מדינת כל אזרחיה?

dory141

New member
בלבול ביו שני מונחים- דתיים לאומיים וחרדים

הראשונים תורמים למדינה, בצבא ומחוצה לו, ברובם. החרדים, לרוב, מתפרנסים מקצבאות המדינה, משתמטים משירות צבאי ולומדים (או רק נרשמים) בישיבות. זה מתחיל להשתנות, אבל עדיין לא מאפיין למרבית הצער, את רוב החברה החרדית. החילוניים הקימו ברובם את המדינה (ומרביתם אשכנזים), אבל הם לא הצליחו לשמר את הדומיננטיות שלהם. שכבות חדשות עולות והן נוגדות את דימוי הצבר הקלאסי. מה לעשות, שאליטות עוברות שינוי. השאלה היא, לאן האליטות הנ"ל מוליכות את המדינה ומה החזון שלהן. בחירה בין דבר לכולירע- מלחמת גוג ומגוג בנוסח הדתיים הלאומיים או מדינת הלכה חרדית של אוכלי חינם. אני מעדיף את אופציה מס' 1, כי אם יהיה רוב חרדי, מי יאחוז בנשק בעת הצורך?
 

dory141

New member
הגזמת

בכל מקרה, נתניהו וכל השאר יעשו ויקבלו בברכה כל מה שיעזור להם לשלוט, יהיה המחיר אשר יהיה. גם אם זה לתת סוכריות לטליבאנים.
 

RossieL

Active member
מדינת כל אזרחיה?

וואללה?
"הוא מתנהל בדיוק כפי שנוח לו, כי במצבו הנוכחי, הוא חש שהוא פשוט יכול לעשות הכול."
חייבים לעצור את הסחף, חייבים לעצור את הגל, כי אחרת ... לא תישאר מאיתנו מדינת כל אזרחיה.

"נתניהו הסתבך בתרגיל עוקץ נדיר, שהלבין את פניו ברבים, אך האשם העיקרי בבלגן הוא כנראה הוא בעצמו. ביום שני, לאחר חודשים של תחנונים הוא נענה לבקשתו של ח"כ אמיר אוחנה והביע תמיכה פומבית ונדירה בפונדקאות לאבות יחידנים; הוא לא הסתפק בהדלפת דבריו מישיבת הסיעה אלא הגדיל לעשות ושיחרר בפייסבוק סרטון שבו הוא מבשר על עמדתו לאומה. זה היה, כנראה, צעד אחד יותר מדי, שתידלק את הסיעות החרדיות בזעם וחשש, ונתן מהצד השני השראה ללוחמים הליברלים בתוך הקואליציה לנסות לזרז עניינים. לאור תמיכת ראש הממשלה, ח"כ מרב בן ארי וחברים נוספים בכולנו הודיעו על תמיכה בהסתייגות שמאפשרת פונדקאות גם לזוגות גאים, אלא אם כן ראש הממשלה בכבודו ובעצמו יבוא להצביע נגד. החרדים נעמדו על רגליהם האחוריות ואיימו אפילו בבחירות, כך שנתניהו נאלץ להגיע למליאה ולהגיד בקולו "נגד" - פליק-פלאק גמור מההצהרות ההומניסטיות הגדולות שפיזר רק יומיים קודם לכן.
הזיגזג של נתניהו עורר צהלה באופוזיציה ושמחה לאיד גם בקרב חלק מחבריו בקואליציה, אבל לא נראה שממש אכפת לו. בניגוד לחוק הלאום, שנועד לקרוץ בענק לבייס הימני ולחזק את תדמיתו כממשיך דרכו של הרצל, הודה אחד ממקורבי ראש הממשלה השבוע כי המחאה הציבורית המתרחבת נגד אפליית הורים גאים ככל הנראה "לא תוסיף או תגרע מאיתנו מנדט אחד". כמו השיר של מייגן טריינור, אצל נתניהו, זה הכול אודות הבייס: לא אכפת לו אם יאיר לפיד יקרא לו "שקרן" וגם לא מהפוסטים הזועמים והמלגלגים ברחבי הרשת. הוא מתנהל בדיוק כפי שנוח לו, כי במצבו הנוכחי, הוא חש שהוא פשוט יכול לעשות הכול."
 

dory141

New member
מי כתב את זה?

