אנחנו לא משוחדים. האמנם?

אנחנו לא משוחדים. האמנם?

איזה קול יש לו (או לה)... - אנחנו אומרים, קובעים בביטחה. קול פעמונים. איזה מנעד. יכול לשחק בקולו כרצונו. יחיד בדורו. אין כמוהו. כך ועוד אי אלו תשבוחות... כשלפתע נודע לנו שהוא או היא לא שירתו בצבא ואז אחת מהשתיים. או שפתאום נראה לנו שהקול מאבד באחת מצביונו הייחודי או שפתאום זה כבר לא נורא שהוא לא עשה צבא ויש לו בטח סיבה מוצדקת. הרי הגב שלו מרוסק מה אתם לא יודעים? איך קורה לנו דבר שכזה? איך מתעתע בנו מנגנון השיפוט האובייקטיבי שאנחנו כל כך גאים בו?
 

גלבועא

New member
לא הבנתי את הטיעון

אמא שלי אללה ירחמה, הרוקדת עם המלאכים, תמיד אמרה: כשאתה שופט אדם אל תתיחס לכיסו אלא רק למעשיו. כך אני שופט. כיוון שאני קשה שמיעה רציני "קול פעמונים" לא אומר לי כלום.
 
תקרא עוד פעם ותגיד לי מה לא הבנת

ממילא אתה בחופש ויכול להיות שתהיה שביתה אז יש לך את כל הזמן שבעולם.
 

אודרי11

New member
אני לא....

אין לי מושג מי מהם שירת ומי לא....ו- פרנקטלי מיי דיר איי דונט גיב א דאם
 
אני למשל

לא אוהב את פרנק סינטרה. אבל אני יודע שהוא זמר ענק שבענקים. אני לא אוהב את פרנק לא רק בגלל שהיה חבר במאפיה. אני מצפה ממך שווארצקופ, כאדם אינטליגנטי, שתדע להבחין בין משתמט עלוב, לבין קול פעמונים. אני רואה מה קורה לאחרונה עם האמנים המשתמטים. היות ויש אצלי בבית מקרה דומה שהרס למשפחה את החיים, והסיבות להשתמטות כולן היו לגיטימיות, אז כשאני שומע שאמן עלוב עם קול פעמונים, השתמט גם הוא מסיבות לגיטימיות, יוצא לי כל החשק ממנו. האגודה לזכויות האזרח שיצאו בהכרזה שאפליה על רקע שירות צבאי לא חוקית, טעתה הפעם. האגודה הזאת, האורים והתומים לחיים מסודרים במדינה המטורפת שלנו, לא השכילה להבין הפעם, שתגובה אמוציונאלית היא תגובה לגיטימית לגמרי ומותרת ואפילו הכרחית. לא לאפשר לאמנים שלא שרתו בצבא להופיע, לעבוד, ולהתפתח. הם בעצם השתמטותם שותפים מלאים ביצירת אפליה מול צעירים אחרים שמשרתים בצבא. הם מקבלים פור של שלוש שנים ויותר על עמיתיהם. למשתמטים אל תהיי תקווה. יש לרדוף אותם עד חרמה. את כולם, כולל בני החרדים שספונים באוהלה של הפאקינג תורה. היות ובתוך עמי אני יושב, אני יודע בדיוק מה זה קב"ן ומה זה קימבון על רקע גב הרוס. שטויות. אי אפשר לרדוף אחרי אימהות שלוחצות על בניהם לא להתגייס, ואם כן אז רק ג'ובניקים. אפשר ורצוי וגם חובה לרדוף את הצעירים האלה שהם כבר בוגרים גם על פי החוק.
 

שילה1

New member
../images/Emo45.gifצודק,אהבתי.

כאם ל"משוחררת טריה",מתפוצצת בתוכי כשראוה את אלו שלא התגייסו,והן כבר..בשנה שלישית באוניברסיטה.... היינו:גם לא שרתו וגם תצאנה לשוק העבודה קודם.זה צדק זה? ובחורי הישיבות-כולל ישיבת ההסדר-יבוטל לאלתר החוק הדבילי המתיר להם "תורתו אומנותו". ומבחינתי,קורע-הכתוב לעיל-ישר לעמוד הראשי של הפרדס.
 
אנשים לא נמדדים לפי הקול שלהם,

ולא לפי אם שרתו או לא שרתו בצבא. אנשים נמדדים במכלול. רגע, אמדוד לי.
 

