האם נהג חדש מכוסה בפוליסת חובה?

יאיון11

New member
האם נהג חדש מכוסה בפוליסת חובה?

על פי סיכום עם חברת הביטוח, הרכב מבוטח עבור נהגים מעל גיל 40, בפוליסת ביטוח חובה רשום כי יש כיסוי לכל נהג, האם נהג חדש יהיה מכוסה במקרה פגיעה? האם יהיה כיסוי חלקי ? רק לפגיעה גופנית? אם בכלל ?
 

pol101

New member
המחיר ששילמת

בתעודת החובה אינו כולל כיסוי לנהגים עד גיל 40 חייב להודיע לחברה כי רשאי לנהוג גם נהג חדש וישלחו לך תעודה חדשה אם תוספת לתשלום.
 

יאיון11

New member
למה בתעודת חובה רשום לכל נהג ?

אכן , סוכם עם חברת הביטוח , כיסוי לנהגים מגיל 40 , אני פשוט לא מבין , מדוע בתעודת חובה רשום כי הפוליסה עבור כל נהג ? ? נניח באופן תיאורטי, תיגרם תאונה לנהג חדש או צעיר , אז , לכאורה, הייתי יכול לתבוע את חברת הביטוח על סמך פוליסה שרשומה עבור כל נהג- שחור על גבי לבן ? ? האם המיסמך הזה (הפוליסה) אינו מחייב באופן משפטי את חברת הביטוח ? ? אפילו לא באופן חלקי ?
 

pol101

New member
נכון,צודק,

אבל... בהצעה לביטוח נשאלת מי רשאי לנהוג, נתת תשובה, והכיסוי הביטוחי מתייחס לכל נהג בהתאם לתשובתך, ובהתאם גם המחיר. לנהגים בגיל 30 ומעלה המחיר אחר (גבוה יותר ) ולנהגים צעירים / חדשים המחיר גבוה עוד יותר נהג צעיר/חדש שאינו רשום כרשאי לנהוג ברכב עלול/עשוי למצוא את עצמו ללא כיסוי ביטוחי (דרך אגב צריך גם לעדכן את המקיף/צדג')ולהתבע ע"י "קרנית" במקרה של תשלום פיצוי לנפגעי גוף בתאונה
 

in rock

New member
נהג חדש בפוליסת חובה

העניין עם הנהגים הצעירים בתעודת חובה הוא כך:חברות הביטוח קיבלו את אישור המפקח על הביטוח להעלות פרמיה לנהגים צעירים בפול' חובה,מה ששכחו לעשות זה לחוקק את העניין בפקודת ביטוח רכב מנועי... יוצא שבפוליסה יהיה רשום כל נהג(בתנאי ורשום 1,3,7) אבל במקרה של תביעה,חברת הביטוח יכולה להתנער מאחריות בטענה כי בטופס ההצעה התשובה שמולאה לא הייתה מלאה וכנה כנדרש בחוק ועפ"י חוק מי שאינו משיב תשובות מלאות וכנות אינו זכאי לתגמולי ביטוח או שזכאי לתגמולי ביטוח מופחתים. מדינת חלם כבר אמרתי?
 

יאיון11

New member
כמה נהגים נוסעים ללא ביטוח ?

מהתשובות למדתי כי , במקרה תביעה , מול חברות הביטוח , כנראה לא נצליח להתמודד, אולם קיים מצב , שנהגים צעירים/חדשים , יכולים להציג לשוטר את תעודת הביטוח , והשוטר , לא מסוגל להבחין שלנהג אין כיסוי בפוליסה הזאת. ולפיכך ניגרם סיכון גבוה לנהגים ולציבור כולו .
 

in rock

New member
תמיד יהיה ביטוח

גם אם אין כיסוי מבחינת ביטוח חובה,הנפגע תמיד יכול לתבוע את קרנית
 

gili1551

New member
משתמש קבוע או מזדמן ?

לעניין הביטוח החובה, מה עמדת חברי הפורום ביחס לסוגיית משתמש קבוע ברכב או משתמש מזדמן?
 
למעלה