עמדתי בעניין- בן דוד שלי (ימני מושבע, ימינה מליברמן) שמע ממקורות מוסמכים (לדבריו), שיאיר הוא גיי. דיברנו על זה, שכנראה נתניהו הסיר את התמיכה, כי גורם תקשורתי או אחר סחט אותו : אתה תתנגד לחוק, ולא אפרסם שבנך "אוהב גברים".
נשמע הגיוני?
לגבי יאיר לפיד, לא צריך להיות הוא כדי לדעת שנתניהו "אוהב לשחק עם האמת". זה הלחם והחמאה שלו, כמו מרבית הפוליטיקאים. ההבדל ביניהם לבינו, זה שהוא רב אומן בתחום.
 

שחר 676

Well-known member
מנהל
אז עכשיו יאיר נתניהו הוא {אולי} גיי ואביו {אולי} נסחט

ע"י גורם כזה או אחר.
וזה {אולי} היה נתניהו אשר הדביק לסילבן שלום פרשיית הטרדה מינית { לא כך טענת ?}

נוו טוב , אנו כבר רגילים.

דרך אגב , איני מעורה במיוחד בנושא אך למיטב הבנתי נתניהו לא הבטיח שיתמוך בתיקון לחוק הפונדקאות הנוכחי {סוגיית החד מיניים} אלא בזה שיוגש לאחריו ע"י חבר הכנסת אוחנה וזאת מפני שלא רצה שהחוק יופל ע"י החרדים ובכך לפגוע באוכלוסיות נוספות אשר אינן חד מיניות שכן החוק החדש אמור לשרת גם אותם.
ולאחר שהחוק החדש יעבור , הוא יתמוך בתיקון חדש לחוק אשר יוגש ע"י חבר הכנסת אוחנה ואשר יסדיר את נושא החד מיניים.
כך הבנתי אך יתכן והבנתי לא נכון , אם למישהו מידע נוסף או סותר אשמח להיחשף אליו.
 

שחר 676

Well-known member
מנהל
דרך אגב , לא מן הנמנע כי אכן מדובר בתרגיל מתוחכם

של נתניהו , הוא אכן יתמוך ויצביע בעתיד בתיקון לחוק הפונדקאות אשר יוגש ע"י חבר הכנסת אוחנה אך לא יטיל את מלוא כובד משקלו על מנת להבטיח את אישור החוק וכך התיקון לחוק יכשל.
וכך נתניהו יצליח להתפס בעיני חלק שברירי מן המחנה "הנאור" ובעיני חד מיניים מן המחנה הימני כמנהיג ליברלי אשר ראוי לתמיכתם וזאת למרות שלא הצליח להעביר את החוק.

נכון שהוא רב אמן בתחמנות ?


מיותר לציין כי אני מתנגד מוחלט לתיקון לחוק הפונדקאות .
 

dory141

New member
לגבי התחמנות, אני מסכים. הוא אכן רב אמן

זה אולי הדבר היחיד שיש ללמוד מנתניהו, בפוליטיקה ומחוצה לה. עם זאת, קראתי הערכות במקורות שתגדיר שמאלניים (YNET), שלקראת פברואר או מרץ יהיו בחירות מוקדמות. האם ביבי יצליח לשרוד את החקירות, ולנטרל את האופוזיציה הפנימית במפלגה. נחכה ונראה.
 

dory141

New member
אמרתי שזו אפשרות, לעניין סילבן שלום אין לי מקור מוסמך

האמת, שהכל אפשרי.
 

SupermanZW

Well-known member
כנראה שמועה, ליאיר נתניהו היו בנות זוג אטרקטיביות ביותר

ביניהן סטודנטית (לשעבר, כבר סיימה את לימודיה) נורבגית חתיכה שלמדה במרכז הבינתחומי בהרצליה, ממקורות זרים נמסר שהיא זרקה אותו ולא הוא אותה כפי שפרסמו מקורות ישראלים.

