הממסד הרבני ממאיס על הזוגות בישראל את מוסד הנישואים

RossieL

Active member
הממסד הרבני ממאיס על הזוגות בישראל את מוסד הנישואים

"למרבה האירוניה דווקא הרבנות אחראית לכרסום הגדל במוסד המשפחה בישראל. המסקנה הברורה היא שיש לחסל את המונופול, ולהיענות לרצונו של רוב הציבור בישראל בחופש בחירה בנישואים. יש להנהיג נישואים אזרחיים בישראל, ולהכיר בנישואים של כל הזרמים ביהדות".
את הדברים הללו אומר מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושיוויון, הרב עו"ד אורי רגב ואני מסכימה אתם לחלוטין.

מה דעת חברי הפורום?
האם מוסד הנישואין כדמו"י פשט את הרגל??
 
הזוגות לא פשטו את הרגל

הזוגות התקדמו. השנה חגגנו 45 שנות נישואין בנישואים אזרחיים. לא צריך היום את הרבנות כדי לחיות ביחד בכבוד ובהדדיות.
 
אנחנו מלינים כדי לשנות


 
לי אין שום בעיה

אני לוקחת את התורה כספר המלצה.
מיישמת ממנו את מה שמתאים לי ולהשקפת עולמי.
מאמינה באלוהים בדרכי שלי ומירב השטויות שהרבנים מספקים לנו חדשות לבקרים,
בכלל לא מופיעות בתורה או מומלצות בתורה.
 
יחפה.
איזה יופי וכייף של דבר


לדעתי זוג שחי יחד 45 שנים
שניהם ורק שניהם הם פשוט אנשים טובים
שמתפשרים המון על המון דברים
כי אחרת איך ניתן?

כל הכבוד.


אני מקוה שתזמיני אותי להיות שושבין בחתונת היובל שלך.
 
תודה רבה רבה גם לך


החיים הם משוכה אחת גדולה שכדי לעבור אותה בשלום צריך לעבור בדרך אלפי משוכות קטנות וכך גם הם חיי הנישואין. משתדלים לא להפיל יותר מדי משוכות בדרך (כן אני עדיין מסוממת מהאולימפייאדה:)) אם רוצים להגיע לסוף המירוץ עם איזו מדליה ביד


 

RossieL

Active member
הזוגות?

אוקיי, ומה ההסבר שלך לפשיטת הרגל?
מדוע יש כזו אנטיות למוסד שנקרא רבנות ולהליך שנקרא נישואין כדמו"י?
 
כי...

(לדעתי)
אדם נדרש לעמוד בתנאים. וגם נדרש לעשות שיעורי בית.
בדורינו קשה לאנשים לעשות שיעורי בית.
 

RossieL

Active member
שיעורי בית

זוג מבקש להינשא.
בדרך כלל, הליך הנישואין פשוט ויקר.
אבל פשוט. [לפני שדיברנו על יהודים שלא מאמינים ליהדותם, מפקפקים ביהדות הוריהם והורי הוריהם, למרות שיש בידיהם הוכחות ברורות וחותכות ועדין, מעבירים אותם שבעת מדורי גיהנום כדי להוכיח ש "אין להם אחות"]

עד כאן, אני מניחה שבני הזוג הם תלמידים טובים שלמדו היטב את החומר ועמדו בכל התנאים וקיבלו ציון עובר של שיעורי הבית.
עבר זמן ואותו זוג מחליט שהזוגיות לא מתאימה לו יותר והוא מבקש לסיים את הברית ביניהם.
עד כאן, למדו, שיננו והבינו את החומר הנלמד.
ו .... עכשיו כל הקלפים נטרפים וחיי השנים הופכים לגיהנום.
מה קרה? על שום מה ולמה צריך לענות ככה אנשים?
למה להעמיד טובת אחד על פני שני?
על עגונות שמעת?
מסורבות גט?
אז על איזה שיעורי בית אנחנו בדיוק מדברים פה?

ואם אלו שיעורי הבית שמקבלים, לא פלא שרבים לא מוכנים להכין אותם.
 

RossieL

Active member
אני קצת תוהה ...

על שום מה ולמה איש המתח לא מגיב לתשובתי אליו

אולי כי "בדורינו קשה לאנשים לעשות שיעורי בית" ?
 
אשיב לך במשל נחמד...

ומעשה באדם אחד שירד מגליל העליון
ונשכר אצל בעל הבית אחד בדרום שלש שנים.
ערב יום הכפורים אמר לו: תן לי שכרי, ואלך ואזון את אשתי ובני
אמר לו: אין לי מעות
אמר לו: תן לי פירות אמר לו: אין לי
תן לי קרקע, אין לי
תן לי בהמה, אין לי
תן לי כרים וכסתות, אין לי
הפשיל כליו לאחוריו, והלך לביתו בפחי נפש.
לאחר הרגל נטל בעל הבית שכרו בידו,
ועמו משוי שלשה חמורים, אחד של מאכל ואחד של משתה ואחד של מיני מגדים, והלך לו לביתו.
אחר שאכלו ושתו נתן לו שכרו
אמר לו: בשעה שאמרת לי תן לי שכרי ואמרתי אין לי מעות במה חשדתני?
אמרתי: שמא פרקמטיא (סחורה) בזול נזדמנה לך, ולקחת בהן
ובשעה שאמרת לי תן לי בהמה ואמרתי אין לי בהמה במה חשדתני?
אמרתי: שמא מושכרת ביד אחרים
בשעה שאמרת לי תן לי קרקע ואמרתי לך אין לי קרקע במה חשדתני?
אמרתי: שמא מוחכרת ביד אחרים היא
ובשעה שאמרתי לך אין לי פירות במה חשדתני?
אמרתי שמא אינן מעושרות
ובשעה שאמרתי לך אין לי כרים וכסתות במה חשדתני?
אמרתי: שמא הקדיש כל נכסיו לשמים
אמר ליה: העבודה (לשון שבועה), כך היה!
הדרתי כל נכסי בשביל הורקנוס בני שלא עסק בתורה,
וכשבאתי אצל חבירי בדרום התירו לי כל נדרי,
ואתה, כשם שדנתני לזכות - המקום ידין אותך לזכות
[שבת קכז ב].
 

RossieL

Active member
להיחשד על לא עוול בכפך

תודה על המשל החביב.
אכן נכון הוא כי להיחשד על לא עוול בכפך הוא אחת הפגיעות הקשות והכואבות ביחסים שבין אדם לחברו.
ולא הייתי "חושדת" אלמלא חשתי בסוג של התעלמות מופגנת מתשובתי בזמן שאדוני בחר לענות ולהגיב לשאר הכותבים.
ועכשיו, משזכיתי בתשומת לבך, אשמח גם לתשובה כך שנוכל להמשיך ולקיים את הדיון, אולי אפילו להגיע להסכמות ואולי להסכים שלא להסכים
 
למעלה