אנחנו לא משוחדים. האמנם?

רק נועה

New member
במקרה...

אני מכירה שניים כאילו, שאין בהם מתום, אבל צה"ל לא רצה בהם.... האחד - חלה במחלה קשה בנערותו והחלים (תודה לאל), והשני - עשה שני נסיונות אובדניים גם כן בצעירותו, שניהם - פרחים, ואות הקין דבק בהם... יודעת שיש עוד רבים כמותם, הם זכאים לחסיון ולסודיות רפואית. אני לא יכולה להסכים לשנאה הגורפת כלפי כל מי שלא שרתו בצבא.
 

אודרי11

New member
../images/Emo45.gif

מעבר לזה...אני טוענת שהבעייה היא לא במשתמטים, אלא במי שמאפשר להם להשתמט....לצבא מאד קל ונוח לנער אותם, ולנפנף אותם...טראח חותמת, ולך תשתחרר לך משתמט יקר.... ואחר כך קם קול צעקה במדינה, תנועות נגד ההשתמטות, חינוך מחדש, חרמות ואותות קין.... לא לתת להם להשתמט וזהו.....כל מי שבריא, שישרת גם אם זה לא מתאים לו בדיוק כי בא לו לעשות איזו קריירה בזמרה, או כי היא עסוקה בלהיות דוגמנית, או בכלל לא בא לו/לה, כי יותר כייף לנסוע להודו, או סתם חבל לבזבז את הזמן....והתפקיד הוא של הצבא ולא של תנועות המחאה...
 
את צודקת בהחלט

הכוונה אינה שכולם יתגייסו לצה"ל. אלא מי שפטור מסיבות רפואיות כלשהן ,ישרת במסגרת אזרחית.(כמו שירות לאומי). כמובן שיש פלח באוכלוסייה שלצערנו ולצערו גם את זה לא יוכל לעשות.
 

שילה1

New member
בדיוק!וישרת בהתנדבות פרק זמן זהה

לשירות הצבאי,ובתום התקופה-יקבל מה מגיע לו מהמדינה.לפחות-שירות לאומי.
 
שילה

מה דעתך להוציא מאתר שויון דף עצומה ולהחתים ? יש שם פרטים למשלוח העצומה. רק אם הרבה אזרחים כמוך וכמוני יתרמו לעניין במעט אולי אולי יזוזו דברים. מצרפת שוב את הלינק
 

רק נועה

New member
בהחלט לא פשוט...

מגנה בהחלט את תופעת ההשתמטות וכמי שגידלה בנים יודעת וחוווה כל הזמן את הקשיים, הן של השירות הצבאי והן של ימי המילואים האינסופיים שפוגעים בעבודה ובלימודים.... אבל.......קשה לשפוט, יש כאילו שלא יכלו לשרת בצבא מטעמים שונים, צעירים שרצו לעשות זאת אך נידחו מסיבות מסוימות..תאמרו - שירות לאומי,בסדר, אבל שירות לאומי לא מקנה תעודת שיחרור מהצבא, ואז הם נדונים להוקעה לנצח? לא נראה לי שזה הוגן...
 
אחחחח...באמת נועה

הלאה עיגול הפינות!!! פסדר, כולנו יודעים שיש כאלה ויש כאלה. מי שבסדר אין לו מה לדאוג. כולנו חכמים ויודעים לעשות את ההבדל. מי שלא שירת בצבא מטעמים פחדניים ומטעמים אינטרסנטיים יוקע לנצח. כן!!!! יחד איתם יוקעו מנהלים אבודים שמפטרים אנשי מילואים, או לא מקבלים לעבודה מי שיעשה יותר מידי מילואים. בדיוק כמו שהיה פעם.
 

רק נועה

New member
עגול זה...רך../images/Emo13.gif

לך תעשה את ההבדל... מי שאין בידיו תעודת שיחרור מצה"ל, לא יתקבל למקומות עבודה???? מי שאין בידיו תעודת שיחרור כנ"ל לא יקבל רשיון נהיגה? תמיד תוכל לדעת מה עומד מאחורי השיחרור? משתמטים - הביתה...אבל איך תדע באמת?
 
לא לא לא לא לא

כל מה שאמרת לא. לא יקבל כלום. אני אדע. כולנו יודעים. אין בעיה לדעת.
 
