שלום:)

לילוו5

New member
שלום:)

אני אמורה לעבור ניתוח טבעת ב18.3 יש לי את כל האישורים bmi 41 הייתי אצל הדיאטנית וקיבלתי תפריט לחודש הראשון... השאלה היא כזאת לאחר החודש הראשון הדיאטנית אמורה לתת לי תפריט אחר או בכל ביקור אצל המנתח אם מתבצעת סגירה היא נותנת לי תפריט לפי הסגירה\פתיחה? שאלה שניה אם נניח אני אמורה לשתות כדורים מסויימים אנטיביוטיקה או נגד כאבים האם זה עובר חלק? שאלתי את המנתח רק לגבי גלולות והוא אמר שהן עוברות בסדר גמור ללא בעיות.. ושאלה אחרונה אפשר הסבר על הסגירה פתיחה ? אני קוראת כאן על cc וכל מיני מספרים אפשר הסבר? תודה רבה לאלו שיענו מראש :)
 
דיאטה לאחר ניתוח טבעת

הדיאטה ניתנת ע"י דיאטנית בהתאם למידת הסגירה והיכול שלך להסתגל למידה החדשה מידי פעם . לגבי בליעת כדורים : בעיקרון כדורים עד גודל כדור אקמול עוברים בקלות . אם יש צורך ניתן לחצות כדורים הטבעת המותקנת אצלך הינה טבעת מתכווננת וע"י דיקור הפורט ניתן להצר אותה בהתאם לקצב הירידה במשקל ונפחי הארוחות ומידת ההסתגלות שלך לתזונה . באופן עקרוני ניתן להזריק לפורט עד 11 סמ"ק . מרבית המנותחים מסתפקים ב 8-9 סמ"ק . מדובר כאן על נפח הנוזל המוזרק לפורט וגורם להצרת הטבעת
 
הסבר על סגירה פתיחה של טבעת.

הטבעת מורכבת משלושה חלקים:1.גוף הטבעת 2.צינור 3.פורט גוף הטבעת מורכב ע"י המנתח סביב הקיבה ויוצר מעין כיס של 40-50 סיסי ,במיקום של ס"מ בודדים מתחילת הקיבה. לטבעת מחובר צינור שבסופו פורט . המנתח ממקם אותו מתחת לעור באמצע החזה. לצורך העניין אפשר לדמות את גוף הטבעת לגלגל ים שככל שהוא מתנפח הוא לוחץ על הקיבה ואז נוצר מעבר צר בן שני חלקי הקיבה.זה גורם למס' דברים: קיבה בנפח קטן מאד ולכן כמות המזון הנאכלת קטנה. צורך ללעוס כל ביס זמן רב ואז משך הארוחה מתארך. תחושת שבע גם מכמויות מזון קטנות. תצרוכת קלורית נמוכה מובילה לירידה במשקל. המנתח מניח את הטבעת על הקיבה ,אחרי 5-6 שבועות ממלא כ-5 סיסי נוזל (המילוי נעשה ע"י זריקה לא כואבת לפורט שמתחת לעור וממלאה את הטבעת בנפח) מדי חדש מגיעים לרופא שממשיך למלא את הטבעת בנוזל,כל פעם קצת,כדי שהקיבה תסתגל לשינוי עד שמגיעים למצב שהאכילה מוגבלת במידה הרצויה - וזה משתנה מאחד לאחד. בכל אופן-צריך לדעת שמאכלים משמינים כמו גלידה מילק שייק ממתקים חטיפים שוקולד עוברים בקלות . בהצלחה וממליצה לך להצטרף בקריאה או כתיבה לפורום החברתי -פורום קיצור קיבה שבו אנשים באותו מצב שלך לפני ואחרי חולקים ומשתתפים בתהליך. ללעוס כל ביס הרבה לעיסות ואז משך הארוחה ארוך(כ-עשרים דקות לפחות)
 

