איזה יום שמח - יום הבת מצווש

RossieL

Active member
איזה יום שמח - יום הבת מצווש

בת 12, רגע לפני היום השמח שלה, פעם נהגו לקנות בגדים חדשים והמשתגעים קנו נעלי עקב קטנטנות לקטנטנות שגדלו ו...זהו.
היו מי שחגגו באולם, היו שטסו לחו"ל והיו שעשו אירוע קטן למשפחה וחברים. אבל זהו.
והיום?
איזה הפקות מרימים לכבוד האירוע,
אולמות, אמנים, עיצובים, אטרקציות, קליפים וידאו, 700 בגדים להחלפה, ועכשיו גם: סלון לבנות מצווה.
סלון בו היא בוחרת לעצמה שמלה לבנה, שמלת כלה, אביזרים [אקססוריז: צמידים, טבעות, עגילים, כתר], זוכה לטיפול פנים ואיפור מקצועי, טיפול ציפורניים [מניקור] ומקנחת בתסרוקת ערב מקצועית.
לפני 4 שעות נכנסה ילדה בת 12 למקום, ועכשיו לא מזהים את זו שיוצאת ממנה כי היא נראית מבוגרת בכמה וכמה שנים.
ואני לא מבינה: למה ולמה?
למה צריך את כל הטררם הזה לילדה בת 12?
ואל תגידו לי יום מיוחד, יום חגה.
מיליונים חגגו יום חג ויום מיוחד ללא כל ה... דבר הזה, והן היו לא פחות מאושרות ונרגשות ובעיקר, לא נלקחה מהן הילדות ולא הודבקה להן בגרות מוקדמת.
מי צריך את כל ה"קטע" הזה חוץ מבעלי העסקים שגוזרים קופונים והרבה מאד כסף???
וכשיסיימו תיכון, במסיבת הסיום. מה אז?
מה השאיפה, להגיע ב...?
ומה יהיה כשהן יתחתנו? מה? יגיעו לסלון בחללית?
ישוגרו לאולם על טיל?
ובעיקר - מה הן ילבשו ואיך הן ייראו ביום חתונתן אם ביום מיצוושן הן כבר עשו הכל???
 
הפכנו למדינת נהנתניהו

אז מה הפלא שבנות 12 חוגגות כמו אין מחר, כאילו כל אחת נסיכת מונקו או נסיכת הכתר, שלא לדבר על ההפקות מנקרות העיניים של החתונות כשאת ההוצאות מממנים האורחים בעל כורחם כי לא נעים. וכבר נכנסו לשיגרת אכול ושתה היום כי מחר נמות. בפייסבוק אני קוראת פוסטים שלא מבינים למה נטפלים לאשת ראש הממשלה כי אם מחלקים את שלוש מאות וחמישים אלף שח שהיא ביזבזה, פר יום שהיא שירתה את המדינה בתור יועצת ראש הממשלה, הרי זה בסך הכל יוצא 250 שח ליום, אז בשביל זה מגישים כתב אישום? אנשים מסנגרים עליה ואומרים מה קרה? בשביל זה להיות קטנונים? ומה לאה רבין לא לקחה? ולפרס לא עשו יום הולדת? אז מה אומרים האנשים, בואו לא נהיה קטנונים, בואו נחיה היום כי חיים רק פעם אחת בלי הבולשיט של ערכים ועקרונות ושאר הבלים של שמאלנים. הנהנתנות מגיעה מלמעלה. מדינת נהנתניהו.
 

RossieL

Active member
עם כל הכבוד, ויש כבוד

לא רואה את הקשר בין מסיבות בת המצווה לבין הנהנתנות של בני משפחת נתניהו.
לא הכל אפשר לקשור ולא בכל אפשר להאשים.
בתחושתי, התגובה שלך, אף שאני יכולה להסכים עם תוכנה, אבל היא אינה קשורה בשום צורה ואופן לשאלה שהעליתי, לדיון שאליו כיוונתי.
 