שילה1

New member
על פי תפיסת עולמך,כמובן.

בעוד לאחרים,כמוני,העניין ממש"בוער בעצמות". אגב-שרתת בצבא?
 
אם הבנתי נכון...ישיבות ההסדר כן משרתים בצבא,

והמורל שלהם גבוה מאד. והם חיילים ולוחמים מצויינים. לפי ההיכרות שלי איתם אהבתם לארץ ישראל עצומה והם יעשו הכל בכדי להגן, לשמור ולהילחם עליה. וכאחת שבאה מרקע חרדי על כל השלכותיו ובחרה לבטל את הפטור האוטומטי שקיבלה ולממש את הזכות שלה לשרת בצבא... אני יודעת שזה אחד הדברים הכי קשים שישנם לנער/ה חרדית. זאת קרע פנימי גדול מאד. ולא אצל כולם הנפש חזקה לעבור את כור ההיתוך העצום הזה, השימוש בנשק חם לרבות קולות הנפצים והיריות. לרובם אין אפילו בסיס לכושר גופני התחלתי. הם לא שרירניים, הם גיבעוליים ועדינים. צר לי... לא הייתי רוצה לראות בחורים חרדים רצים על הגבעות עם נשק חם ביד. רק מלחשוב על הלומי הקרב שרובם ייקלעו "על בטוח" למצב הזה... ועל העלויות והנזקים הנפשיים... הייתי מוותרת להם.
 

אודרי11

New member
מה שאני לא מבינה...

זה למה רודפים קומץ של זמרים שהשתמטו מהשירות... ומצד שני כל כך הרבה צעירים בריאים ממשיכים לההרג באוהלה של תורה....
 

שילה1

New member
בואי אסביר לך אודרי'לה.כי הם,

הזמרים,בבחינת "מובילים חברתיים" היינו:נושא לחיקוי מצד צעירנו. על כן ולכן-גם בעירי לא הייתי רוצה לראות זמר המופיע ביום העצמאות,ולא שרת בצבא. ועל כך אשוחח עם ראש העיר,אם ירצה או ש..לא!
 

TJ

New member
מסרי לו ד"ש ממני.

תגידו לו שאני שלחתי אותך
 

שילה1

New member
אין כל תורך.גדלנו יחד,בית ליד

בית. על כן TJיקירי-אין בעייה לשוחח עמו.
 
זה הרבה יותר מכך.

אז קדימה שילה הצטרפי למאבק. ראשי רשויות: לא נקבל לעבודה משתמטים ראשי רשויות מהפריפריה הודיעו כי לא יקבלו לעבודה מי שלא שירת בצה"ל, למעט ערבים. עוד הם מציעים כי אלופי צה"ל יקיימו מפגשים עם נערים כל 3 חודשים ויעודדו אותם להתגייס לי-אור אברבך, NRG 17/8/2007 8:34 הצעדים להוקיע מהחברה הישראלית את המשתמטים משירות בצה"ל ממשיכים לתפוס תאוצה. אחרי הקריאות של שר הביטחון והרמטכ"ל כי המשתמטים איבדו את הבושה, והקריאה של ראשי ערים למנוע מאמנים שהשתמטו מלהופיע בבימות יום העצמאות ה-60 לישראל, יוזמים כעת פורום ערי ואזורי הפיתוח בישראל שורת צעדים נגד ההשתמטות. במכתב ששיגרו לראש אגף משאבי אנוש בצה"ל, האלוף אלעזר שטרן, הודיעו יו"ר הפורום, ראש עיריית מעלות-תרשיחא שלמה בוחבוט וסגן ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ', כי בעיריותיהם לא יקבלו לעבודה עובדים שהתחמקו משירות צבאי. הפנייה הגיעה לאלוף שטרן כחלק מתוכנית חינוכית שמבקשים מנהיגי הפריפרייה לבנות יחד עם הצבא, בתקווה למגר את תופעת ההשתמטות מצה"ל בקרב צעירי עריהם. "ידוע לנו היטב שדווקא תושבי הפריפריה גאים להתגייס לצה"ל, והסטטיסטיקה מוכיחה כי ההשתמטות היא יותר תופעה במרכז הארץ מאשר בפריפריה", נכתב במכתב, "אנו, אנשי הפריפריה, רוצים ומעוניינים להרים את הדגל בסיסמה: 'התגייס לצה"ל - צבא העם'". בין היתר התבקש האלוף שטרן כי ימונה קצין מיוחד לשיתוף פעולה עם הרשויות, וכי בכל רשות מקומית יוקם מטה שבראשו יעמוד ראש הרשות או אחראי מטעמו אשר יעסוק בנושא. בנוסף עלתה היוזמה לקיים אחת לשנה את "יום החייל", בו כל רשות מקומית תחלוק כבוד לצה"ל ותארח את אחד החילות. דנילוביץ' ובוחבוט גם הציעו כי אלופי הפיקודים יופיע במפגש גדול של בני נוער ותלמידי כיתות יב' אחת לשלושה חודשים כדי לעודד אותם להתגייס. "זה נושא שמרגיז אותי מאוד", אומר בוחבוט, "החלטנו לא רק לכתוב מכתבים, אלא לעשות מעשה. אנחנו הולכים להקים תנועה שמטרתה לחזור למצב שהיה פעם - שהיה כבוד להתגייס ובושה להשתמט. פעם, אם לא היית בצה"ל לא היית מוציא רישיון נהיגה או לא מתקבל לעבודה, וכך צריך להיות גם היום. "אני מבחינתי לא אקבל אנשים שלא שירתו בצה"ל, כמובן מלבד ערבים שהמדינה לא מגייסת. אני מתכוון להכין אמנה בעניין איתה נבוא לרמטכ"ל. לנו בפריפריה מאוד אכפת מהעניין ונעשה הכול כדי להדביק את כולם בחיידק". גם יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית כרמיאל, עדי אלדר, הצהיר גם הוא השבוע כי יקדם את הרעיון. "אנחנו עומדים לחדש את הנוהל בו ידרשו מכל אדם שרוצה לעבוד ברשות מקומית תעודת שחרור מצה"ל", אמר. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל מברך על פניית פורום עיירות הפיתוח וישמח לשתף פעולה". כנ"ל לגבי אמנים.
 
