כוח משולב- ייתכן? כן, אבל לצערי ממש לא

RossieL

Active member
כוח משולב- ייתכן? כן, אבל לצערי ממש לא


כתב בפייסבוק Yonatan Barak‎‏

כ-70 מנדטים. זה הכוח המשולב של כחול-לבן ושל הליכוד.
ביחד עם תגבור קטן (נניח, איזה כחלון וישראל ביתנו, אולי העבודה) הם יכולים להקים קואליציית מרכז-חילונית עם עוצמה שכמוה לא נראתה הרבה זמן במדינה.

זה כוח שיכול לאפשר דברים שנראים כמו חלום רחוק כשמסתכלים על המדינה רק דרך אספקלריית ימין-שמאל (ואז תמיד יהיו קואליציות עם איזה רוב דחוק שצריכות למכור חצי מהעקרונות שלהן כדי להזיז פה משהו).
זה כוח שיכול להוביל מהלכים כמו הפרדת דת ומדינה, זכויות להט"ב,
אפילו פתרונות מדיניים לטווח ארוך.

אעז להגזים - עם קואליציה כזו אפשר אפילו לחוקק חוקה למדינה ולהסדיר את אחת הבעיות שהכי מובילות להתנגשות בין הרשות השופטת ושתי אחיותיה.
כי בואו, אם מתעלמים מההקצנות שהמפלגות עוברות כדי למצוא חן בעיני שותפים קואליציוניים (ולגנוב מהם את חיבת האלקטורטים) - בהרבה נושאי בסיס אין חילוקי דעות אמיתיים בין ימין מתון לשמאל מתון.

אוקיי, אולי נושאים של החזרת שטחים היו רלוונטיים לפני עשרים שנה, אבל כרגע הרוב המתון לא רואה בכלל פרטנר ולא מעוניין לספח את הפלסטינאים. זו לא נקודת מחלוקת אמיתית.

אוקיי, אולי הליכוד נוטה יותר לכיוון המסורתי, אבל אין סיבה עקרונית (שוב, אם מתעלמים מהצורך ללקק למפלגות שנמצאות ימינה מהם) שהוא לא יאפשר מהלכים של הפרדת הדת מהמדינה (כמו למשל הרעיון הסופר בסיסי של לתת לכל ישוב להחליט איך השבת תראה במרחב הציבורי שלו - פתיחת מרכולים וכו') וקידום עקרונות ליברליים להם העם צמא. תעיד על כך התמיכה בפייגלין, שרץ בערך רק על הקלף הזה, והצליח לגרוף באזור ה-3 מנדטים למרות (ולא בגלל) רעיונות משיחיים. [בספירת האמת, לא עבר את % החסימה].

זה לא איזה חזון אחרית הימים של גר זאב עם כבש, ובין המפלגות ישנם חילוקי דעות לא זניחים, אבל זה כן הרבה יותר במשותף מאשר רוב הצפרדעים שנאלצים לבלוע בהקמת קואליציה.
סוף סוף יתנו קול לציבור החילוני והמסורתי-ליברלי (הענק), שבאופן קבוע נבלע בגלל שמסיטים את הבחירות לנושאים לא רלוונטיים באמת כמו הנושא המדיני (שכנראה יראה אותו דבר תחת כל ממשלה שאינה קיצונית לימין או לשמאל) במקום למה שמשפיע על היום-יום שלנו כאזרחי המדינה.

בסופו של דבר, יש פה מעל חצי מהמדינה שבאופן קבוע האינטרסים שלה נחטפים לכיוון הקיצון. שצריכים לראות ממשלות בהן לסמוטריצ'ים ודרעיים יש כוח לא פרופורציוני לחלקם באוכלוסיה, ויכולים להכתיב לנו איך יראו החיים שלנו.

אין סיבה שלא נזכה לייצוג כזה. אולם, כל זה לא יקרה בגלל שבראש אחת המפלגות עומד אדם שצריך שתאמינו שהשאלה כאן היא ימין נגד שמאל, שניזון מפילוג ושהאגו והפחד לא מאפשרים לו לפנות את הכיסא לטובת עם ישראל.

מה אני אגיד לכם... כולכם עדיין אחים שלי, אבל מאכזב לראות שאנחנו בדרך לעוד מאותו החרא - פילוג, הקצנה, ריב ומדון במקום שיתוף פעולה להגשמת ה-75% שאנחנו מסכימים עליהם.
 

dory141

New member
הכל מקובל, בלי נתניהו

אם יהיה צורך, שיוציאו צו פינוי ויפנו אותו מארמון האומיים הישראלי בכח.
 

אספרסו2

New member
צורך למי?

