סיפורי סבתא........

maxima

New member
סיפורי סבתא........../images/Emo11.gif

סיפורי סבתא – תל אביב הקטנה יש לי גלידה הכי טובה הכי טובה ומשובחה קנו ממנה ילדים קוקו אהה גלידה טובה האם מי מכם מכיר או שמע את השיר הזה? השיר הוא שיר עממי שחובר והושר כל ידי מוכר גלידה בימי תל אביב הקטנה, כשהיה בא למכור את תוצרתו ליד בתי הספר וברחובות תל אביב. האיש היה דוחף לפניו עגלה קטנה עם גלידה שהיתה מאד אהובה על ילדי תל אביב בזכות טעמה המשובח, את הגלידה היה המוכר מיצר במו ידיו, וכך היה מפרנס את משפחתו בכבוד. יצור הגלידה היה מתבצע בזמנו בחבית מתכתית, שבתוכה היו מערבלים, בה היו שמים את החומרים ליצור הגלידה, החבית היתה ממוקמת בתוך חבית גדולה יותר, ברווח היו שמים קרח ובעזרת ידית היו מסובבים את החבית הפנימית. תוך כדי עירבול החומרים היו קופאים והיתה נוצרת גלידה. יום אחד פנה אל האיש אדם בעל יכולות כספיות, ויטמן שמו, והציע לו שיפתחו יחד בית חרושת גדול לגלידה, ויטמן יתן את הכסף ומוכר הגלידה יתן את הפטנט וכך הוא לא יאלץ עוד להסתובב ברחובות למכור את הגלידה אלא ישב בחנות ואנשים יבואו אליו לקנות, האיש הגאה סרב למכור את סודו שהשותפה שיחידה לו היתה אישתו והמשיך למכור את הגלידה כשהוא מסתובב ברחובות העיר עד שחלה ונאלץ להפסיק. ויטמן פתח מיפעל ליצור גלידה שגם היא היתה טעימה לילדי תל אביב והאזור. ויטמן גדל עם גידולה של העיר ובסיבתה ומוכר כגלידה הקטן נישכח מהר מאד לאחר לכתו. הסיפור הזה סופר לי מפי סבתי ז"ל היא היתה השותפה היחידה לסוד הגלידה, כן מוכר הגלידה היה סבי. לאחר מותו זכינו רק אנו הנכדים וחברים קרובים לאכול מהגלידה הטובה והטעימה, שאת סודה ידעה רק סבתי והמשיכה לעשות בבית במתכונת קטנה עבורינו. מקסימה
 

טומי*

New member
את השיר לא מכיר....../images/Emo135.gif

אבל את העגלות גלידה זוכר. רק לא זכור לי אם זה היה ליד הבית ספר או במקום אחר. בוקר טוב!
 
../images/Emo47.gif סיפורי סבתא בדף הראשון ../images/Emo47.gif

מקסימה ברכות הסיפור נמצא בדף הראשון של הפורומים בתפוז!!! (בתחתית הדף) סיפור מרגש שכתוב כל כך יפה.....
 
../images/Emo47.gif מקסימה כעת בשער תפוז../images/Emo47.gif

עלתה כיתה משער הפורומים לשער הראשי של
 

softy

New member
זכרונות הגלידה שלי

מתחילים בשכונה א' בבאר שבע, גם לשם היה מגיע מידי יום מוכר גלידה שעגלת הגלידה שלו הייתה רתומה לחמור לבן. הוא היה קורא "גלידה טובה גלידה" וכל ילדי השכונה היו נאספים סביבו, על פי רוב רק כדי להריח ולהתקנא בילדים שידי הוריהם הייתה משגת וגם לנסות לקבל לק.
 
בוקר אור לכולם ,,איך שקראתי את

השיר באופן אוטמטי התחלתי לשיר ,,בודאי מאד מוכר ומעלה זכרונות נהדרים של תקופה יפה ...ובחנות של ויטמן היינו קובעים פגישות שם היינו מבלים כל מוצאי שבת....הסיפור מאד מרגש ומאד חבל שהסוד הולך ונעלם...
 