זו הבעיה אודרי

יומם של השחורים יגיע. אם לא יגיע, הלך עלינו. לא נורא, אפשר ללכת מהקל אל הכבד. לא יקרה כלום. הרעיון שהזמרונים האלה משמשים כדמויות לחיקוי היא נכונה כנכון היום. יש וחובה לטפל בהם. למעני ולמען כולנו.
 

אודרי11

New member
מודל לחיקוי זו הבעייה....

אז כנראה שאני לא מושפעת כי עלי הם כבר לא יכולים להיות מודל לחיקוי..... ושוב אני אומרת, מנסיון אישי...אל תשפטו
ובקשר לאלה שלומדים באוניברסיטת חיפה ולא שרתו, זה ברור למה...הם מהמגזר הלא משרת...ותאמינו לי שלא הייתי רוצה לראות רובים בידיים שלהם....
 
היה לי רגש שיש לך ניסיון אישי.

גם לי יש ניסיון אישי. ההבדל בינינו, הוא שאני מעוצבן ואולי אפילו מושפל. לא מזמן שמעתי את הזמרונית הזאתי, מה שמה, שלמדה עברית כמו דוד לוי, ומשחקת אותה סטייל פאולה עבדול בכוכב נולד, שסנגרה על האמנים שחייבים להחרים אותם. גם היא אמרה, למה לשפוט? לשפוט אותם. כן. סוף סוף קבלו "המנהיגים" שלנו שכל והם פועלים על פי מה שכתוב באלפי ספרים. לא ייקום עם שיש לו צבא והוא בנוי על שכירי חרב. עם הוא לא עם בלי צבא עם.
 

אודרי11

New member
אני לא מרגישה מעוצבנת או מושפלת...

אני בהתחלה כעסתי על בורא עולם שהעניש את אחד הילדים שלי על לא עוול בכפו....אבל הוא גדל לתפארת משפחתו ומדינת ישראל....הוא לא השתמט...צהל לא רצה אותו...אבל מי יכול לדעת? מי שלא מכיר אותו יכול לחשוב שהשתמט, הוא בחור יפה תואר שלם בכל אבריו....לכן אני אומרת שלא לשפוט... מעבר לכך יש בעייה עם מקומות העבודה, אולי הוא לא רוצה לספר למעביד שלו ממה הוא סובל?...יש לו זכות לחסיון על מצבו הרפואי...אם זה לא מפריע לעבודה שלו, למה שיהיה מופלה לרעה בקבלת מקום עבודה טוב?
 
למעלה