עקיצה חסרת ערך, אבל מעליש.
אאת טועה אם את חושבת שאברג'יל קובעת לעצמה, ורק לעצמה.
מה זה קשור ל"שנאה של עצמך" - ואז תטעני שאינני יודע מהי האידיאולוגיה שלך?
ונחזור היטב :\
אברג'יל מייצגת את הסתירה המהותית בתרבות הישראלית-חרד"לית-חוזרת בתשובה, במיוחד אצל הש"סניקים. אברג'יל משקפת תפיסת לבוש שאופיינית למדינות איסלאם, בהם הרעלה לא קיימת, והגוף הרבה פעמים מוסתר, אך פעמים רבות, כמו האברג'יל השיער במטפחת/שביס והפנים מאופרות תיק-תק. הסתירה הזו היא העיקר, ולא נותר לי אלא לשלחך שוב לקרוא את אריאנה מלמד [ אגב, גם היא קורבן אונס ].
 
אתה יודע.....

אתה כותב לי שאני הופכת אותך לנציג השמאל ומשום מה אין לך בעיה להפוך את לינור אברג'יל לנציגה של מה שלא יהיה.
היא לא!!
היא נציגה של עצמה בלבד.
היא לא מייצגת שום סתירה, היא פשוט חיה את חייה בדרכה שלה שקצת צורבת לכמה אנשים ועושה להם בעסה.
הם יתגברו.
המחשבה הזו שאישה חרדית צריכה להראות כעורה,מוזנחת (מזל שהחילונים שמרשים להן להתרחץ ) זה איזו פרשנות חילונית לצניעות.
אז לא.
אישה חרדית מודרנית יכולה להיות הכל מכל וכל בלי לעשות חשבון לאף גבר סקססית.
המרחב שבין ילדה בת 14 עם התחת בחוץ והציצים שמביטים אל העולם בלי משקפיים לבין אישה לבושה באוהל הוא רב ונרחב ואני מאוד שמחה שחרדיות לא צריכות להסתובב כמו נינג'ות שחורות כשרק העיניים המתות מביטות אל העולם.
שלא תבין, אף פעם לא הבנתי את עניין הפאה למשל או בכלל את עניין כיסוי הראש,אבל זה לא ענייני, פשוט לא ענייני.

לגבי אריאנה מלמד, עלפי הבנתי לדעתה יש דווקא מיקרים בהם בהחלט אסור לדבר אל נאנסת בצורה פרובקטיבית דווקא בגלל שנאנסה
כה אמר השופט:

[URL]https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4388524,00.html
[/URL]

ולי נשאר רק לשאול....מה קורה לשופטים שלנו?
 

חביף112

New member
טיפ כתיבה - מלים בעייתיות לכתוב עם נקודה אחת

לפחות בין אות לאות, לדוגמה ש.דיים.

לינור אברג'יל הופיעה באירוע ממלכתי לא כאדם פרטי, צר לי מאוד. היא לא נבחרה כאדם פרטי, אלא כייצוג של אוכלוסיה מסויימת במדינת ישראל. הופעה בטלוויזיה מבלי לשקול את משמעויות ההופעה שלך היא סכנה גדולה מאוד מבחינה ציבורית ופוליטית. [ זוכרת את הקול המצפצף של הרצוג , השיער הסגול של ביבי, ריטוש תמונות של שרה למימדי ילדה בן 16
]
גם לא לא אכפת מה נשים שמות/לא שמות על הראש. מה הן לובשות/לא לובשות - אבל כשהן מציגות תכנים בטלוויזיה מכל סוג, יש להופעה שלהן משמעות נוספת [ זוכרת את מרשל מקלוהן ומשפט המפתח שלו - "המדיום הוא המסר" ].
ולגבי השנאה - אין בי שנאה לדתיים יש בי "שנאה" לדתיות במיוחד המסיונרית ובמיוחד זו המנסה לכפות עליי ערכים שאינני חפץ בה.
אין בי התנגדות ללימודי יהדות בבתי הספר יש בי דחייה והסתגייגות מנסיונות כפיה ואינדוקטרינציה על גבול המסיונריות בלימודי היהדות. אחד הדברים הקשים שלי שמורה לספרות, בוגר החוג ללימודי יהדות [ אז נקרא פילוסופיה יהודית וקבלה ] הוא ללמד ספרות עברית כאשר כל היסוד התרבותי [ דתי, לשוני, חברתי, היסטורי, פוליטי ] ריק לגמרי, לדעתי בצטורה ממש מבהילה. דוגמה מי זוכר את סיפור העקידה? [ אין תשובה] מישהו זוכר איך ה' פונה לאברהם כשהוא מדבר על הקרבת יצחק [ דממה מוחלטת], איך אומר אלוהים לאברם לעזוב את ארצו? [ דממה] וזה לא בגלל שהמורה |"מפחיד",..
אולי, וזה חשוב, הציבור החילוני בארץ לאור תוצאות הבחירות ו - 16 מנדטים לחרדים מרגיש מותקף ומאויים, ואז כל דבר מקפיץ את הפיוזים.. מי יודע?
 
