עמוס עוז
סופר, אדם, איש דגול

דיברגנט חדש

Well-known member
ממש לא הייתי שמח, כי אני לא שמח על יהודי שנפטר, למרות שקשה

לקרוא לו יהודי לאור התבטאויותיו כיצד התיר את דמם של היהודים החיים מעבר לקו הירוק.
&nbsp
&nbsp
 

RossieL

Active member
אז שפטל הוא מורך ורבך

"עמוס עוז כבר כינה בעבר את גוש אמונים, כת משיחית אטומה ואכזרית, שיש בתוכה חבורה של גנגסטרים ופוגרומיסטים ורוצחים. אותו יהודי, סופר מכובד התיר את דמם של ציבור גדול של יהודים וכנראה היו אנשים בצד של האויב שקראו את הדברים שלו. עמוס עוז ייחל לשחרורו של רוצח היהודים מראוון ברגותי. עמוס עוז טוען שמותר לרצוח מתנחלים, מותר לשחוט אותם, כי הרי הם אנשים צמאי דם".
ערוץ 7 בני טוקר , י"ב באדר ב תשע"א 18/03/11 08:22

"אין לי דובר ולא משרד יחסי ציבור. אין לי אפשרות לתקן כל עיוות של דבריי שנעשה כדי להפוך אותי למפלצת. אני עומד חסר אונים מול ניסיונות לסלף את דבריי. אבל האם מפני שמסלפים את דבריי אני צריך לשתוק? כל דבר פוליטי שנוי במחלוקת שאומר, יסלפו אותו ויקצינו אותו. זהו סיפור חיי. אילו הייתי מנסה להכחיש כל דבר כזה, לא הייתי עשה שום דבר אחר בחיים. להגיד על המתנחלים שהם נאצים? בחיים לא. אפילו בעינויים לא יוציאו ממני משפט כזה"
עמוס עוז
אתה מוזמן לקרוא את כל הכתבה כאן
 
הוא מעולם לא התיר את דמו של אף יהודי

אבל הימין כמו הימין מוצא לו תמיד אוייבים מבפנים ומעמיס עליהם את כל הזבל שהם יכולים למצוא. הוא חשב שהכיבוש לא טוב למדינת ישראל בכלל וליהודים בפרט וכמותו חושבים רבים מאוד. זהו הבדל בהשקפת חיים והבדל מהותי בדרך שבה אנשים רואים את עתידה של מדינת ישראל. יש ימין פאנטי שאין לו בעיה להקריב את הבנים שלו על מזבח אמונה בשלמות הארץ ויש אנשים שחושבים אחרת. כאשר אני קורא את הברברים ששמחים וצוהלים על מותו של סופר ענק {אפשר לחלוק גם על איכויותיו כסופר} ואומרים בראש חוצות "ברוך שפטרנו" זה מעיד על כך שמשהו רקוב וחולה בחברה שלנו. מרבית האנשים הם אנשים טובים, אנשי עמל ותרבות אבל הם נגררים אחרי חלק לא קטן מהעם שהוא מסוכן לדמוקרטיה ולחברה בכלל.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
יש הבדל עצום בין לחשוב שה"כיבוש" לא טוב לבין התבטאויותיו ולא

רק פעם אחת כנגד המדינה וכראיה העולם הערבי ספד לו.

אני לא רוצה לחפש לך חומר מלוכלך עליו, כי הוא נפטר ואני מכבד את המת.
 
נכנסתי לקישור שלך

וזה הספיק לי. יותר מלוכלך מזה לא יכולת להביא. כל הטינופת במקום אחד.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
שוב, לא נהוג לדבר דברים רעים על אדם אחרי מותו, אך

אני לא חושב שהמוות מנקה את כל החטאים שעשית ומי שחלאה, אין לו מקום לכבוד ומבחינתי הוא עוכר המדינה בצורה חלאתית והאויב שלנו מבפנים.
 
על אותו המשקל אני יכול להגיד שכל הימין הוא חלאה

כי הוא האויב שלנו מבפנים. לכל מטבע יש שני צדדים. אני יכול לטעון שהשמאל הוא הציוני האמיתי שדואג לעתיד המדינה והחברה בישראל ואילו הימין בעיקר הקיצוני והמשיחי הוא האויב של המדינה ויוריד את כולנו ביגון שאולה. האמת תמיד נמצאת איפשהו באמצע.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
איך זה מתיישב עם החרמות שהוא אירגן כנגדנו?

