ילדה בת כמעט 4- טיפול רגשי

ורד לוי4

New member
ילדה בת כמעט 4- טיפול רגשי

היי,

הבת שלי עוד 3 חודשים בת 4. היא ילדה שמחה, ורבלית ושובבה.
היא נעלבת מהר מאוד ולעיתים די תכופות גם בוכה (אם כי חל שיפור ולאחרונה פחות).
הדבר שהכי מפריע לי זה הקטע החברתי. הרבה פעמים היא משחקת יפה עם חברים וגם עם אחותה בבית משחקת ממש יפה, אבל יש לא מעט מקרים שהיא לא משתתפת בפעילות זזה הצידה להיות עם עצמה. סוג של התבודדות. נראה לי שיש לה גם קושי להשתלב לפעמים בקבוצה של ילדים.
האם כדאי ללכת לאבחון ריפוי בעיסוק? האם טיפול רגשי?

תודה
 
אבחון, ריפוי בעיסוק וטיפול רגשי

ורד שלום,
ראשית, השאלה: האם יש לילדה בעיה: ילדים אוהבים לשחק לבד וזו לא בהכרח בעיה - אלא אם את מרגישה שהיא בורחת מתוך קושי. הייתי שואלת את הגננת, שרואה אותה הרבה בחברת הילדים אם בהרגשתה מדובר בבריחה - או בילדה שנהנית גם מה"ביחד" ולפעמים גם מה"לבד".
שנית - לגבי סוג האבחון והטיפול: ריפוי בעיסוק פחות רלוונטי במצבים רגשיים ויותר במצבי קושי מוטורי או רגישות-יתר תחושתית. אני לא שומעת ממך שיש קושי בנושאים האלה.
אם את והגננת מגיעות למסקנה שיש קושי רגשי - אין צורך באבחון, אפשר לפנות לטיפול פסיכולוגי (שבגיל הזה מתבצע באמצעות משחק) - או טיפול בהבעה ויצירה (אמנות, תנועה, מוזיקה וכו'). שם הבעיה תאובחן תוך כדי הטיפול ואין צורך באבחון בנפרד.
בהצלחה,
חלי
 


 
ורד, אני הייתי ילדה כמו שאת מתארת. הייתי נעלבת נורא ובוכה

מהר מכל שטות. בבית הייתי בסדר אבל בחוץ היה לי יותר קשה חברתית וזה הלך וונהיה יותר קשה משך השנים. ההורים שלי לא ידעו שקשה לי כי מאוד התביישתי לשתף בקושי והסתרתי. לאמא שלי היו ציפיות גבוהות ורציתי להיות בשבילה הילדה המושלמת.
ובגלל זה אני חושבת שמאוד כדאי לבדוק ולטפל לפני שהיא מגבשת את התפיסה החברתית שלה. שמעתי שבקופות יש קבוצות משחק לקטנטנים שבהן מתרגלים איתם סיטואציות חברתיות וזה בטוח לא מזיק לכזאת קטנטונת שיותר מתקשה, והיא רק תקבל חיזוקים גם אם אין באמת בעייה.
&nbsp
 
למעלה