שטויות. בטח שאי אפשר לדעת. מה, יש להם שלט

על המצח? אבל מה שכן, לא יזיק שיתנדבו ויתנו מזמנם לא פחות מאלה שכן משרתים.
 

שרונהה

New member
מסכימה איתך רזה ומרגישה

התנדבות לאלה שהצבא לא מאפשר להם להתגייס, היא פתרון טוב. ואפשר גם להנפיק להם תעודת שיחרור שמעידה על התנדבותם
 

שילה1

New member
הם מקבלים תעודה,ואם מתנדבים פרק זמן

זהה לגיוס-אף מענק שחרור,ופקדון,עד לפני מספר חודשים-דמי אבטלה כמו חיילים משוחררים.
 

רק נועה

New member
טוב...שיהיה../images/Emo39.gif

יש לי בן אדם צעיר בבית שחושב בדיוק כמוך.... והוא פועל רבות למען הנושא...... בסדר..
 
נדמה לי שמאיר שלו כתב שברק רצה צבא קטן

וכם, וזה מה שקיבלנו. אולי כדאי שתופעת ההשתמטות תיבדק לא רק אצל המשתמטים אלא גם בגוף המאפשר את ההשתמטות ולא רק מבחינת הקלות שבה ניתן הפטור, אלא מבחינת תדמית הצבא בעיני הנוער היום.
 
כל מי שרוצה לשרת בצבא

משרת. אני עשיתי שירות צבאי קרבי ולא קל, עם פרופיל 89. נטייה לפלטפוס. את כל הצבא כולל חלק מהמילואים עשיתי על מדרסים. רק מי שהלך עם הדברים האלה בנעליים יבין אותי. פעם גנבו לי נעליים עם המדרסים. אלוהים יודע איך הסתערתי על גבעות בלי מדרסים. הצבא סיפק לי מדרסים חדשים, ברוך השם. גם חסרי מזל, גם כאלה עם גוף לא בריא במיוחד משרתים בצבא. 20 שנים הצבא חי בסרט. שם החליטו שלא כדאי להתעסק יותר מידי, וחבל על הזמן, עם כאלה שבאים עם אישורים רפואיים לאי התאמה. הרי ממילא צבא עם צריך להוריד, עדיף צבא שכיר קטן וממזר. במשך הזמן הזה, בעלי ב. כ. ת. פרופיל 24 הפכו להיות לצעירים נחשקים. פעם, פרופיל 24, לא קיבל אפילו זיונים. ככה זה צריך להיות. כל גברת תבדוק מדים, או תעודת חוגר, אחרת לך להזדיין, היא תאמר.
 

רק נועה

New member
נו.ומה....כפיים?

שאני אספר לך איך הבן שלי סיים קורס קצינים? כמה חול, אבק, פציעות, התייבשות , אישפוז וחולירות שהוא עבר? ויש לו סעיף ליקוי מסויים שעוד הקשה עליו, והבן הצעיר שלי, והבת שלי...יש לי סיפורים שיכולים ליצור מהם ספר עב כרס.... ואני????? עוד הייתי מהאחרונות שקראו להן למילואים... חחחחחחחחחח, זו היתה בדיחה רעה
אז מה?????????? אז מה?????? מי שלא יכול - שלא ישרת.
 

שרונהה

New member
אני חושבת שהבעיה היא יותר עם

כאלה שמתפרסמים בזכות קול הפעמונים שלהם או הכשרון המדהים שלהם, משתמטים מהצבא ומנפנפים באמצעי התקשרות, בגאווה גדולה על כך שלא שרתו ומשמיצים את הצבא. לאנשים האלה יש משקל בעיצוב דעת הקהל, הנוער מעריץ אותם, מחקה אותם, רוצה להידמות להם, ולכן כשהם משתמטים ומנפנפים בהשתמטות הזאת, צריך להכנס בהם בכל הכוח... לדוגמא, ג'אקו מכוכב נולד האחרון, הגזים בהתנהגותו, איך בדיוק יום אחרי שהתפרסם בכל הארץ, השמיץ את הצבא שמגן עליו, עלינו, על המדינה. אדם כזה צריך להוקיע ועם כל הכבוד לקולו ולכשרונו, אסור לתת לו אפשרות להיות כוכב במדינה אותה הוא משמיץ.
 
למעלה