סיפור נחיתתי בקובה...

שילה1

New member
סיפור נחיתתי בקובה...

שעת ערב מוקדמת.נחתנו. הולכים לבדיקת דרכונים.בתא מזכוכית יושבת שחורת עור מדהימה ביופייה,לבושה בגדי צבא,וחבושה בכובע ברט צבאי,כזה שכאן השתמשו במלחמת תש"ח,אם לא קודם לכן. בודקת אותי אל מול תמונתי בדרכון,מבקשת ממני להסתובב,לעמוד בפרופיל..כאילו מה.אני פושעת? וכל זאת בחיוך כמובן.. אחרי 5 דקות נזכרה שאנחנו מדברות בספרדית..ופליאתה היתה גדולה. ומשם-לאסוף המזוודות.נכנסנו לאולם ענק.ריח חזק של טבק זול מעורב בחומר לניקוי רהיטים וריח אוכל קידם את פניי.עמדתי לשנייה,נשמתי עמוק ואמרתי:"ריח של בית סבתא שכזה"... המשכתי ללכת.שתי נשים לבושות חלוק לבן,שישבו חסרות מעש ליד שולחן קטן,אותתו לי להתקרב. אני במדינה קומונסטית,לא?מה אני יודעת?ולמה דווקא אותי? התקרבתי.על השולחן היה שלט קטן:"בריאות הציבור".שוב חשבתי-מה אני סכנה לציבור. כמה שאלות קטנות,מחמאות על הספרדית,ואני שוב עם הקבוצה.מחכים למזוודות,שהיגיעו אחרי איזה שעה וחצי... ומשם-החוצה. וכאן-חום של 35 מעלות לערך,לחות של כמעט 100%,וכל הקובנים מחייכים ונעימים.... עלינו מיידית לאוטובוס ממוזג על כדי קפיאה,שתיתי גלון מים,ונצמדתי לחלון כדי לראות את פלאי שנות החמישים במיטבן,כשכולי ציפייה לבאות...
 

B T1

New member
איזה מתח... הגיע האוטובוס ליעד .../images/Emo9.gif

או שהתקלקל בדרך.?
 

שילה1

New member
רק נזכרת בחום ובלחות-מתחילה להזיע..

ובכן-אוטובוס ממוזג,,מערבי לחלוטין. התחלנו בנסיעה לכיוון המלון. בדרך-בתים ישנים ואף עתיקים-יפים ומטופחים.כל אלו-מוזיאונים או בניינים חשובים.והשאר-סלמס זו מחמאה אדירה. והכי הכי יפה-מכוניות ישנות משנות החמישים,בכל צבעי הקשת האפשריים,נוסעות ומשמשות את בעליהן,שלבטח אינם חברים במוגדון החמש שבארץ.. ואנשים-המון אנשים ממלאים את הרחובות....וזאץת למה.כי בהוואנה חם,נסיעות עולות קצת כסף,ואנשים חיים ממש ברחוב.הולכים לטייל,לפגוש חברים,לנשום אויר שכלל אינו צח,ו..זה הספורט הלאומי שם,כך הוסבר לנו.אנשים חיים ממש ברחוב. (המשך יגיע...)
 

odrie

New member
שילה...אני כבר מזיעה../images/Emo178.gif

ואני ממש אחרי מקלחת...אבל תמשיכי זה נשמע מעניין ביותר....
 

שילה1

New member
טוב..עוד קצת...ואנשים-

כולם נקיים ומסודרים,ולא ברור ליאיך מצליחים לעשות זאת,כשסבון בהקצבה של 100 גרם לחודש לבן אדם,והם מתקלחים לפחות שלוש פעמים ביום... אבל המדריכה הסבירה לי בפשטות:כולם עושים קומבינות ,ומרויחים קצת ג'ובות מהצד.. ואגב-הוואנה,וכל הערים,כפרים כולל חוות מבודדות-הכל נקי ללא רבב.וזו עובדה שאותי מאוד הפתיעה!
 

שלדר

New member
שילה...

כשאני רואה את קובה בטלויזיה אני חוזר לשנות השישים שלנו,, אסקימו לימון כזה האמנם?
 

B T1

New member
לא יכול להיות../images/Emo9.gif

לקובנים אין חתיך כמו מומו
 

אגל ט ל

New member
וברוכה השבה , שילה...

הישבנים עדיין בג'ט לאג? (בעוד את חורפת הם מתנענעים סולוס?)
 

שילה1

New member
גם,וגם הבאתי איתי מוסיקה נהדרת....

נראה לי ייקח להם זמן להגמל מההתנועעות הזו....
 

redredole

New member
ברוכה החוזרת שילונת

יופי של רשמים הבאת, אבל זה עדיין על קצה המזלג. מצרף כאן מצגת על קובה, אולי תוכלי לספר על מה שאת חווית שם.
 

redredole

New member
ולעומת המצגת הקודמת

שהיא נראית יותר כמי שרוצה למכור את קובה למטיילים ישנה המצגת הזאת, שמראה, לדעתי, את החצר האחורית של קובה.
 
למעלה