חברות ..ואני עדיין בכיתה א'

רק נועה

New member
חברות ..ואני עדיין בכיתה א'../images/Emo13.gif

דומה שאת מוקפת חברות, נדמה כאילו למדת, הפנמת וסיגלת לך שיגרה משלך, ידע בסיסי, נסיון חיים ותובנות שופעות אבל לבסוף - נותרת וחצי תאוותך בידך
אני מניחה שלנשים נטולות זוגיות, יותר נכון א-זוגיות, יש נטיה רבה יותר לחבור צמוד לחברות טובות אבל לי תמיד היו 3, 4 נשים כאלה, ומערכות היחסים לא פשוטות...אני עוד מבררת במה טעיתי אבל 3 כאלה התעופפו לאחרונה מתוך חיי והעזיבה היתה מלווה בכעס ובהאשמות...לא מהצד שלי..הן, כל אחת בזמנה ללא הכרות מעמיקה אחת של השניה, עשו לי "ביי ביי..".. עוד מעט אספר לכן על האחרונה...היא ללא אינטרנט וכמובן אשנה מעט את העובדות הבסיסיות, כך שלא ניתן לזהותה
 

רק נועה

New member
המשך..(האם הנושא מוצה עד תום?)

הכרתי מישהי במקום העבודה שלי והבנתי שהיא לא בדיוק מיי קאפ אוף טי..לימים היא עזבה והתחילה להתקשר אליי ללא הרף, לאורך חיי נמשכתי לנשים עצמאיות, חזקות, מוזרות
וחכמות (דפנטלי אפלטוני
) וכאלה שיודעות לצחוק ולהצחיק ללא גבולות.. היא ממש שונה, כלומר - זה לא היה זה, אבל היה ועדיין יש בה טוב לב שופע, ובנוסף חוש הומור מסוים..התיידדנו מעט, שמרתי על התחום האישי שלי, מידי פעם היה לנו נעים ביחד.. כשנפלתי היא הופיעה במלוא הדרה.ץ עזרה לי המון , המון, מעל ומעבר לציפיותיי, גם כשסרבתי, היא היתה שם, נתינה גדולה מאוד, היא בפירוש לימדה אותי לקבל
עכשיו כשהחלמתי (שום, בצל, גזר, פיגם וכו'..) ואני עצמאית לחלוטין, וכאשר התחלתי לבלוע ולטעום את החיים מחוץ לקירות ביתי, יש לי פחות שעות טלפון , היא נעלבה... על מה ולמה? חמישה ימים לא התקשרתי אליה, היא אמנם לא השיגה אותי טלפונית, השאירה הודעה, אך לא חזרתי, בכנות, הסברתי לה, לא היה לי כוח לדבר, הייתי ימים רבים בחוץ..תירוץ עלוב, הא? אז היא כועסת מאוד, כל נסיונותיי להסביר לה שאני כאן אם היא נזקקת לעזרה כלשהי נפלו על אוזן אטומה.. "אהה, אין לך כוח לדבר איתי..טוב, עשיתי הכל בשבילך כשהיית חולה, עכשיו הכל בסדר, לא צריך קשר.." ויש המשך... (יומני היקר.חחחחחחחחח, תיכף אשוב אליך...)
 
נועה יקירתי

חברות הוא משהו כזה לא ברור,רבות העלנו את הנושא מהי חברות. התגובות היו שונות ורבות. ועכשיו לעיניינך..אני הייתי מכל זאת מנסה ליצור קשר עם אותה חברה שנפגעה {גם אם ללא סיבה} עצם היותה לצידך בימים רעים מראה שאכפת לה ממך,נכון שלפעמים תחושת הלתפוס מרחק גוברת עלינו,אך.. חברים בעיניי הם אלו שכפי שציינתי.. עומדים לצידינו גם כשרע לנו. אולי לאותה חברה רע כרגע ? . בהצלחה יקירתי אם כל מה שתחליטי.
 