יש יותר סיבות להאמין שיאיר נתניהו סטרייט מאשר שהוא הומו.
 

dory141

New member
כל עוד הוא לא בוחש בעניינים מדיניים, שיהיה מה שהוא רוצה

 

SupermanZW

Well-known member
ישראל מדינת כל אזרחיה אך אין בה שוויון זכויות וחובות לאזרחים

יש אזרחים סוג א' - חרדים - להם יש רק זכויות ואין חובות
יש אזרחים סוג ב' - מתנחלים - להם יש חובות אך יותר זכויות מלאזרחים אחרים (שלא יכולים מן הסתם לקבל את ההטבות להן הם זוכים)
יש אזרחים סוג ג' - דתיים לאומיים - להם יש קצת פחות זכויות מלמתנחלים אך בצה"ל ובמערכת החינוך הם השולטים
יש אזרחים סוג ד' - ערבים אזרחי ישראל - להם יש אותם זכויות שיש לרוב האזרחים אך פחות חובות (למשל לא מחויבים בשירות צבאי, לא אוכפים עליהם חריגות בניה, וכו')
יש אזרחים סוג ה' - יהודים שאינם חרדים, אינם מתנחלים ואינם דתיים לאומיים - להם יש זכויות המקובלות בקרב רוב הקבוצות אך יותר חובות
יש אזרחים סוג ו' - אתיופים - אותם מפלה הרבנות בין אם הם יהודים בין אם לאו
יש אזרחים סוג ז' - ספק יהודים ולא יהודים שהיגרו לישראל - אותם מפלה הרבנות בכל מה שאפשר.
יש אזרחים סוג ח' - עובדים זרים שהתאזרחו באמצעות נישואין לאזרח/ית ישראל - להם יש פחות זכויות מלכל השאר.
יש אזרחים סוג ט' - יהודים/ות שנישאו בישראל ללא יהודים/ות ומאיימים לשלול את אזרחותם

אם שכחתי סוגים נוספים אני מתנצל.
 

SupermanZW

Well-known member
כצפוי, שכחתי מספר סוגים נוספים וגם עכשיו לא ברור אם אשלים את

כולם.

קשה לי גם להחליט היכן למקם אותם:
דרוזים- נושאים בכל בחובות אך מופלים בתקציבי חינוך ודיור
רוסים - סיפור מורכב, תלוי אם מכירים בהם כיהודים או לא
צ'רקסים - מאוד קרובים למעמד של הדרוזים אך יותר מופלים מהם
ארמנים - לא יודע עליהם מספיק בשביל לכתוב

אשמח אם מי שיקראו ישלימו את התמונה.
 

אנטוליו

New member
השתייכות ללאום יהודי מחייבת לא רק מוצא אתני,

כמו שמקובל בקרב עמים אחרים, אלא גם שיוך או שיעבוד דתי. אני למשל יהודי סובייטי שלא קיבל שום חינוך דתי ואינני מוכן גם עכשיו לקבל את "עול התורה" שנראית לי כאוסף דעות קדומות וגזעניות שמקדמות רעיון של עם נבחר בדומה לרעיון עליונות של הגזע הארי שהיה מקובל בגרמניה של שנות ה-30. יש לי סרטון על הימים ההם:
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=XC5Oo5czsz4&gl=RU&bpctr=1532341453[/URL]
הסרטון אינו פועל בישראל ועל מנת לצפות בו צריך לשנות את מיקום המדינה ולציין כל מדינה אחרת בעולם.
 

dory141

New member
כאילו שבמדינות אחרות יש

מזכיר לי שאני צריך לראות את "ארבעת השבטים" של שרון כידון שהקלטתי וטרם הספיקותי להציץ בה. אגב, הפגנת הלהט"בים מאתמול היא הפגנת שמאל במסווה. זו לא בושה, הם רק צריכים להודות בכך.
 
למעלה