מנהיג דגול שרק בדיעבד תבין שהוא אחד מגדולי הדור,הבנת דורי?
יחד עם בן גוריון ובגין מצד אחד ואסון רבין פרס מהצד השני.
 

dory141

New member
לא אוהב את סגנון הכתיבה שלך

לגופו של עניין, הצורך הוא למדינת ישראל. הנזקים המוסריים הפנימיים שהוא גרם לה, הם בעל ישוערו. כולם מבינים שצריך לגנוב, כי אם לראש הממשלה מותר, למה לאזרח הפשוט אסור? אתה יודע מה, גם אם נסתכל בטחונית גרידא, תושב הדרום מרגיש בטוח, או אפילו במרכז ומי יודע, אולי מחר בצפון? ההפקרות הזאת עוברת כל גבול, נתניהו הוא מאחז עיניים, לא מדינאי ולא גדול. הוא טוב בהסתות, בשיסויים, בפלגנות, לא בשום דבר טוב.
 

אספרסו2

New member
אני משיב לך בסגנון שלך

וכל ההכפשות הקללות והגידופים שלך כלפי משפחתו לא נעלמו מעיניי.
לגופו של עניין ,בנימין נתניהו מנהיג דגול וכל המוסיף גורע.
 

dory141

New member
מרבית המצביעים לו חולקים את סולם ערכים שלו

וכל המוסיף באמת גורע. אני מביע את מורת רוחי מהתנהלותו של ראש הממשלה ומותר לי. רוב הביקורת שלי עניינית. אם תסתכל אחורה, תראה שהיו מקרים שגם שיבחתי אותו.
 

אספרסו2

New member
אני אסביר לך בצורה שתבין ואולי תפנים

כמו רונאלדו בכדורגל
בנימין נתניהו בהנהגת ישראל.
 

dory141

New member
תפסיק עם ההתנשאות

אני גם בעד רונאלדו (מסי הרבה פחות כשרוני ממה שעושים ממנו). עם זאת, האם אתה לא חושב שמדי פעם צריך לרענן את המערכת? נניח שאתה חלק מארגון (בהנחה שאתה עובד), לא יוצא לך להגיד שהלוואי שהמנהל יפרוש אחרי 20-30 שנה בתפקידו? כך גם עם נתניהו. הוא שחוק, לא עומד בלחץ, נתון למרותם של אשתו ובנו, משסה חלקים שונים של העם זה בזה, מתחנף לשליטי מדינות עולם שלישי בעלות משנה קיצונית ונמנע מהענקת ביטחון לתושבי הדרום. זה מנהיג לדוגמא? זה קריקטורה של מנהיג, אפס מאופס. בטורקיה תלו מישהו כמוהו בשנות ה-60.
 

אספרסו2

New member
הטלתם רפש ברחבי הפרדס

זה אומנם הסריח אבל מאחר שחסמתם את כל מי שלא חשב כמוכם רק אתם עלצתם בבדידודתכם.
תכלס עם ישראל יודע מה טוב בשבילו,העולם המערבי מעריץ את האומץ של המנהיג הישראלי ואויביי ישראל רועדים מזרועה הארוכה של מדינת היהודים.
 

dory141

New member
אני לא חסמתי כלום, כי יש פה מנהלת


תקשיב אדוני הנכבד, זכותך המלאה להחליט שאני מדבר שטויות ונאיבי. אגב, הייתי ימני 5 שנים, אם לא אכפת לך. אני עדיין במובן הבטחוני, אבל במובן החברתי-כלכלי בשמאל, מן דן מרידור פינת אהוד ברק כזה. אני גם חושב שרשויות החוק חשובות ושאסור להטיל בהן רפש, למרות שהן לא נקיות מכל רבב.לכן לא אסכים להשמצות אישיות עליי (וגם על אף אדם אחר). זכותי להביע את דעתי גם אם היא לא מוצאת חן בעיניך ואם באת להתכסח, אני מזמין אותך לנדוד לפורום אקטואליה, שם הביטויים הכי חריפים שלי הם פנינים לעומת מה שהולך פה. ממש ויכוח ברמת ביבים. תודה ושלום.
 

אספרסו2

New member
נשמח לראותך

חוזר לקול ההגיון שמייטיב עם מדינת ישראל,בטחונה ומרתיע את אויביה.לא היתה לי בעיה עם הדעה שלך אבל הצטרפת לעליהום על משפחת נתניהו שבדיעבד רק פעל כחרב פיפיות וגרם לרוב העם להגן על מי שמגן עליו.
 

חביף1

New member
לא נסחפת קצת, באמת?

