I'm not your toy

RossieL

Active member
I'm not your toy

שיחקה אותה ובגדול - נטע ברזילי.
ניצחון מתוק מתוק באירויזיון,
ועכשיו הזמן לכל המלעיזים להתחיל לאכול את הכובעים שלהם.
הבחורה הצעירה הזו, פצצת אנרגיה, עם שיר שהקפיץ כמעט את כל הגלובוס,
ייצגה בכבוד גדול את ישראל ובאהבה אמיתית.

בשנה הבאה האירוע הנוצץ בישראל.
מין הסתם בירושלים, אבל אולי יחליטו ב... תל אביב? חיפה?
מה זה בכלל משנה איפה, העיקר - דוז פואה לנטע ברזילי


 

dory141

New member
מה הבעיה עם ירושלים?

אישית, אני לא סובל את העיר הזאת אבל אין לי בעיה שיערכו את זה שם.
 

RossieL

Active member
בוקר טוי נטע, כפרה עליך

אריאנה מלמד, לפעמים היא קולעת בול במאמרים שלה.
זו אחת הפעמים:

"כפרה עליך, נטע, בדיוק כמו שאמר ראש הממשלה. כפרה עליך, בשם אומת חובבי האירוויזיון שהשבת לה את הצבע ללחיים.
כפרה עליך בשם כל מי שנאלץ להתמודד עם שנאת השונה, הבוז לאחר, החשד מפני מי שאינו מזוהה ומתוייג כנכון, נאות ולגיטימי.
כפרה עליך בשם חובבי המוזיקה הפופולרית בישראל שמאסו בחלוקות הדיכוטומיות בין "מזרחי-ים תיכוני" לבין "כל היתר".
כפרה עליך, אחרי הזכיה, רהוטה וענווה, חכמה ונוגעת ללב, בתשובות לשאלות במסיבת העיתונאים ששודרה ב"כאן".

תודה שנשאת על כתפייך כל כך הרבה שידורים טפיליים לפני התחרות, ב"קשת" ובתאגיד ובערוץ עשר, כי כל אחד רוצה נתח מנטע. כי נטע זה רייטינג, לערוצי שידור ולפוליטיקאים: הנה נשיא המדינה מעודד לפני הזכייה וקושר לך שבחים כמוזיקאית מחוננת וצודק לגמרי, והנה מירי רגב שחייבת להיצמד כעלוקה לכל הישג של כל ישראלי באשר הוא, והנה גם ראש הממשלה, ששב ואומר, כפרה עליך וממנה אותך לשגרירה הטובה ביותר של ישראל.

נטע, בחייאת, כפרה - אל תקחי את התפקיד. דחי בנימוס את ההצעה, ותרי עליו, לא מפני שהוא גדול עליך, אלא מפני שהוא יחייב אותך לעשות מה שעושים בישראל, כלומר – מדירים את השונה ושונאים את האחר וחושדים במי שאינו חושב נכון על פי צו השעה, וצו השעה הוא החלוקה לפטריוטים ובוגדים, כשהבוגדים מסומנים ככאלה משום שחשיבתם שונה במקצת ממי שמגדירים את עצמם כפטריוטים.
בבקשה, פליז, אל תהיי שגרירה של מה שאינו מוסיקה וכשרון ייחודי וחגיגה מתמשכת של גיוון אנושי. אלה מקורות הכוח והזכייה שלך, לא העובדה שאת ישראלית. "Toy" הוא לא שיר שאפשר לזהות את מילותיו ואת המסר שלו עם ישראליות. הוא גדול בהרבה, כפי שהתברר בליסבון, והוא מדבר אל אנשים שהאנושיות חשובה להם יותר מאשר שיוכה הלאומי של הזמרת.
כפרה גם עליהם, ועל היכולת להפריד בין מה שהם חושבים על ישראל לבין מה שהם חושבים עליך כיוצרת וזמרת ופרפורמרית.

ותמשיכי ככה, בבקשה: למרות החוגגים בכיכר רבין והקופצים לבריכה, למרות כל מברכיך שישייכו את נצחונך למדינה, למרות העובדה שהנצחון מביא את הארוויזיון הבא לירושלים. בבקשה, אל תהפכי למאמי לאומית ולסמל לאומי. בבקשה, כמו שאמרת בעצמך שתעשי, שבי וכתבי את השיר החדש שלך, את הסינגל הבא שיוכיח לאחרוני המפקפקים באילו עוצמות של כשרון ומקוריות בורכת, גם בלי חתולים יפניים ותרנגולות מקרקרות.
תמשיכי, בבקשה, לא כדי לתרום לגאווה הלאומית – הפצצות של מטוסי אף-16 תמיד יעשו זאת טוב ממך - אלא כדי לחזור שוב ושוב על המסר: שונות וגיוון אנושי מכל סוג שהוא הן ברכות. ומי שמייצג בגופו ובכשרונו את השונות מביא אל המסך דמויות הזדהות למליוני אנשים שזקוקים לדמויות כאלה, כמו שאת היית זקוקה לאחת כזו בילדותך: בכמה ראיונות כבר אמרת שלו היתה לך דמות הזדהות שנראית כמוך ולו ראית אותה בילדותך בפריים טיים, היה לך קל יותר.

תמשיכי, בבקשה, לכתוב מחדש את סיפור סינדרלה. על המוזיקאית שלא בחלה בהופעות הכי קטנות. על האישה שלא היתה זקוקה לנסיך, אלא רק לאמונה נחושה בעצמה, ושהפכה בין לילה לא לנסיכה אלא למלכת הפופ האירופי, לגמרי בזכות עצמה. ואחרי כל אלה, ואחרי שתפרצי ותהפכי לתופעה יחידאית ובינלאומית וענקית, אם יישאר לך זמן וחשק, תהיי גם שגרירה של מה שטוב בעיניך במדינה. אבל בתנאים שלך, מחוץ לקופסה, ומבלי שאף ראש ממשלה או שרת תרבות יכתיבו לך מה לומר.

היה כדאי לעבור איתך את המסע הזה כצופה בטלוויזיה ולראות שאחרוני המפקפקים נאלמו דום מול כשרונך, ולראשונה בדברי ימי הפופ הישראלי הסינתטי שנשלח לאירוויזיון, מדברים על המסר של השיר ועל היכולת לבטא במלים פשוטות כל כך את מה שנשים בכל העולם אומרות בעידן הMeToo: לא צעצוע ולא בובה של אף אחד. שגרירה היא תמיד סוג של צעצוע בידי שולחיה, והתפקיד מחייב הזדהות טוטאלית גם עם מה שאת לא אוהבת. שגרירה? קטן עליך. איך אמר סטטיק באחד משידורי "הכוכב הבא"? "היא יכולה לייצג את כדור הארץ בתחרויות בין גלקטיות". לכי בכוחך זה, ושהחייזרים יאכלו אבק."
 

ruven7

Active member
הדבר שמשמח אותי בזכייה זה ש-BDS אוכלים את עצמם

החולרות האנטישמים יפי הנפש.
האירוויזיון כתחרות זמר רדודה הפסיק לעניין אותי לפני הרבה שנים.
 

SupermanZW

Well-known member
אני צופה שבשנה הבאה ייערך האירוויזיון מחוץ לישראל

קראתי שישראל מתכננת לבקש מהולנד טובה לארח את האירוויזיון בשנה הבאה במקומה פעם נוספת בנימוק שאינה מסוגלת להרשות לעצמה כלכלית לארח את האירוויזיון.
 
למעלה