נאום חזק מאוד של כבוד נשיא המדינה בפולין היום

RossieL

Active member
נאומו של נתניהו בעצרת ביד ושם

ועל נאומו של נתניהו בעצרת ביד ושם לא מדברים.
אפ'חד?
אז אולי רק אני שמעתי נאום פוליטי? נאום בחירות שתובל בקצת שואה?

אולי רק אני הבנתי שנתניהו לא יבחל בשום מעמד לנסות למכור את עצמו ולבסס את מעמדו ולנסות לקושש עוד מנדט?
ולא שהדברים לא נכונים, הם בהחלט נכונים ולא חסרי טעם [יש לו כותב נאומים רהוט לנתניהו], השאלה היא, האם יום הזיכרון לשואה ולגבורה הוא הזמן לשאת אותם, כך, במתכונתם? שנשמעת, לי, כנאום בחירות.

במהלך נאומו אמר ראש הממשלה: "יש לי מסר לשליטי איראן - אל תעמידו למבחן את נחישותה של מדינת ישראל". לעם האיראני פנה נתניהו ואמר: "לא ישראל היא האויב שלכם, אלא משטר העריצות שמדכא אותכם. כשהוא ייעלם, שני עמנו העתיקים יוכלו לחיות שוב בשיתוף פעולה ובאחווה.
איננו מעלימים עין מהסכנות ורוב הזמן איננו נבהלים מפניהן. בשואה היינו חסרי ישע, חסרי מגן וחסרי קול, למען האמת קולנו לא נשמע בכלל. היום יש לנו מדינה חזקה, צבא חזק, וקולנו נשמע בין העמים".

נתניהו ציין: "משעה שיש לנו מדינה עצמאית ישראל לעולם לא תנהג בדרך שגויה זו. אנו בולמים את התוקפנות באיבה, ואלו אינן מילים ריקות. אנו מגבים אותן במעשים. תקיפות מול תוקפנות, תקיפות בהגנה, בהרתעה, בהתקפה, תקיפות מול כל מי שמאיים להשמידנו.
כי גם היום משטר קיצוני מאיים עלינו, מאיים על שלום העולם כולו - המשטר הזה מצהיר במפורש שבכוונותו להשמיד אותנו, את מדינת היהודים. יש מי שמשלה את עצמו כפי שארע במינכן ב-1938 שההסכם עם המשטר האיראני יעצור את תוקפנותו. אבל לאורך ההיסטוריה ראינו שוב ושוב כיצד הסכמים עם משטרים כאלה לא היו שווים את הניייר שהם כתובים עליו. כך קרה גם עם הסכם הגרעין".
 
למעלה