אנדוקרינולוגיה

אנדוקרינולוגיה הינו אולי תת המקצוע הרחב ביותר של הרפואה. רוב הנשאלים כלל אינם ידועים מהו המקצוע עם השם המוזר הזה. כאשר אנו עונים כי כי זהו תחום הרפואה שעוסק בבעיות הורמונאליות, רוב האנשים חושבים בראש ובראשונה על בעיות פריון, גיל המעבר, ואולי על בעיות בתפקוד בלוטת התריס וחילוף חמרים. אנדוקרינולוגיה היא כל זאת והרבה יותר.
באנדוקרינולוגיה מבררים ומטפלים בבעיות גדילה אצל ילדים ובבעיות בהתבגרות, כגון התבגרות מוקדמת או מאוחרת. אכן בעיות פריון לעיתים קרובות נובעות מהפרעות הורמונליות ומטופלות ע"י אנדוקרינולוגים.

אבל האנדוקרינולוגיה מתפרסת גם כן על בעיות הרבה יותר נפוצות באוכלוסיה כמו:
-סוכרת
-שומני דם גבוהים
-יתר לחץ דם
-השמנת יתר
-ירידה בצפיפות העצם (אוסטאופורוזיס) גם בנשים וגם בגברים
-הפרעות בתפקוד המיני
חוץ מנושאים אלה אשר נוגעים בצורה זו או אחרת לכמעט כל אחד מאיתנו בשלב זה או אחר של החיים, האנדוקרינולוגיה באה גם לברר ולטפל בבעיות בתפקוד בלוטות הורמונליות כמו בלוטת התריס (בלוטת המגן, תיירואיד), בלוטת יותרת התריס (פראתיירואיד), בלוטת יותרת הכליה (אדרנל), ובלוטת יותרת המוח (היפופיזה).

במכון האנדוקריני בבית החולים צוות רחב ומקצועי של רופאים מומחים, אחיות, ואנשי מעבדה אשר תרמו להפוך את המכון לאחד הגדולים והחדשנים בארץ.

המכון נמצא בניהולו של פרופ´ נפתלי שטרן שהינו אחד המומחים בארץ ליתר לחץ דם. ד"ר יונה גרינמן מומחית בנוירואנדוקרינולוגיה (גידולים והפרעות בבלוטת ההיפופיזה). ד"ר יאנה טרוסטנצקי מומחית בתחום ביופסיה במחט דקה של קשריות בבלוטת התריס. היא מבצעת את הביופסיה תחת אולרהסאונד, וצברה כבר נסיון של אלפי בדיקות, כאשר כל אחד יודע שמהמנות הבדיקה תלויה בעיקר בנסיון המבצע. ד"ר מירב בז מתמחה בבעיות ההורמונאליות המיוחדות של חולים לאחר השתלות. ד"ר גלינה שנקרמן מפעילה מרפאת ההשמנה של המרכז הרפואי בצדם של הכירורגים. המכון פעיל כל יום ורואה במשך השנה בין 8000 ל-9000 מטופלים.

וקצת על עצמי:
אני בוגרת של הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל אביב. התמחתי תחילה ברפואה פנימית בביה"ח שיבא. לאחר מכן התמחתי במשך 4 שנים באנדוקרינולוגיה וסוכרת של מבוגרים וילדים בבית ספר לרפואה של אוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס, מיזורי, ארה"ב. עם שובי לביה"ח עסקתי במיוחד בסוכרת ועזרתי להקים את מרפאת סוכרת נעורים של קופת חולים מכבי. לאחרונה ביליתי שוב שלוש שנים בארה"ב במחקר בתחום שומני הדם וטרשת העורקים. אני מתכוונת לשלב את שטחי המומחיות הללו ולפתח מערך להורדת התחלואה הכלילית גם כמניעה שניונית אצל אנשים שכבר חלו במחלת לב, וגם כמניעה ראשונית, אצל אנשים עם גורמי סיכון כמו יתר לחץ דם, שומני דם גבוהים, סוכרת והשמנת יתר.

יחד איתכם ובשבילכם
דר´ קרן תורגמן
מומחית באנדוקרינולוגיה

תגובות
0
צפיות
351
למעלה