לכאורה

לכאורה

לכאורה אני לא אמורה להיות מופתעת. כשאני נפצעת אני אומרת לעצמי בלב 'זה לא כואב, זה לא כואב, זה לא כואב' עד שאני מאמינה לי. אוטוסוגסטיה שכזאת.

צללים מהעבר, כמה מהם אני מעוררת, מושיטה יד ומושכת בחזרה. היד היא שלי.

לכאורה, אני אומרת לעצמי, אם אימא שלי לא אהבה אותי, למה מישהו אחר צריך? ולמה בכלל לצפות לזה מאנשים? אם לאחים שלי לא אכפת כהוא זה מה קורה בחיים שלי, למה שלמישהו אחר יהיה אכפת? למעט אלו שמישהו משלם להם כדי שידברו איתי?

'המממ...', אני ממשיכה לומר לעצמי. זה לא שבאמת יש סיבה.
אני יודעת שאני אהיבה, כלומר יש לי פוטנציאל להיות נאהבת. לא במובן הזוגי, כמובן, אבל סתם, אנשים מנסים להתקרב, זו אני שהודפת. אני פוחדת.

שתי המדריכות עזבו בשבוע שעבר, כאילו באמצע, כאילו זה לא ממש סוף אמיתי. ויש טעם של עוד, אבל תכלס אין עוד. אני מבולבלת, אבל מעדיפה את המצב כמו שהוא. אני לא חובבת קברים.

והעו"סית איבדה את הסבלנות כלפיי וגם הודתה בכך בפגישה האחרונה. היא לא יכולה להכיל אותי כמו פעם... אני לא מספיק מתקדמת... אני מתסכלת אותה... רוצה להעביר אותי לסטטוס של 3 פעמים בשבוע במקום פעמיים (אמור להיות אותו תקצוב של זמן, אבל תכלס היא לקחה לי שעה) וזה ממש מעיק ולא מספיק ולא נוח, אבל היא כמעט צרחה עליי כשאמרה את זה והתנגדתי. הציבה לי עובדה. בזמן האחרון היא לא מפסיקה להרים עליי את הטון וביקשתי שתפסיק. שדי. לא מתאים לי שיצעקו עליי, ובטח לא על דברים שמותר לי לא להסכים איתה עליהם. באמת.

וקצתי. קצתי באנשים, במטפלים, שאומרים לי שאני מעייפת אותם, שאין להם סבלנות, שאי אפשר להכיל אותי, שאני בלתי נסבלת, שקמים והולכים באמצע פגישה, שזורקים אותי מטיפול, שלא מבינים ולא קולטים שאני באה עם הצעות לייעול ושיפור, והם תופסים את זה כאילו אני מקטרת ומתלוננת, כשאני בכלל רק רציתי להראות להם שאני יוזמת...

אז אולי אני לא טפילה? כלומר לא כזאת שנטפלת, אלא כזאת שאי אפשר לטפל בה? נו, אם אימא שלי לא יכלה לסבול אותי 29 שנה, למה שמישהו אחר, אפילו אם משלמים לו, יוכל לסבול אותי? אני מתישה מקצועית. אני מתסכלת מקצועית. אני אפילו חושבת שלא מגיע לי להיות אהובה ורצויה.

זה לא שלא הייתי פעם אהובה ורצויה. פעם, כשהייתי צעצוע. וגם היום יש אנשים שמחבבים אותי מאוד, אפילו שהכול קשור בכסף. אם המשפחה שלך לא עוזרת לך כשאת אחרי ניתוח ואפילו לא מתעניינת, מה את שווה? באמת, מה את שווה? אם את צריכה לבקש עזרה בפייסבוק כשבאופן הכי טבעי את אמורה לקבל את העזרה הזאת מהם?

לכאורה אני שקופה, אלא שאני כל כך שמנה, שאני פשוט נראית מפלצת. כבדה, קשה, מתנשמת, מזיעה. נכון, צבעונית מאוד ותמיד עוצרים אותי ברחוב להחמיא לי, אבל אני שקופה. או המבטים המרחמים, או אלו הבזים.