itaf10

New member
נועה, גם אני באותה דיעה כמו פורפור

חברות צריך לשמור בכל מצב. היית צריכה בכל אופן להתקשר ואולי להתנצל שאינך יכולה להרבות בדיבור - עסוקה וכדומה גם אני הייתי מאוד נפגעת, אילו הייתי משאירה הודעה בטלפון והיא לא מחזירה בחזרה. כשם שאני חשבתי עליה ולא חשוב באיזה מצב. תעני לה לפחות מתוך נימוס. הנימוס כאן מחייב. היה לך נעים כאשר תמכה בך, ולא חשובה העובדה שהיא מסוג הנשים שאוהבות לעזור ולהרגיש שזקוקים להן. עכשיו שצימחת כנפיים ואת כבר "ילדה גדולה" ויודעת לעוף לבד, עכשיו את כבר לא צריכה אותה. לדעתי כאן נהגת לא בחוכמה ולא יפה. זו דעתי האישית. חברות משמרים בכל מצב. אפשר לבקש יפה בכל תירוץ... אם היא חכמה היא תבין שאינה רצויה, אך תראי לה שאכפת לך ממנה. ולכן היא ענתה לך איך שענתה ואפילו בצדק. יתכן מצב שאולי היא בדיוק כרגע נמצאת במצב שהיא זקוקה לך גם כן ולא ידעת על כך? לא מראה וכו... למטבע יש 2 צדדים. אחד מקבל השני נותן וחוזר חלילה. חברות זה דבר יקר באם הן אמיתיות, וזה מצטרך יקר בנמצא.
 

רק נועה

New member
חברות - פנים רבות לה../images/Emo13.gif

היא ידעה שאני עסוקה, היא קיבלה טלפון בזמן שהתפניתי, ואני מצפה מחברותיי לתקשורת פתוחה, משהו כמו השארת הודעה "יש לי בקשה אלייך, תתקשרי.." ולא משפט סתמי כמו "התקשרתי אלייך", הרי אינני נביאה ואם היא צריכה אותי עליה להביע זאת במילים
כאשר אדם חולה, שוהה בבית, מחובר לטלפון, אין ספק שהוא זקוק לאינטנסיביות רבה יותר של שיחות טלפון וכאשר האדם מחלים ועסוק במטלות היומיומיות - הצורך פוחת..אצלי לפחות
היא רצתה להיות חברה שלי וחיזרה אחרי ללא הרף, ההתקרבות התרחשה כאשר הייתי זקוקה לעזרה ואכן היא עשתה זאת. אני מקבלת את עצמי כמות שאני ויודעת שיש שלמות בחוסר המושלמות שלי, ואת יודעת שהנותן מקבל והפנקסות ביחסים שכאלה אינה מובילה לשום דבר, אלא להתרחקות בלבד.. ואת יודעת מה? זו לא חברות אמיתית..
 

itaf10

New member
נועל'ה, שימי לב!

ציינת דומני שהיו לך 3-4 חברות טובות. וכולן מסיבה כל שהיא כבר לא.... מה זה אומר?
 

רק נועה

New member
איטאף - עדיין יש לי חברות טובות../images/Emo13.gif

ושוב - אינני מתווכחת איתך אך אני בהחלט מסרבת לחוש אשמה..ההחלטה היא שלהן, הבחירה שלהן בלבד, כל אחת מהן היתה איתי למשך תקופה בשל הצרכים שלה.. ההתאמה ביננו כבר לא קיימת ואפשר ללכת הלאה, מעולם לא נזקקתי לקשרים אינטנסיביים וצמודים, זו היתה תקופה זמנית בלבד...
 

itaf10

New member
רק את יודעת ותחליטי מה שטוב לך

תשקלי שוב. חברות זה מיצרך יקר. UP TO YOU
 

אגל ט ל

New member
נועלה....כמוך, אני חושבת

שחברות אינה עניין של להיות לצידך רק בזמנים קשים...אני לא מאמינה בהנהלת חשבונות, כמוך. אין לה מקום.. אם אותה חברה חושבת שבגלל שהיתה לצידך יש לך מחוייבות כלפיה, אני חושבת שזו לא נתינה אמיתית. אלא לשם קבלת התמורה ממך . כשנותנים - נותנים כי רוצים לתת. היא רצתה להיות לצידך כי היא רצתה.. מסיבותיה שלה. העזרה שלה היתה מבורכת. אני, בכלל חושבת שאין דבר כזה של נתינה ללא אינטרסנטיות בצידה. מי שאומר זאת - לא אמיתי וכן עם עצמו. וזה בסדר. מותר לתת כפי שמותר לקבל. אבל אין דבר שניתן בכח כפי שאין דבר שמתקבל מאונס ויש איתו הסכמה מלאה. התאים לה לעזור לך. קיבלת את העזרה באהבה... האם את בחובה? חישבי על זה. איטף.... אני לא יודעת איך ל התייחס לדברייך. אבל אם בהסקת מסקנות עסקינן, לחברות יש מקום כשהיא אמיתית וכנה. עת לכל דבר. אם חברות זו או אחרת מסתיימת זה כנראה בגלל שכך היה צריך להיות. הדבק פשוט נגמר. חברות לא צריכה להתקיים בכל מחיר כי היא יקרה מפז. זה לא קונסרבים ....(גם לקונסרבים יש "פוג תוקף"). אנשים נכנסים ויוצאים מחיינו כל הזמן. בידינו הבחירה ותחושות הבטן עם מי טוב ונעים לנו להיות. וכמה, כמובן. הבחירה, כמובן, היא הדדית. לנו לא נותר אלא לקבל החלטות של האחר. ושבת שלום מאמריקה . סערה קצת הערב. גשם, ברקים, רעמים... בבת אחת התכסו השמיים והשד יודע מה קרה להם שמה... אבל האלים השתוללו... בכל אופן. קיבלתי את השבת באוירה נפלאה בבית הכנסת המקומי. אז שוב.. שבת שלום לכולם.
 

