סיום טיפול באומפרדקס, מה הלאה?

אירם99

New member
סיום טיפול באומפרדקס, מה הלאה?

שלום ד"ר,
חודש שעבר אובחנתי בחיידק הליקובקטר פילורי סבלתי מכאבים ובחילות בקיבה והרגשת אי נוחות גדולה שמנעה ממני לעשות פעילויות יומיומיות ושיתקה אותי לבית.
בהתחלה ניסיתי לקחת אנטיביוטיקה אך לא הצלחתי להתמיד בטיפול במשך כל התקופה. רופא המשפחה רשם לי לקחת רק אומפרדקס למשך חודש כי הוא סבר שזה גסטריטיס.
כעת נותרו לי יומיים לטיפול באומפרדקס, מצבי השתפר מעט אך עדין יש לי תחושת כבדות ונפיחות באזור הקיבה, אמנם כבר לא כאבים אבל לעיתים בבקרים בחילה קלה.
לא נוח לי המצב ואני רוצה הפטר מהרגשות הרעים באזור הבטן העליונה שגם מאד משפיעים על המצב רוח שלי בין היתר.
האם כדאי לי לקחת שוב טיפול אנטיביוטי מיד בסיום הטיפול הנוכחי? או שעלי לחכות קצת ואם כן כמה זמן עלי לחכות?
האם יתכן שגם בטיפול חלקי של אנטיביוטיקה הושמד החיידק?
ולמה אני עדין מרגישה אי נוחות באזור הבטן העליונה למרות שטופלתי בתרופה במשך חודש?

כמו כן אני פוחדת מתופעות הלוואי שיכולות להיות ברגע שאני אפסיק לקחת אומפרדקס כמו חומציות גבוהה בקיבה. כמה זמן זה עלול להמשך?

תודה
 
תסמיני מערכת עיכול עליונה

בעקרון הסיכוי להכחדת החיידק בטיפול אנטיביוטי חלקי קטן ביותר וצריך להניח שלא הושמד. אגב, גם בקורס טיפולי מלא של 10 ימים, סיכוי השמדתו הוא סביב 80% ועולה ל-85 עד 90% בטיפול של 14 יום. אמנם לתרופות אלו תופעות לוואי אבל אפשר לנסות משלב אנטיביוטי שונה וגם נטילת פרוביוטיקה תוך כדי הטיפול יכולה לעשותו סביל יותר
לא תמיד אפשר להסביר את כל מיחושי בקיבה בחיידק ולפעמים כל דלקת כמו שימוש בתרופות נוגדות כאב ממשפחת NSAIDS כגון אדויל, נורופן, וולטרן יכולות לגרום לכך או סיבות אחרות אבל המשותף לכולם הוא שטיפול נוגד חומצה כמו אומפרדקס אמור לגרום לרירית הקיבה להחלים. במידה ויש זיהום בחיידק התסמינים עלולים להתחדש אחרי הטיפול הנ"ל ואז כן כדאי לחזור על הטיפול האנטיביוטי.
יש לציין כי ישנה הסתגלות של מערכת העיכול לטיפול אנטיביוטי ולכן לעיתים גם אחרי טיפול מוצלח יכולים להיות שינויים בתנועתיות הקיבה והמעי שיגרמו לבחילות, תחושת מלאות ונפיחות. לשינויים אלו לוקח ימים עד שבועות לחלוף ולעיתים יש לבצע שינוי בתזונה ואפילו תרופות כדי להשיג הקלה
במקרה שלך, כדאי לדעתי לחזור על טיפול אנטיביוטי (אולי לנסות פרוטוקול טיפול עוקב - רופא הגסטרו שלך יוכל לרשום את התרופות המתאימות) וחודש לאחר סיום הטיפול לבצע מבחן נשיפה לראות אם נעלם החיידק. בנתיים גם כדאי להפחית שתייה מוגזת, לסיעת מסטיק, קפאין, עישון, אלכוהול ומזון שומני. כדאי גם לצרוך ארוחות קטנות יותר בנפחן
במידה ואין הטבה לאחר עוד חודש, השלב האבחנתי הבא הוא גסטרוסקופיה להערכה אופטית של רירית הקיבה ואפשרות של נטילת ביופסיה
 
למעלה