"רק אני אחראית על טקס המשואות, לא יו"ר הכנסת"

RossieL

Active member
"רק אני אחראית על טקס המשואות, לא יו"ר הכנסת"

במשך עשרות שנים היה טקס הדלקת המשואות טקס של העם, כל העם, על כל גווניו, צדדיו, נטיותיו הפוליטיות ונטיותיו בכלל.
במשך עשרות בשנים היו אלו נשיא המדינה ויו"ר הכנסת שנשאו דברים ואת שאר המילים נתנו לעם לומר, מדליקי המשואות, שייצגו באופן מובהק את החברה הישראלית.
טקס שבמהלך כל שנותיו היה צנוע ומרגש וכמעט כל בית בישראל חיכה לו והתרגש ממנו כאילו צפה בו לראשונה.

אז מה קרה בשנת ה 70 של המדינה שבאה השרה רגב ורוצה לבחוש ולהפוך את היוצרות? מה קרה ועל שום מה ולמה יש בה את הרצון העז להכניס גם לתוך הטקס הא- פוליטי הזה את הפילוג, השיסוי , את ראש הממשלה?


שרית חדד, חיים משה, הדצים, הנציגה לאירוויזיון נטע ברזילי, רקדנים, רחפנים ומופע זיקוקים "גדול פי 10 מהרגיל". הפקת ענק עם מאות משתתפים: זמרים, נגנים, רקדנים, מקהלות ותזמורות.
וראש ממשלה אחד.

מנקר עינים, כתבתי?
ראוותני עד כאב, ציינתי?
יומרני?
פוליטי?

כרגע מרחף איומו של יו"ר הכנסת להחרים את הטקס, כמו גם עוד אישים שלא יגיעו.
יו"ר הכנסת מבהיר: "במידה והכנסת לא תהיה המייצגת היחידה בטקס, לצערי הכנסת ואנשיה לא יוכלו לקחת בו חלק, כמי שפועלים יחד עמי בבית הזה כבר תקופה ארוכה, אני מרגיש שעלי להסביר לכם את ההחלטה. גלוי וידוע לפניכם שלא לכבודי אעשה ולא לכבוד בית אבא אעשה, אלא לכבוד הכנסת - כדי שלא ירבו מחלוקות בישראל. בכוונת מכוון מעולם לא היה טקס הדלקת המשואות נחלת שבט זה או אחר בחברה הישראלית".
אדלשטיין הוסיף: "הוא אהוב כל כך דווקא מכיוון שהוא מגלה את מה שלפעמים בלהט היומיום נסתר מעינינו: שהחברה שלנו היא רקמה אנושית אחת, שהישגיה הכבירים נובעים מרוח הלכידות שנושבת בה. לכן דווקא הכנסת, בה מתאספים נציגיהם של כל איש ואישה בישראל, בה מיוצגת החברה הישראלית על כל מגזריה, עדותיה וגווניה, היא זו שבאופן מסורתי הובילה את הטקס המיוחד הזה – באחדות, בכבוד ובממלכתיות".

אני תקווה שעוד ילכו בעקבות היו"ר.

ונשיא המדינה? מסתבר שהוא כלל לא הוזמן לטקס.

ומה יש לשרה לומר? "מי שלא רוצה לבוא - שלא יבוא".

ולתפארת מדינת ישראל


 

dory141

New member
שיבוא וינאם מצידי

כל עוד יגיד שהוא מתפטר, מבחינתי זה בסדר.
 
למעלה