הקשר נמצא בין השורות

מי הן הילדות שחוגגות ככה בת מצווש ומי להבדיל חוגג בר מצווה בחיק המשפחה ומקסימום נוסע עם המשפחה לטיול בר-מצווה. זה קשור בהחלט. מי איבד ערכים וחי בשביל השופוני ומי עדיין נאחז בערכים. ובאותה הזדמנות, הנה משהו באמת לא קשור, אני בברלין. קר וגשום וגרמניה ניצלה בשנייה האחרונה מהשפלה.
 

dory141

New member
נכון, נתניהו לא המציא את השחיתות או את הגנדרנות

גם אני לא אוהב מסיבות רועשות מדי (אם כי אני מסוגל להשתלב בהן), ועדיין, אם הכסף המשולם על האירוע חוקי וכולם נהנים, מה הביג דיל?
 

RossieL

Active member
הכסף הוא לא האישיו

הנושא המרכזי הוא ילדות בנות 12!
איכשהו זה הצליח להתמסמס ולהיבלע אל תוך פוליטיקה, ביבי וכסף.
אז או שלא הסברתי את עצמי נכון או שפשוט נוח כל דבר לכוון נגד הנתניהו'ז
 
רוזי זה כבר לא קשור לפוליטיקה

זה קשור לאיבוד ערכים, לחוסר חינוך, כי הורים המאפשרים לילדה בת 12 להתאפר ולהתלבש כמו בת 22 אז משהו בחינוך השתבש. והחינוך הוא לא אותו חינוך כאשר הדוגמא ניתנת תמיד מלמעלה, מהמנהיגים מכל המינים והסוגים. הילדות רוצות את מה שכל הילדות מקבלות. הן לא חושבות במושגים של 'איך אני נראית' או 'בת כמה אני נראית' אלא 'אני והמסיבה שלי צריכות להיות יותר משל החברה שלי' והכל תלוי בהורים. ילדה בת 12 לא מחליטה לבד על ההוצאות ועל הביגוד ועל האיפור ועל איך היא נראית. הורים שלא יכולים להחליט בשביל הילדה שלהם, אז משהו דפוק אצלם. בדרך כלל, זה בא בשיתוף פעולה מוחלט של ההורים שרוצים להראות לחברים ולשכנים שאצלם האירוע הכי גדול והילדה הכי יפה.
אנחנו עכשיו בעידן אחר. תקראי לזה עידן הנתניהוז או עידן השפע, או עידן האלפיים, כל אחד יכול לבחור לעצמו מה ההשפעות המכריעות לכך שילדות וילדים מאבדים את הילדות שלהם והופכים למבוגרים בטרם עת. האם זה האינטרנט?
הרשתות החברתיות? האינסטגרם? הפייסבוק? הטוויטר? מה? מה גורם לילדים היום לאבד את הילדות שלהם?
אם ההורים הפסיקו להשגיח על ילדיהם כי הם עסוקים בנייד שלהם ורואים את זה בבריכות ובמגרשי המשחקים, אז מה הפלא שהילדים עושים כבר כל מה שבראש שלהם מתוקף היותם ילדים?
אה ויחד עם זאת אנחנו כן פוגשים משפחות שמחנכות את הילדים שלהם
בצורה אחרת. מאפשרות לילדים שלהם להמשיך לגדול כילדים. ממשיכות להעניק ערכים ומטרות. לא נענות ונכנעות לכל גחמה של הילד או הילדה ולא מעניין אותם מה עושה כל הכיתה. לא מתעסקים בשופוני וב-למי יש יותר גדול. באיזשהו מקום לא נותנות לסביבה להשתלט להם על מה שהם מאמינים בו.
זה כל ההבדל בין אלה לבין אלה. תקראי לזה מלחמת תרבות, תקראי לזה פגעי הזמן. לא יודעת איך להגדיר את התופעה.
 
למעלה