התייעצות בבקשה

yossif3211

New member
התייעצות בבקשה

היי,
אני מתמודד מאז הילדות עם OCD. כיום אני בן 24 וכבר כמעט 10 שנים מטופל בכדורים שדי עוזרים (פריזמה). בשנים האחרונות אני מתמודד עם הפרעת אישיות טורדנית כפייתית (לא אובחנתי אבל לפי התסמינים אני מתאים בדיוק לתבנית).- שאיפה לשלמות, אוהב שהכל מסודר עם רשימות. פוגע בי בעיקר בלימודים, מטלה שאמורה לקחת שעה לוקחת לי 6 שעות רק בגלל שאני מתעסק שתהיה מושלמת מבחינת ניסוח, ודברים שוליים.
בנוסף, מאוד קשה לי לתבטא, בעפ ובכתב. יש לי את המילים בראש אבל קשה לי לנסח את עצמי בצורה ברורה. תמיד מלווה בגמגומים, ולחשוב איך אני צריך להגיד את זה. מונע מעצמי להביע את דעתי הרבה פעמים ומתסכל מאוד.
בכל מקרה, לגבי ההפרעת אישיות על מה אתם ממליצים? CBT? יש משהו נוסף שאולי אני לא יודע עליו?
ולגבי בעיית ההתנסחות, מכירים פתרון שיכול לעזור? סדנאות תקשורת או משהו בסגנון.

תודה!
 
היי יוסי

לי אישית אין ככ מה לייעץ.
אין כאן בפורום כעת ייעוץ מקצועי.
אולי למישהו אחר יהיה רעיון....
בהצלחה
 

ommerl

New member
NLP יכול לעזור עם OCD

ואולי NLP יכול לעזור גם עם מה שקראת לו הפרעת אישיות (לפי מה שאתה כותב נראה ששני הדברים מבוססים על אותו דפוס). אבל אני מניח שרוב מי שמטפל רק באמצעות NLP לא יסכים לעבוד עם נושא שהוא מאובחן פסיכיאטרית, לפחות לא בלי ליווי או ברכתו של פסיכיאטר/פסיכולוג. ואני מניח שחלק מהגולשים בפורום יטענו שאני טוען טענה מסוכנת או שגויה ושאתה צריך טיפול של פסיכיאטר או פסיכולוג קליני.
&nbsp
אבל אני אומר ועומד ב- 100% מאחורי הטענה שלי ש- NLP יכול לעזור. וכשאני אומר לעזור אני לא מתכוון להקלה זמנית אלא לפתרון קבוע. לאסטרטגיה חדשה של חשיבה שמאפשרת לך לחיות ברוגע.
 
זה שמטפלי NLP לא יסכימו לקחת עך עצמם ללא ליווי פסיכיאטר

זה משיקולי כסת"ח בלבד. לא כי קיימת התוויית נגד אמיתית.
אני לומדת עכשיו תחום טחפולי אחר, ו"הריון", לדוגמה, הוא התוויית נגד כוללנית ולא תמיד מוצדקת, שנמצאת שם מסיבות ביטוחיות....
 

ommerl

New member
אני מסכים איתך אבל זה גם עניין של ביטחון וניסיון כמטפלים

יש מקרים שאני מקבל היום שבעבר לא הייתי מוכן לקבל כי לא האמנתי שאני מספיק טוב כדי לעזור להם וכנראה שבאמת לא הייתי מספיק טוב בשביל לעזור למקרים כאלה באותה תקופה.
&nbsp
 
אה, אז אתה מטפל ב-NLP?

(חשבתי שאתה סתם אוהד)
אז יצא לך לעבוד עם מתמודדי נפש?
 

ommerl

New member
אני לא כל כך יודע מה זה מתמודדי נפש. יצא לי לעבוד עם כל מיני

רוב הלקוחות שלי באים לתהליך שיותר דומה לאימון אישי- פיתוח ביטחון עצמי, אימון קריירה, ירידה במשקל, מציאת זוגיות. אני גם מאוד אוהב לעשות שחרור מכעס וטינה.
&nbsp
יחד עם זאת מידיי פעם מגיע לקוח עם בעיה כמו OCD או פוביה וגם בזה עזרתי לאנשים. לכן אני יודע שאפשר לרפא OCD בעזרת NLP (וכמובן שגם פוביה. זה קלאסי ל NLP).
&nbsp
היה לי לקוח שהיה לו דיכאון תקופה מסוימת כשהוא הגיע אליי והדיכאון נעלם אחרי שתי פגישות. אבל אני מחשיב את זה מקרה יוצא דופן.
&nbsp
וכרגע גם יש לי לקוח שהוא מקרה יחסית מורכב (רגשית) ועשינו פריצות דרך מאוד נחמדות עד עכשיו אחרי כמה פגישות בלבד. אני משער שזה יהיה תהליך יחסית ארוך איתו.
 
למעלה