טוסקה

New member
נועה, יש חברות (?) שמופיעות בעיקרבעת חולשה

ואז הן יכולות להראות כמה הן טובות, עוזרות, מטפלות, מקריבות. הן צריכות שיזדקקו להן והן שופעות טוב ונתינה. אלא מה - אחר כך, כאשר המצב משתפר הן לא במיוחד אוהבות את זה. התלות בהן נחלשה והן לא יכולות יותר להראות כמה הן טובות ונהדרות. והן לא במיוחד אוהבות את זה. אני יודעת שזה נשמע ציני. אני גם לא מכירה את האדם עליו את מדברת. אני מדברת רק מניסיון אישי. בכלל, חברות שנוהגות לעזור ואחר כך להזכיר כמה הן עזרו - הן לא חברות "על אמת" בעיניי.
 
נכון טוסקה שישנן

כאלו וישנם כאלו ,שאוהבים להזכיר למישהו שעזרו לו וזו,לדעתי סוג של סחיטה שלא הייתי מכימה איתה ... .ישנן חברות שעוזרות מתוך איכפתיות ..וכשאותה חברה נעלמת לאחר שהבריאה { לא את נועה} אני לדוגמא ,לא הייתי מחפשת אותה .כשתרצה שתיצור קשר.
 

טוסקה

New member
ברור שיש כאלו שעושות את זה מתוך אכפתיות -

אבל אם באמת אכפת להן, הן צריכות לשמוח על השיפור במצב החברה ועל כך שהיא כבר פנויה ויכולה לעשות דברים אחרים וולא לכעוס ש"אין לה יותר זמן בשבילה", אלא לתת לה את המרחב שלה.
 
נכון מאוד

ייתכן והתרגלה להיות בקירבתה זמן ממושך ונכון לעכשיו היא חסרה לה. אפשר להבהיר את כל זה במפגשון קצרצר
 

רק נועה

New member
זה חלף במוחי הקודח../images/Emo13.gif

בדרך כלל כאשר אני מרגישה שהחברות צולעת והצד השני מתחיל להתלונן ובשיחה מלב אל לב אי אפשר לפתור דבר, אני מפעילה ת'מחיקון..לא צריכה שואבי אנרגיה ומניפולטורים בחיי... מה שלא נעים בהתרחשות הזו שהיא העניקה לי המון, ובהחלט היתה שם לאורך כל הדרך ועכשיו מרגישה כ"כ לא נוח לסגור עניין, סחיטה רגשית? ואי אפשר לדבר איתה, היא נעולה ומקובעת על נושא הטלפונים ולמה לא שבתי אליה, ופתאום לא נאה לי לדבר איתה וכו' וכו..זה מעייף..
 
שאלה נועהלה ..לא להתעצבן

מדוע לא חשת שאיבת אנרגיות ומניפולציה מצידה ,בזמן היותך חולה ?
 

רק נועה

New member
אני לועסת פרוזאק מהטבע../images/Emo13.gif

לא מתעצבנת, קצת חבל לי ...אבל כמו תמיד "הסיפור שלה" הוא לא הסיפור שלי.. וממילא לא התלהבתי מהקשר בין שתינו.. אז אני שואלת את עצמי - האם אני נצלנית? בשיחה עימה כאשר אמרה לי שהיא נתנה לי המון, אמרתי לה שגם היא קיבלה מזה, ואז כאשר היא שאלה אותי- "מה קיבלתי?" במין ציניות שכזו, הבנתי לגמרי וסופית שהיא לא חברה אמיתית.. לפני הנפילה היא בהחלט שאבה אנרגיות אך אי אפשר לומר שהיתה מניפולטיבית.
 

שילה1

New member
בחברות אמיתית-הנתינה עושה טוב

גם לנותן. בחברות אמיתי-אין התחשבנות של אז עשיתי ככה ואת ככה.בחברות אמיתי-יש רגישות למצב ולנסיבות.בקיצור,גם במקרה זה מייעצת לך לאמץ את שאמרה ורדה המפורסמת,במקרים אחרים ושונים. והעיקר-שמרי על האנרגיות שלך.את זקוקה להן!
 
למעלה