לכאורה אין לי שום סיבה להמשיך פה. מיציתי את מה שיש לעולם הזה להציע. מיציתי מתוך כיסא התלמיד המאוד לא נוח שלי, מול המחשב. מיציתי את כל מה שיש למילים להציע. ואין לי כבר כוח לדבר על עצמי. לא בטיפול. לא כאן. לא למטפלת החביבה שלי שהביעה רק לפני כמה ימים את שאט הנפש שלה מהטיפול בי. ולא לזו שעזבתי לפני כחודשיים לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים לתקן ולהבליג על פגיעות שלה בי, ולאחר שגם היא הביעה תסכול מכך שאני לא מתקדמת.

לכאורה הכתיבה היא חיי, אבל טוב לי עכשיו להיות מאחורי הקלעים.
אין בי שום רצון לכלום. אני לא נלחמת על כלום. אני פשוט מנסה להישאר פה. בסך הכול לא רע לי. כמו לכינרת, יש לי כל מיני קווי מדידה. אז אני לא בשפל של הקו האדום, אבל אני בהחלט כמה סנטימטרים ממנו. לא אובדנית, אני לא אתן את התענוג הזה למי שרוצה (ויש מי שרוצה).

ואני אומרת לעצמי לפעמים 'די. באמת די'. אני לא יוצאת מהבית. כמעט בכלל. חרדה. הכול אני רואה במחשב: אנשים. בעלי חיים. פיסות שמים מעוננות, מוארות, חשוכות. אני רואה איך העונות מתחלפות, הכול מהחלון שבחדר שלי ובמחשב. אני רואה אנשים שאוהבים, חבר'ה, עושים, נפגשים, או לבד. כשהפייסבוק מתאר לי שמחר יתפזרו העננים ותזרח השמש, וכותב לי 'אור, תיהני מהשמש' או מזכיר לי שמחר תהיה סופת רעמים, ומפציר בי להיזהר לא להחליק בגשם, אני בוכה. סוף סוף למישהו אכפת, ומה זה משנה שהוא רק רובוט. וכשנמלה מטפסת עליי אני לא ממהרת להעיף אותה. אני שמחה שמישהי באה לבקר. שהיא בחרה בי לטפס עליה (הסידור הזה לא כולל ג'וקים, כמובן).

אני יודעת שאלוהים לא ייעד אותי להיות פה. אני עוף מוזר בלי חיים. מנסה להפיח בי כאלו - ונכשלת. אני שומעת מהכביש הראשי מכוניות ומדמיינת את החיים של מי שיושב בתוכן. אני רואה בכל בוקר מוקדם את האוטובוסים הראשונים, וחושבת לעצמי מיהם אותם נוסעים, מה סיפורי החיים שלהם. כשאני יוצאת אני שומעת שיחות בין אנשים במרפאה, בתחנת האוטובוס, לפעמים גם מתערבת בשיחות כשיש מקום לזה. רואה אנשים בסופר. אנשים מנהלים חיים דרך הסמארטפון. כשקניתי את הפלאפון הראשון שלי, לפני כ-20 שנה, חשבתי שאולי אם יהיה לי טלפון נייד תצמח לי פתאום רשימת חברים ומישהו יתקשר.

העבר שלי חי ובועט בי מבפנים, כמו עובר מקולקל, ואני רוצה לירוק אותו. להתעלם ממנו. לעשות כאילו לא היה. רוב הזמן זה אפשרי, וכשהוא צץ אני דוחפת עליו אוכל ומורידה אותו בארון הקבורה שוב ושוב ושוב.

אני משק אוטרקי. אני קוצנית וכועסת. אני רכה ופוחדת. והדבר היחיד שנשאר לי, למרות שהולך וזולג לי, הוא המילים.
 


אולי זה יעזור קצת לדעת שכמו ש(אולי) יש מי שעוקב ומאחל לך רע - כך יש לפחות אחת (ואני בטוחה שיותר) שעוקבת בתקווה ובציפיה לשמוע שהוטב לך, ושמאוד תשמח כשתסרי שחל שינוי לטובה!

בהזדמנות, אולי כשפחות יכאב, תוכלי לנסות לספר *למה* זה ככה? ממה כל המטפלים מתוסכלים ומותשים? מה כל כך קשה להם להכיל? אמרו לך? יש לך קצה חוט?

מאחלת שהשמיים יפתחו עבורך, ואור גדול ינגה וילטף וינחם, ושוב לא תראי אותו מבעד לחלון חדרך ולא תקראי עליו בפייסבוק, כי הוא יאיר ויזרח בתוכך!...
 
