שלום, שתי שאלות קשות

שלום, שתי שאלות קשות

שאלה ראשונה: אבחון והמשך טיפול.
לפני כשנה החלה אצל אשתי תופעה, שקשה לה לפתוח את העיניים. כאילו היא צריכה להשקיע מאמץ על מנת לשכנע את העפעפיים להפתח. הכי עוזר זה "לעשות פרצופים" בצורות שונות. הרושם הוא שהתופעה מחמירה.
הפנייה הראשונה היתה לרופא עיניים. הוא רשם טיפות נגד יובש, מאז היא נוטלת אותן באופן קבוע. אבל זה בינתיים לא עזר. כמו-כן היו מספר פניות לנוירולוג. הוא לא ראה שום דבר חריג, הפנה לכל מיני בדיקות שונות ומשונות, כל מיני MRI, סיב בודד וכד', וגם לא מצא שום דבר.
מומחה לעפעפיים בוייצמן 14 גם לא מצא שום דבר - בדיוק בזמן הביקור אצלו, העפעפיים החליטו לעבוד כמו שצריך, והוא אמר שלא רואים שום דבר. הוא הפנה לבדיקה מסוימת, וגם בה לא התגלתה סיבה לתופעה.
השאלה היא: לאיזה סוג של רופאים נוספים צריך לפנות למטרת אבחון והמשך טיפול?!

שאלה שנייה, יותר טכנית-ארגונית. אשתי מחפשת סוג מסוים של משקפי שמש, שראתה אצל אישה אחרת, שהרכיבה אותן מעל המשקפיים האופטיות. משקפיים אלה היו סגורים מסביב, בדומה למשקפי שחייה. כאילו יש שימוש במשקפיים כאלה אחרי ניתוח - להגנה מפני אור שחודר מהצדדים/מלמעלה/מלמטה. לא הצלחתי למצוא דבר כזה באינטרנט, וגם לא ברור לי איך בעצם קוראים לזה. והשאלה הפרוזאית שלי היא איפה אפשר לקנות דבר כזה.
 
מעט רקע

מדובר במתכנתת מחשבים בדימוס, שפרשה לגמלאות לפני כשנתיים. יתכן שהפסקת המאמץ היום-יומי בעבודה מול המחשב השפיעה גם על העפעפיים המממ... פחות להתאמץ? מעניין, שבדיקה שגרתית של הראייה גילתה שהראייה דווקא השתפרה במקצת(!).
 
תשובה

פנו ליעוץ נוירואופטלמולוגי אם לא הייתם.
לגבי המשקפיים, אין לי ידע בנושא אך אני בטוח שבחנויות האופטיקה יכולים לעזור.

בברכה,
 
רבה

 

nurii

New member
ראיתי משקפים על משקפים באופטיקנה


וגם אצל האופטמיטריס שלי בחדרה יש.זה ממש לא קשה להשיג.אגב המחירים בארץ- שערוריה-אחותי הביאה לי מאמיריקה ב15 $ באופטיקנה רצו מעל 200 .ממש חזירות.(בעיניי השחורים יותר עדינים ואסטיים).



 
למעלה