היי שלום, אני חדשה ויש לי שאלה שמטרידה אותי, אשמח לעזרה

היי שלום, אני חדשה ויש לי שאלה שמטרידה אותי, אשמח לעזרה

יש לי בעיה שחוזרת על עצמה, זה חלום שחוזר על עצמו גם הרבה פעמים וגם בכל מיני צורות.
קצת קשה לי לשתף בו אבל אולי תוכלו לעזור לי.
אני חולמת שאני צריכה לשירותים, ואני הולכת להתפנות בכל מיני צורות מוזרות. אני ידגיש שרוב הפעמים קורה שאני חולמת את זה או לפנות בוקר או בשינת צהריים (במיוחד של שבת) וזה קורה ברוב הפעמים כשאני צריכה לשירותים וכאילו חולמת שהולכת. ותמיד בחלום יש שתי וריאציות: או שאני ממש צריכה ותמיד קורה פתאום משהו שמונע ממני ללכת, אנשים נכנסים ונמצאים ובגללם אני לא יכולה להיתפנות. והוריאציה היותר חזקה זה שאני מתפנה במקומות ובצורות מוזרות: כאילו לא בשירותים, אלא בכל מיני חורים מוזרים, רק לא בשירותים. וגם שם כמעט תמיד זה כאילו כמעט מתגלה שניה לפני שאני מתפנה ואז אני לא מתפנה בסוף.
ועוד נקודה שלא קוראת תמיד זה שאני חולמת שכאילו אני מתפנה בצורה שגבר מתפנה (לא זוכרת האם האיבר מין שלי הוא של גבר או אישה). ואז כאילו באיזה שלב בחלום אני מבינה שמשהו לא בסדר.
אני ידגיש ש: א. אני בטיפול, רק אני ממש מתביישת להעלות את השאלה כולל התיאורים. גם כי זה מבייש אותי וגם כי הורגלתי בחיים לא לדבר כלום על כל מה שקשור למין. בצורה קצת קיצונית.
ב. יש לי בעיה עם משיכה מינית בכלל ולגברים בפרט. אני ככל הנראה לסבית, רק המיניות אצלי בכלל תקועה בגלל הסיבה שפירטתי קודם (ובגלל עוד כמה דברים)
ג. לא עברתי פגיעה מינית בשום שלב בחיים.
ד. ועוד משהו- היה שלב בחיים שלי שמשהו מכל זה השתלט עלי והייתי באמת הולכת לשירותים בצורה מוזרה, זה קרה פעמים ספורות מאד, וכאילו בלי שליטה, אבל אח"כ הצלחתי להשתחרר. אני יציין גם שכשאני חולמת את החלומות האלו כשאני מתעוררת אני מרגישה שממש בא לי ללכת ולעשות זה, אבל אני שולטת בזה ומתנרמלת.
עוד נקודה פתאום מוצאת את עצמי מתעניינת נורא בחזה של עצמי, קונה חזיות שמגדילות וכו' וזה גורם לי להסתכל פתאום יותר על חזה של בנות אחרות. ללכת לחפש חזיות, גם אם לא לקנות, להסתכל באינטרנט על חזה וחזיות... אני יציין שכשאני נכנסת לסטאזה הזאת אני מרגישה כאילו שמשהו משתלט עלי, פעם זה לא היה קורה לי והיום זה כאילו הרבה יותר. בתהליך הטיפולי שלי אני נפתחת יותר לתהליך המיניות. (אני חרדית...)
אשמח לעזרה בהבנת עצמי, כי זה ממש מפחיד אותי, שאולי משהו לא בסדר...
 

אופירA

New member
מנהל
הבעיה היא בעיקר הפחד

אז תרגישי טוב עם עצמך, עם כל חלום שלך.
גם אני חולמת בדיוק על מה שאת חולמת, ותמיד כשאני מתעוררת מזה, אני צריכה לשירותים. ככה זה.
אין לך בכלל מה להתבייש לספר את זה למטפלת, אבל זכותך גם להרגיש בושה.
כשאני חולמת חלומות שמפחידים אותי, אני אומרת לעצמי: הנפש מרפאת את עצמה, אל תתערבי, זה לא עסק שלך. כמו כן, אני צוחקת על החלומות האלה, ולא מתעמקת בהם, והם נשכחים. זה כלי מצוין שהרב שלי לימד אותי נגד חלומות חוזרים שהטרידו אותי מאוד.

הכל בסדר, כשאת הולכת לטיפול את בסדר גמור.
 
תודה

אבל אשמח להבין מה זה אומר שהבעיה היא בעיקר הפחד.
והאם גם אם לא שיתפתי זה שאני בתהליך טיפול זה טוב ומספיק?
 

אופירA

New member
מנהל
הבעיה היא שמפחיד אותך שאולי משהו לא בסדר

ומזה צריך ללמוד להירגע, מהפחד הזה שאני לא בסדר, שמשהו לא בסדר איתי.
הפחד הזה הוא הבעיה. הפחד מעצמך הוא בעיה גדולה.
כי גם אם משהו לא בסדר אצלי, אני בכלל לא צריכה לפחד מעצמי כל כך. אני צריכה ללמוד לא לפחד כל כך מעצמי או מדברים שאולי לא בסדר. הפחד הזה מעצמי הוא זה שאינו תקין.

כשאת בטיפול את מנסה לעזור לעצמך. התפקיד של מי שסובל, של מי שפוחד, הוא לעזור לעצמו ככל יכולתו. עד שירווח לו ויהיה לו מספיק והותר מקום לעצמו.
הטיפול הוא "שק אגרוף" שאת עושה בו שימוש כדי לעזור לעצמך.
לכן רק את תקבעי מה טוב לך בטיפול, מה נכון, מה מספיק, למה יש לך כוח ולמה אין לך כוח. אם טוב או אם לא טוב לך לשתף כרגע, או מחר, או אחרי מחר.
זה הכלי שלך. את זו שתעשי בו שימוש לפי צרכייך וכוחותייך.
 

אופירA

New member
מנהל
אני לא פסיכולוגית

אני בעצמי שאריות של עצובים.
השאריות האלה מבינים הרבה דברים מהחיים שלהם. ומנסים לשתף.
 
חלומות

חלומות יכולים לייצג מחשבות, אמונות, פחדים וכו', הרבה פעמים התכנים בחלום מוזרים ואפילו מעוותים ומפחידים אבל חשוב לזכור ששפת החלום היא שפה סימבולית ודברים שעולים בחלום מייצגים דברים אחרים שלא תמיד אנחנו יודעים מראש מה הם.
בעבודה עם חלומות בטיפול אנחנו מבררים מה מסמלות התמונות שעולות בחלום.
לדעתי הדבר הנכון הוא להביא את החלומות האלה לטיפול, בהדרגה, כמה שתוכלי, כדי שניתן יהיה לברר לעומק את המשמעויות שעולות דרכם.
חלי
 
למעלה