אופירA

New member
מנהל
הסבר על כדורים ומספרים

כדורים בכל גודל יכולים לעבור בטבעת בלי בעיה. הם נמסים בחלק העליון של הקיבה, ועוברים במעבר בצורתם המומסת. צריך לדאוג לשתות הרבה מאוד מים עם בליעת כדורים גדולים במיוחד, ורצוי גם לאכול משהו קטן אחרי בליעתם. סגירה זה הזרקת נוזל פנימה לטבעת, ופתיחה זה שאיבת נוזל מהטבעת. כמות הנוזל נמדדת בסמ"ק או CC. לשם המחשה: כוס מים זה 200 סמ"'ק. הנוזל המוזרק לטבעת נמדד בסמ"ק בודדים, כעיקרון עד 11 סמ"ק מכסימום (בפועל, במקרי הצורך, אפשר להזריק גם קצת יותר). מילוי הטבעת נעשה בהדרגה, בשלבים. כל אדם מרגיש הגבלה בכמות אחרת של נוזל בטבעת ואי אפשר לצפות כמה נוזל צריך אדם מסוים כדי להרגיש הגבלה. לרופאים השונים יש מדיניות שונה של כמויות הסמ"ק שהם מזריקים בכל פעם. יש גם רופאים שמכניסים קצת נוזל לטבעת כבר במהלך הניתוח. תפקידך הוא לדעת בוודאות כמה סמ"ק הזריק הרופא בכל פעם ופעם (רצוי לרשום לך בצורה מסודרת, עם תאריך הזרקה - זה יעזור לך לרכוש ניסיון לגבי טבע התנהלות הטבעת בגוף הפרטי שלך), להתנסות באכילת כל המאכלים במשך החודש שבין הזרקה להזרקה ולהרגיש כמה הגבלה יש לך. עלייך לדווח לרופא כמה הגבלה את מרגישה, כדי שתהיה לו אינדיקציה כמה להזריק בפעם הבאה. במשך הזמן תלמדי את המספרים השונים ותדעי להגיד לרופא בעצמך כמה את צריכה להזריק (כי לא מספיק מוגבל) או כמה את צריכה לשאוב (כי יותר מידי מוגבל). ככל שתהליך ההצרות מתקדם, וההגבלה גדלה, כך כמות תוספת הנוזל בכל הזרקה הולכת וקטנה. למשל, אם הרופא הזריק בפעם הראשונה 5CC, בפעם השנייה הוא יזריק רק 2 נוספים (אם אין הגבלה), בפעם השלישית 1 נוסף, בפעם הרביעית עוד 1 נוסף, בפעם החמישית 1/2CC, וכך על זו הדרך. כמובן שאם במהלך הדרך כבר התפתחה הגבלה חלקית ותדווחי לו על כך, הוא יזריק פחות בשלבי ההמשך. כאשר ההגבלה מתאימה ונוחה (ומאפשרת אכילה בריאה בכמויות פחותות!), וההרזיה מתרחשת באופן סדיר - צריך להפסיק לבוא לסגירת הטבעת. אם ההגבלה גדולה קצת יותר מידי, ויש הקאות, הצטברות ריר ומחנק - צריך לחזור ולפתוח במעט את הטבעת, תלוי במצב. במקרה כזה נכון לפתוח את הטבעת בכמויות של 1/2CC, או 1/4CC ואפילו 1/8CC - בהתאם לצורך באותו מקרה. במשך השנים הניסיון מלמד שבהרבה מנותחים התפתחה אחרי ההרזיה תופעה של התכווצות המעבר, והם צריכים לפתוח קצת את הטבעת בהתאם לצורך. למשל, אני סגרתי בפעם הראשונה 3CC, בשנייה 5CC (עוד 2), בשלישית 6CC (עוד 1), ברביעית 7CC, בחמישית 7.25 (עוד רבע CC), ובשלב זה היתה לי הגבלה טובה, והקילוגרמים נשרו בנחת בשנה וחצי הראשונות. בשלב זה המעבר התכווץ, או שהופיעו רפלוקסים ודלקות בוושט, והלכתי לפתוח כל פעם בהתאם לצורך. פעם אחת 1/2CC, ועוד פעם 1/4CC, ועוד פעם 1/2CC, ועוד פעם, והסגירה שהתאימה לי מכאן והלאה היתה 5.5CC. מקווה שכעת נושא המספרים מובן יותר. בהצלחה!
 

לילוו5

New member
אופירה

תודה רבה עכשיו הכל מובן לי!! רק שאלונת אחרונה אם נניח אני מרגישה שאני אוכלת כמויות קטנות ושובעת לאחר הניתוח ויורדת יפה אני יכולה לבקש שהרופא שלא יסגור לי? אלא להשאר עם הטבעת ככה?
 

אופירA

New member
מנהל
בוודאי ובוודאי!

הכי נכון זה לסגור רק כאשר אין ירידה. אם יש ירידה במשקל מכל סיבה שהיא, אין שום סיבה לסגור את הטבעת. וגם אם החלטת לסגור והתחרטת - אפשר לבקש מהרופא לפתוח הכל או כמה שאת רוצה.
 
למעלה