היא הופיעה באירוע ממלכתי אבל זה האדם שהיא

היא אמורה להשתנות? אירוע ממלכתי הוא רק לחילונים?
אסור למנחה להיות דתיה עם כיסוי ראש? אסור למנחה להיות דתי חובש כיפה?
לא הבנתי את הנקודה של הממלכתיות פה או עניין מה היא משדרת כשהיא בטלויזיה...היא משדרת שהיא שמה כיסוי ראש, מה הבעיה פה? ילדות צעירות יראו ופתאום לא ירגישו צורך לחשוף ש.דיים באינסטגרם? (הפנמתי את עניין הנקודה).
בשיא הרצינות, האם באותה מידה ציבור דתי צריך להרגיש מודר כשאר לרוב המנחים הם חילונים?
איך לינור כפתה עליך משהו? חוייבת לשים כיפה כשהיא הופיעה מולך?
חוייבת להתקין עוד כיור בבית למשך שידור הטקס?
כל סיום ההודעה שלך לגבי מערכת החינוך אני מסכימה ללא ויכוח.
יהדות צריכה להלמד ללא עוררין, אבל אתן לך דוגמא אבסורדית שעלתה השנה: הסבר לילדים בבית ספר יסודי שבשביל גשם צריך להתפלל...עד כאן גם מבחנתי.
 

חביף112

New member
שוב ושוב את מסיטה את הדיון

למקום שבו אין לי מה לומר.
ההופעה של אברג'יל היתה זיקוק של הצביעות החרד"לית, שהרי בטח כבר קראת שריססו באשדוד את צווארה של ירי מסיקה במודעת פרסום עקב "צניעות".
מעולם ולעולם לא יטריד אותי איך T' מתלבש , מדבר וכו' [ אני אגב מאוד מאוד שמח שכתבי החדשות מתגוונים מאוד - לא רק גברים לבנים עם הופעה וקול מסוקס, אלא גם בדווים, דרוזים, שחורים ודתיים גם חרדים וגם - נשים, גבוהות, רזות, יפות, לא יפות, דתיות, חילוניות, שחורות, .. כן ירבו, הלוואי ] - הופעת אדם באירוע ציבורי מפקיעה אותו מפרטיותו [ ישנה חקיקה עניפה על כך - האם כשאני מצלם אותך במדרכה ומפרסם הפרתי את פרטיותך ] והוא סמל ציבורי, ברשות הציבור ומפוענח על פי הציבור . [ בבית.. זוכרת את האמרה המשכילית של מנדלסון מהמאה ה- 18: היה יהודי בביתך וגוי בצאתך" ].
לגבי המשפט האחרון, ברור שאנחנו מסכימים לגמרי
 
העניין הוא שדתיות או חרדיות או חילוניות כולן מקובלות בציבור

ואין בעיה עם הצגתן בפומבי
 
למעלה