הרמון

trilliane

Well-known member
מנהל
"הרמון" אינה סדרה על קורבנות, אלא על אנשים שבחרו בשעבוד|הארץ

גדי טאוב: "אני חייב להגיד שעד הרגע לא חשבתי על הסדרה הזו בהקשר מגדרי. מבחינתי, 'הרמון' היא על הרצון בשעבוד שקיים בכל אדם. זה יכול לקרות לכל אחד. אותי עניין המנגנון האוניברסלי לצד הנושא של אחוות נשים שהיה חדש לי. הרצון בשעבוד לא היה חדש לי ולא קשור אצלי ישירות למגדר".
&nbsp
"הנשים בכת מתארות את זה כמו סם. ככל שאת צעירה יותר, כך השימוש בקלישאות רוחניות עובד עלייך" ענת ברזילי
&nbsp
ברזילי: "לאנשים שיצאו מכתות חשוב מאוד לטעון שהם היו עבדים או שהם נשבו נגד רצונם, אבל קשה להם להודות שיש בהם פשוט צורך כזה, להשתעבד. עובדה שאנחנו בוחרים מנהיגים כריזמטיים. אנחנו לא בוחרים מנהיג מפני שהוא אינטליגנט, אלא אנחנו שמחים שאדם שחושב כמוך הוא כריזמטי ומושך. ככה זה עובד".
&nbsp
האם גיבורות הסדרה שלכם בוחרות בחיים הללו?
&nbsp
טאוב: "אם תשאל אותן אחרי שהן יצאו מהכת הן יגידו כי החיים הללו נכפו עליהן, אבל אם תשאל אותן בזמן שהן שם, הן יגידו חד משמעית שתעזוב אותן וכי הן שם לגמרי מבחירה. הסדרה לא מסכימה להיות בהירה בסוגיה הזאת, זה נורא מתעתע. זאת גם הסיבה שקשה כל כך להפיל את הכתות האלה — המאמינים שבתוכן מגנים עליהן בלהט. הן לא שבויות שם עם שלשלאות".
&nbsp
ברזילי: "אחרי שכת מתפוררת, הנשים מנסות להוכיח כי לא הגיעו אליהן על דעת עצמן, אבל התיעוד מוכיח אחרת. בסיפור של גואל רצון, למשל, הנשים ניסו להוכיח שהן היו בעבדות וזה משהו שבית המשפט לא היה מוכן לקבל. בדרך כלל אנשים שהיו בכת הם אנשים רגשיים ולהוטים, והם פועלים בצורה רגשית לפני, תוך כדי ואחרי הכת".
&nbsp
https://www.haaretz.co.il/gallery/television/.premium-MAGAZINE-1.5772106
 

RossieL

Active member
אנשים שבחרו בשעבוד

אני לא יודעת אם להגיד "אנשים שבחרו בשעבוד" הוא המינוח הנכון, אבל כן, בהחלט בחרו שיהיה מי שינהל אותן ואת חייהן, אולי מתוך איזו שהיא הבנה 'עקומה' שאם מישהו אחר יעשה זאת במקומן, חייהן יהיו פשוטים יותר, נטולי דאגות וצורך להתמודד עם החיים.
ובכל מקרה, אין ספק שהן בחרו, במודע או שלא, כי הן יכלו שלא.
הן הגיעו למקומות הללו מיוזמתן ורצונן החופשי ולא נאנסו לכך. [לא מדברת על דור הילדים שנולדו לתוך החיים הללו ולא הכירו משהו אחר].
ומרגע שבחרו, מכבש לחצים הופעל עליהן כדי למחוק כל זכר לחיים שהיו להן טרם הגעתן [ניתוק כל הקשרים טרום הכת].
ואולי מכאן הבלבול בין הבחירה ולבין ה'אונס'.
ואולי זו גם הסיבה שחלקן התעוררו וביקשו לצאת, מרדו, הבינו שטעו.

אני לא שופטת אף אחת מהן, מעולם לא הייתי בסיטואציה כמו זו, אני יכולה רק לנסות להבין, או שלא...
 
אני גם לא רואה בנשים האלה קורבנות...הן שם מבחירה והן יכלו

לעזוב בכל רגע נתון.
הדלת לא הייתה נעולה, הן הסתובבו בחופשיות בחוץ וחלקן אף עבדו ובחרו לתת לו את הכסף.
הן הסכימו לשכב איתו לפי תורות (או לפי בחירתו, לא יודעת איך זה עבד שם).
&nbsp
בסיפור עם גואל רצון אם זכור לי נכון, תבעו אותו רק על זה ששכב עם קטינות ולא על זה ששכב עם הנשים. אני זוכרת איך הן הגנו עליו בהתחלה. אני מקווה שהוא יקרב בכלא עוד הרבה שנים.
&nbsp
אני לא חושבת שהנשים הללו נורמליות כי רוב האנשים לא היו מסכימים לחיות בתנאים ולנהל זוגיות/משפחתיות כזאת, אבל אני כן חושבת שהן אחראיות לבחירות וההחלטות שהן בחרו. אניזוכרת שהוא ניגש אלי בדיזינגוף סנטר כשעוד נראתי כמו נערה מתבגרת.. צחקתי לו בפנים והמשכתי ללכת. צפיתי בו במשך דקות ארוכות וראיתי איך רוב הנשים אליהן פנה אפילו לא עצרו ולא התייחסו אליו.
&nbsp
בקיצור, הקורבנות היחידים בסיפור הזה הם הילדים שגדלו בצורה כזאת או שעברו התעללות מינית בגלל.
 
למעלה