נחסמו בעלי הפה הגדול במיוחד, הנה למשל אתה לא נחסמת אפילו פעם אחת

אמנם גם בעברית וגם באיטלקית "קול המון כקול שדי", אלא כל בעל הבנה בסיסית בחברה האנושית יודע ש"העם" ממליך ומפיל מלכים בקצב מסחרר, ואאל"ט היה זה קליגולה שהבין, כמו ביבי, את ה"עם" היטב, ונתן לו לחם ושעשועים.
זה אומר ש"העם" צודק?
זה אומר שההיסטוריה כבר "קבעה" את מידת החשיבות והדגילות של ביבי?
זה רק אומר, שאתה מאמין שביבי מנהיג גדול כמו משה רבינו וכלא-היסטוריון אתה גם קבע בשביל ההיסטוריה מה היא תקבע.
לבריאות..
 

dory141

New member
נכון, אריק


ידוע לנו מי בדיוק נחסם ומדוע. הוא משתמש בשישה כינויים, כולל של נשים. זה גם אדם שאיחל לי לגמור במחלקה סגורה בבית משוגעים (יומיים אחרי יום כיפור!) ואין לי כוונה למחול לו עד שיתנצל במלוא הכוונה על מילים אלה.עליתי לטונים הנ"ל, רק אחרי שהבנתי שאם אהיה החנון הנחמד, החב'רה "הטובים" האלה יאכלו אותי חי. לגופו של עניין, זה לא משנה אם העם צודק או לא, יש לכבד את רצונו. לצד זאת, אני תומך באמירתו של לפיד שכחול לבן "יהפכו את הכנסת לשדה קרב וימררו את חיי האופוזיציה". אני מחזיק להם את כל האצבעות של הידיים והרגליים. איש לא יגיד לי, אדם ששר במלוא הכוונות את ההמנון הלאומי, שאמא שלו ראיינה את קהלני בששת הימים, שאבא שלו לחם בכל מלחמות ישראל ושהוא עצמו כמעט חטף כדור בראש בעיצומה של לבנון השנייה, שהוא לא פטריוט, בוגד ועוכר ישראל. לא מקובל בתכלית!
 

dory141

New member
נסחפתי ועליי לדייק

בלבנון השנייה לא שירתתי, זו הייתה האינתיפאדה השנייה. השד יודע מה נכנס בי כשכתבתי עובדה לא מדויקת ואף שקרית זו.
 

אספרסו2

New member
אתם מציגים את מצביעי הימין כבורים מעצם הצבעתם

אולי כדאי שתפנימו שהאמת שלכם כבר לא עובדת,העבודה עבדה על העם והוליכה אותו שולל ולכן נפלה לקרשים.העם היהודי ,עקב משקעי העבר,לוקה בפוסט טראומה והביטחון המדיני והאישי מדבר אליו יותר מהלחם והשעשועים,שבארץ גם לא נקנים בפרוטות.
לאחר מלחמת ששת הימים העולם העריך את המדינה שקמה מאפר ובנחישות ואמונה בצדקת הדרך הביסה את הקם להשמידה.היום האויב עדיין היה רוצה לכבוש את גבעתיים
העם והעולם מעריכים את מי שמרתיע אותם וגורם להם להיסתתר ולחשוש.
 

חביף1

New member
על זה אין בינינו ויכוח, כלומר -

הצגת השמאל כבוגד, אנטישמי, חובב ערבים
הצגת הימין כשתולי מוח, דבילים, חסרי הבנה
אז קדימה ◄ אמנם התבכיינות היא חלק מהנרטיב הימני, אחרי למעלה מ- 40 שנות שלטון ימין,
אבל
כדאי לדעת שהבחירות לא היו על נרטיבים היסטוריים, כמו שאתה מציג לנוחיותך , שזו גם עמדת ברדוגו שבוטאה ללא הרף על ידו בשידוריו ברדיו [ גל"צ] הרַבָּה אלא ובעיקר נסיון להיחלץ ממשפט של רה"מ, וההיגררות של תומכיו אחריו, אחרי שקריו .
אם הנרטיב האלטרנטיבי ל"אשכנזים" הוא גנב, מושחת - כזה שאף אומרים שהאירוע שלא היה בדרום תוכנן היטב על ידו עם צו 8 ומה לא - לבריאות, אבל אל תאשים אותם בראיית מושתלי המוח והמעריצים כְּעיוורים למציאות כמו הם מזלזלים במצביעי הליכוד ובימנים. הזלזול העמוק ביותר הוא של הימין בעצמו, במסורותיו התרבותיות, אבל לא נריב על זה כמובן.
 
אתה קורא להפיכה צבאית?

מניין צמחה השינאה האיומה למדינה ולדמוקרטיה? כמה חיילים תשאף שימותו במהלך של מלחמת אחים? יש לך גם שאיפות שהם יהיו רק ימניים?
 
למעלה