פפוש4

New member
בוקר טוב לכל החמשושאים אם אני

לא טועה היה גם ריקוד כזה במעגל
 

vikiberko

New member
אם הבנתי נכון הסוד ירד

יחד עם הסבתא שם למטה.. לא הצלחתם הילדים והנכדים לקבל את המתכון???.ליצור עצמי משפחתי.. את חושבת שהם לא הצטערו ??? אוף סיפור כזה כמה שאלות בא לי לשלוף...מקסימה תביאי איזה מתכון לגלידת פיסטוק...
 

שרונהה

New member
מקסימה..אני זוכרת את השיר הזה

בילדותי שרתי אותו המון. כולנו שרנו. שרתי אותו גם לבנותי כשהיו קטנות והן אהבו מאוד את הקטע של "קוקו אהה.... גלידה טובה..." זה זיכרון יפה. מפליא אותי הסיפור שלך על המתכון הסודי לגלידה. האיש ההוא היה סבך? אם כך המתכון בודאי עבר אליך.... מתי באים אצלEך לגלידה טובה?
 

maxima

New member
שרונה לצערי...המתכון

ירד עם סבתי כשהיינו צעירים לא חשבנו על כך שאפשר לעשות ממנו הרבה כסף ולא התענינו במיוחד נהננו מטעם הגלידה וזה הספיק לנו
 

Sבתa

New member
זכרונות...זכרונות - אני שרה את השיר

עד היום לנכדי. גם היום זה עולה לי ב"
"
 

tidhar

New member
גם אנחנו הצפוניים גדלנו על השיר הזה

וכן, יש לו גם ריקוד מעגל, וכשמגיעים ל "קו קו אה ה גלידה מנה "עומדים עם הפנים למרכז המעגל ,שולפים עקב קדימה תוך קפיצה והקשה ברצפה עם העקב פעם בימין ופעם בשמאל.זה מזכיר לי את השיר והריקוד המלווה; "אני רוקדת במעגל ומביטה סביבי".
 

tidhar

New member
ואם הזכרתי את הצפוניים אז "חלילה"

מלהזכיר את גלידת תל חנן . ייייאאאאממממיייי
 

שרונהה

New member
גלידת תל חנן יאמי יאמי.. גדלתי עליה

מי זוכר כמה עלתה גלידה אז בימים ההם?
 

Sודית

New member
גם אני מכירה ת'גלידה הזו....

בזמנו שירתתי בחיל הים בחיפה, תמיד נסענו לשם רק בגלל הגלידה השווה. סודית לא אוכלת עכשיו גלידות, קצת דיאטה, עליתי מידי לאחרונה....שיט.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
מקסימוש מיד נזכרתי בשיר וב-|../images/Emo135.gif וזמזמתי להנאתי. ברח' אלנבי בתל-אביב לא רחוק מהים היה בר אמריקאי ושם היו מוכרים "גלידה ספיישל" ומדי פעם הלכנו לשם כמה חברות יחד וכשהתחלתי לעבוד (בגיל צעיר למדי) הייתי קונה לפעמים שתי מנות של "גלידה ספיישל" היו זמנים......... כמה חבל שלסבא שלך לא היה חוש עיסקי, היית יכולה היום להיות עשירה מופלגת, או לא. אגב אני זוכרת שבחורף היה יקה אחד (כתבו עליו לפני כמה שנים בעתון) שהלך עם מדים לבנים ומצנפת טבחים לבנה ומכר נקניקיות.
 

maxima

New member
דניאלה מוכר הנקניקיות ..לא

היה סבי הוא מכר גלידה כל השנה וחוסר החוש העיסקי כנראה עבר בירושה לנכדים...
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
מקסימה, זאת הבנתי מיד רק הזכרתי בהזדמנות חגיגית זו את מוכר הנקניקיות.
 
למעלה