אפילו עיוור יבין שאין כאן רצון לטובת המדינה, כך שדבריך הם בגדר פילוסופיה בגרוש ותו לא.
&nbsp
אגב, האם אתה נותן כבוד גם למחבל אחרי מותו?
 
אתה משווה את עמוס עוז למחבל?

עד היכן אתה מסוגל להגיע? מה זאת השנאה הזאת? איזה חרמות הוא אירגן?
אני באמת מצטער אבל אני לא יכול לדון עם אדם שהוא שטוף מוח עד כדי כך שהוא משווה סופר ציוני גדול עם מחבל. אני לא יכול. אני מקווה שאתה לא מייצג את הימין ואתה רק חלקיק קטן מאיזה קומץ שעושה הרבה רעש.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
כן, בשביל להמחיש לך את הבעייתיות במחשבה שלך

לבקשתך, הנה דוגמה לחרם בבריטניה שהוא היה בין היוזמים שלו.

בשבילך, אחליף מחבל לעבריין, האם אתה נותן כבוד גם לעבריין אחרי מותו?
 
תודה לך על הקישור שהבאת

הוא מחזק אצלי את החשש שאין אתה מבין את מה שאתה קורא ולצערי כמוך כנראה גם כל הימין.
בשום מקום בקישור שהבאת לא מצוין שעמוס עוז הוא בין היוזמים לחרם. עמוס עוז מוזכר בהקשר אחר:
"בתוך כך, בארץ דווקא מתגבשת כעת הצעה הקוראת למתן חופש אקדמי לסטודנטים ברצועת עזה. במכתב לשר הביטחון עמיר פרץ, מבקשת קבוצה נכבדת של סופרים ואישי רוח, לצד ארבעה מנשיאי האוניברסיטאות בישראל, לשנות את המדיניות המונעת מתושבי עזה ללמוד במוסדות ההשכלה הגבוהה בגדה המערבית.

הנשיאים של אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' רבקה כרמי, האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם מגידור, אוניברסיטת חיפה, פרופ' אהרון בן זאב והטכניון, פרופ' יצחק אפלויג, יחד עם קבוצה של סופרים ישראלים, ביניהם עמוס עוז, א.ב. יהושע, דוד גרוסמן, נתן זך, אריאל הירשפלד, אגי משעול ויצחק לאור - פנו היום לשר הביטחון עמיר פרץ, בבקשה "לשנות את המדיניות הפוגעת קשות בזכות להשכלה גבוהה של סטודנטים פלשתינים תושבי עזה, ובחברה הפלשתינית בכלל", לדבריהם.

הנשיאים והסופרים כותבים: "בשנים האחרונות הונהגה במערכת הביטחון מדיניות אשר מונעת מתושבי עזה מלנסוע לגדה המערבית למטרות לימודים במוסדות ההשכלה הגבוהה הפלשתינים", למרות העובדה כי "מקצועות חיוניים כגון רפואה, ריפוי בעיסוק, קלינאות, תקשורת וניהול מערכות בריאות, ניתן ללמוד בגדה המערבית בלבד, ולא ברצועת עזה".

"חסימת הגישה להשכלה גבוהה של סטודנטים פלשתינים מעזה, הבוחרים ללמוד בגדה המערבית, מטילה צל כבד על תדמיתה של ישראל, כמדינה המכבדת ומקיימת את עיקרון החופש האקדמי והזכות לחינוך", כותבים הנשיאים והסופרים."

עד כאן סוף ציטוט.
בהתאם לדבריך אנחנו כנראה נצטרך להאשים בבגידה את רוב סופרי ארץ ישראל ואת רוב המרצים באוניברסיטאות כי אנשי הימין לא יודעים להבין את מה שהם קוראים. עצוב מאוד.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אכן, יש להאשים אותם בבגידה

הנה עוד דוגמה, שבה הוא אומנם לא מופיע, אך אחרים כן

אגב, לא השבת לי על שאלתי, האם אתה נותן כבוד גם לעבריין אחרי מותו?
 
אני לא יכול לכבד ולענות לאדם שמכנה את עמוס עוז עבריין

יש לי קווים אדומים ויש גבול למה שאפשר לסבול מאיש ימין. את עמוס עוז כיבדתי בחייו ואני אמשיך לכבד אותו לאחר מותו במשך כל ימי חיי. אותך אני לא מכבד בכלל גם אם אני לא יודע אם אתה עבריין. בשבילי אתה הוא העבריין האמיתי שמרשה לעצמו לכתוב על עמוס עוז את מה שאתה כותב. בזה הסתיים הדיון בינינו.
 
למעלה