מי נגד מי והאם יש שיוויון

מי נגד מי והאם יש שיוויון


נגיף הקורונה.רעידות אדמה.סרטן.שפעת.
כל פעם שנדמה שהאדם מנצח את הטבע או הווירוסים או המחלות מתברר שאנחנו עדיין מנוצחים.היו פעם את השחפת האיידס ועוד מחלות שהמין האנושי התגבר עליהם.אבל נראה לי שלעולם לא ננצח.העוני.האקלים.בעלי חיים שמגיעים מחלות תמיד יביאו עלינו מוות...
 
יש תחושה קשה שהעולם יוצא מאיזון שטפונות , שריפות , מגיפות

מגיפת הקורונה פרצה מפני שהסינים אוכלים הכל , והנגיף הגיע כנראה מחולדות , נקוה שגם הגל הזה יחלוף ותמצא תרופה , מחלות לצערינו הם חלק לא פשוט של החיים . שבוע טוב ובשורות טובות גבר בדרכו שלו .
 
לא רק

חולדות.פעם היו עטלפים.קופים.
אבל בעיניי הבעל חיים הכי מסוכן עכבישים ו הזן הכי מסוכן הן האלמנות השחורות..(חיוך).
שבוע טוב
 
הם אוכלים הכל ולכן מדי פעם

מתפרצות מגיפות שעוברות מבעלי החיים . נקווה שההתפרצות הזו תחלוף כפי שבאה . ולגבי עכבישים ואלמנות שחורות
יש גם אלמנות בשלל צבעי הקשת .
 

מאלף שבלולים

Well-known member
הכל הוצא מפרופורציות

רק בשנה שעברה 2019, מתו בארהב לבד, 60000 איש משפעת, למישהו זה הזיז משהו?
זקנים ניצולי שואה מתים מקור, מרעב וממחסור בתרופות. מישהו יצא לרחובות.
לראש הממשלה מכינים מטוס, ערכו מתקרב למיליארד שקל, לא ראיתי איזו מחאה קטנה.
עם ישראל משחם מיסים מטורפים על רכב שאין להם אח ורע בעולם, הפסיקו לרכוש מכוניות חדשות?
החוב הממוצע למשפחה הוא הגבוה ביותר בOECD, יללה,עוד הלואה וניסע לחול.
אז מתו כמה סינים מאיזו שפעת חדשה.
 

מאלף שבלולים

Well-known member
היכן הקשר לשיקול דעת?

תשים לב שלאט לאט במשך השנים התקשורת לקחה לעצמה את תפקיד ההודעה, הפרשנות, ואת עתיד התוצאה בלי שנשים לב .
למשל, פסטיבל נעמה יששכר, פושעת קטנה שנתפסה [גזר הדין היה נקמה רוסית על שלא קיבלו מה שרצו] נשפטה והפכה ל"ילדה של כולנו", האמנם?
חסרים ישראלים כלואים בחול ש"אינם מענינים"?
מהדורות החדשות התארכו וצריך למלא זמן אויר יקר.
הפיק ניוז השתלט לנו על החיים. רק היום ראיתי תמונה של הציונות הדתית שהם ניכסו לעצמם, הרמת התורן עם דגל ישראל בכיבוש אילת. לפתע הופיעו כיפות על ראשי החיילים.... והמון טיפש ומוסת מריע...
כמו שאמר לי פעם סיני זקן, "אל תזלזל באנשים מטומטמים כשהם בקבוצות גדולות"
 

חיא2

New member
אני מעתיק לכאן פוסט שכתב איש חכם מאוד

בבלוג הנקרא - הספינה שטה
"
היבריס, נמסיס ונגיף הקורונה
מאז שעמד ההומו סאפיינס על דעתו, הוא הבין, תחילה בחוש ואחר כך במחשבה, שלקידמה יש מחיר. סיפור אדם וחוה, מגדל בבל, פרומתיאוס גנב-האש, איקרוס ודדלוס ועוד ועוד, הביאו לידי ביטוי את הרעיון הזה כבר בעת העתיקה. קידמה מפרה את הסדר הקיים, ומעוררת את חמתם של שומרי-הסדר, האלים. או אז האלים מחזירים את הסדר על כנו, באמצעות פגיעה במחוללי הקידמה. אלה הם ההיבריס והנמסיס המפורסמים.
להבנה שלפיה "קידמה זה גם רע", יש שורשים פסיכולוגיים (פחד משינוי), אבל יש לה גם תימוכין במציאות ההיסטורית. זינוקים טכנולוגיים גדולים בתולדות המין האנושי, כגון המהפכה החקלאית, המהפכה התעשייתית ועוד, הביאו איתם, לצד תועלות רבות, גם תופעות שליליות ומזיקות: הרודנויות הראשונות והמלחמות בקנה-מידה גדול שהצמיחה המהפכה החקלאית, הקטל התעשייתי וזיהום האוויר של המאות התשע-עשרה והעשרים בעקבות המהפכה התעשייתית, וכו' וכו'.
ביטוי מעניין במיוחד של מחיר הקידמה ניתן למצוא בחשיפת האדם למחלות. לאורך רוב ההיסטוריה האנושית, חיו בני האדם בקבוצות קטנות של ציידים – לקטים. המגע עם בעלי חיים לא היה הדוק, והצטמצם לצייד ולאכילה. לפיכך, לא היה מעבר מסיבי של חיידקים ווירוסים מבעלי חיים לאדם, ומערכת החיסון האנושית למדה – בתהליך אבולוציוני – להתמודד עם כאלה שבכל זאת עברו. מחלות מדבקות שהתפרצו בקרב האוכלוסייה היו בעלות תפוצה מוגבלת, מאחר שכאמור, אנשים חיו בקבוצות קטנות ומבודדות זו מזו.
המהפכה החקלאית, לפני כ-12,000 שנה, שינתה את המצב. בעלי חיים בויתו, גודלו על-ידי האדם בכמויות גדולות, וחיו עמו בצפיפות. מצב זה יצר כר נוח להתפתחות חיידקים ווירוסים חדשים בבעלי החיים, שחלקם דילגו אל האדם. גידול האוכלוסין והתפתחות הערים הפכו את התפשטות המחלות לפשוטה ומהירה יותר, ולראשונה בהיסטוריה שלו, חווה המין האנושי מגיפות בקנה מידה גדול. מחלות מטילות אימה כמו שחפת ואבעבועות שחורות התפתחו בתקופה זו (שתיהן עברו מהבקר לאדם).
המהפכה המדעית והתעשייתית , ההולכת ומתעצמת במאתיים השנים האחרונות, פטרה אותנו מעונשן של מרבית המחלות המדבקות המוכרות, באמצעות חיסונים ותרופות. אך בד בבד, הגידול העצום באוכלוסייה, התפתחות התחבורה ובירוא היערות הטרופיים, שב וחשף את האדם למחוללי-מחלה שמקורם בחיות-בר, ובהם האבולה, הסארס וגם נגיף הקורונה.
היבריס ונמסיס לא הולכות לשום מקום."
 
למעלה