לא יקום ולא יהיה

RossieL

Active member
לא יקום ולא יהיה


אנה פנינו מועדות????

"שבוע עבר מאז אושר בכנסת, על חודו של קול, חוק סגירת המרכולים הידוע לשמצה. החוק נולד כמתנה מראש ממשלה אפוף חקירות לשר דרעי, אף הוא אפוף בחקירות ומדשדש בסקרים. לאור הביקורת הרבה שהושמעה עליו בקרב הציבור הרחב מימין ומשמאל, מיהרו בממשלה להרגיע כי החוק שהם נלחמו עליו כל כך, למעשה, לא ישנה דבר. "אין צורך להיכנס לפאניקה – אחרי שהחוק הזה יעבור יראו שהוא לא ישנה דבר, הכל יישאר כשהיה", הבטיח יו"ר הקואליציה דוד אמסלם לאחר שהחוק עבר בכנסת. "אחרי שחוק המרכולים יעבור, יסתכלו ויראו שאין שום שינוי", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. השר דרעי עצמו אפילו הוסיף ואמר שאישור חוק המרכולים הוא בגדר "שמירה על הסטטוס קוו" והרגיע כי הוא אינו מתכוון להתערב ולאכוף את החוק רגע אחרי שנאבק עליו בכל כוחו.
אבל יש הבדל בין מה שהפוליטיקאים אומרים בפומבי לציבור בכללותו, ומה שנאמר בחדרים סגורים בכינוסים פנים-מגזריים.
אמש הובאו דבריו של חבר הכנסת משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, שנאמרו באירוע חרדי סגור שהוקלטו על ידי כלי תקשורת חרדים ללא ידיעתו. בין היתר, הכריז גפני כי מאות פקחים לא יהודים יגויסו לאכוף את החוק, דיבר בסיפוק על שינוי סטטוס הקוו לטובת החרדים ואמר כי ישנה "התקדמות בשמירת השבת", התהדר בכך שהציבור החרדי לא קיצץ בתקציביו בניגוד לתקציבים אחרים, והתגאה בהישגים של החרדים בהכנסת מקוואות ובתי ספר חרדיים ליישובים רבים בארץ במקומות אשר, לפי דבריו, "לא ידענו שאנחנו יכולים להיכנס".
זה המקום אולי שוב להזכיר איך רק לפני מספר חודשים, בעקבות הטענות על הדתה במערכת החינוך הישראלית, שר החינוך נפתלי בנט לגלג על הטענה הזאת וביטל אותה ב"הדתה שמדתה".
ומילה לסיום לחברת הכנסת רחל עזריה, חברת הכנסת מכולנו שהגיבה בעקבות פרסום דבריו של גפני כי "כל שינוי באכיפה של עסקים בשבת הוא הפרה של הסטטוס קוו ולא מקובל עלינו" והוסיפה כי " לא יקום ולא יהיה". חבל שחברת הכנסת עזריה נזכרת עכשיו לעמוד על רגליה האחוריות. אם היא כל כך מתנגדת לחוק, שעבר בסופו של דבר על חודו של קול עם 58 תומכים ו-57 מתנגדים, היא הייתה יכולה פשוט לא להצביע בעדו ולא לעזור לחוק לעבור, במקום עכשיו לזעום ולהצהיר הצהרות ריקות."
 
למעלה