* כשתבשרי

וכן, המילים בהחלט לא עזבו אותך. יום אחד כשתוציאי ספר, אני אהיה הראשונה לרוץ לחנות לקנות אותו, ולקרוא אותו בשקיקה מתחת לשמיכה! (אז אל תשכחי לעכדן אותי כשזה יקרה!!)
 
תודה על המילים היפות, שחר

אני חושבת שמה שהתיש חלק מהמטפלים זה שאני די מדשדשת במקום. אולי אפילו פוחדת להתקדם. יש לזה סיבות אובייקטיביות, כמו המון טיפולים רפואיים שגוזלים ממני משאבים, וגם זה שאני רואה שאני לא מתקדמת - זה מתסכל אותי לא פחות מאשר אותם.

ויש מטפלים שהם פשוט חארות או לא מקצועיים. או גם וגם. הפסיכיאטר שאמר לי לפני 20 שנה שאני בלתי נסבלת לא הכיר אותי בכלל. זמן קצר אחרי זה שמעתי שהעיפו אותו מהמרפאה (הוא היה מנהל המרפאה). ומישהי אחרת, דוקטורית!! שהתעסקתי לה כל הפגישה עם הפלאפון שלה והדרכתי אותה איך משתמשים בו, השאירה לי כמה דקות וראתה שאני לא מתאימה כל כך ל-CBT אז אמרה שאני מעייפת אותה. עלק דוקטור. ואני לא סטוקרית ולא מציקה ולא כלום.

והייתה מדריכה (שקודמה אחר כך להיות מתאמת טיפול) שלימדה אותי לכבות כל מכשיר שדולקת בו נורית כי זה עולה כסף, לא הסכימה שאתקשר אליה לנייד כי היא לא מוכנה לבזבז על שיחה שלה לתא הקולי, וצרחה עליי כמה פעמים, ונטשה אותי באמצע עיר אחרת כשהיא יודעת היטב שאני מפחדת ממקומות ציבוריים, והאשימה אותי והלכה פעמיים באמצע פגישה כי לא יכלה להכיל את מה שסיפרתי לה, ובפגישה השנייה אמרה לי - יו, איך חפרת לי בפגישה הקודמת, עשית לי כאב ראש...

והיה עוד. היה בהחלט עוד. אפילו אימא שלי אמרה תמיד שאפסיק לטחון לה את המוח, ואני נשבעת שאין לי מושג למה אמרה את זה. כל כך דאגתי לה. כל כך פחדתי. היא אפילו האשימה אותי שאם יגלו אצלה את המחלה זה יהיה בגללי. מיד אחר כך התנצלה ואמרה שבמקרה הייתי לידה ושהיא הייתה עצבנית בלי שום קשר.

אולי אני גם קצת חופרת ומרוב שאני מוצפת אני תמיד מטפלת בכיבוי שרפות ולא פנויה לתהליך אמיתי שמתמקד, למשל, ב-CBT של הפרעת האכילה שלי.

וגם בשיקום. שיקום זה משהו ספציפי מאוד, עשייתי מאוד, ממוקד מטרה. כבר לקחו לי כל מיני אישורים להטבות שנתנו לי, כי לא ניצלתי אותם. וגם כאן אני נעשית תלויה בצוות ומתקשה עדיין (מאוד!) לתפקד בעצמי. מכבה שריפות. אז העו"סית מתוסכלת. האחרונה אמרה שיש לה עוד בעיות שלא קשורות אליי, אבל זה כבר לא משנה, הנזק נגרם.

היא מזמינה אותי להתקשר כאשר היא מבטלת פגישה, ואז מתעצבנת שדיברנו בטלפון. היא נותנת לי פתרונות לכיבוי שריפות בטלפון, ואז אומרת שטעתה שנתנה לי עצות ושהייתה אמורה להגיד לי שאמצא פתרונות בעצמי. ושטלפון זה לא טיפול (זה הרבה יותר מטיפול לטעמי), וצעקה עליי שאפסיק לבטל פגישות, למרות שהיא יודעת שזה רק בגלל המצב הבריאותי שלי, שמתקשה לשבת וכואב לי. רק לה כן מותר לבטל פגישות... ואם היא מזמינה אותי לדבר בטלפון מה פתאום היא כועסת על זה??? וזה לא שאני סטוקרית או קרצייה. לא. אפילו כשהיא מזמינה אותי לכתוב לה אני לא מנצלת את זה בכלל. אולי פעם או פעמיים כתבתי לה, וגם אז זה היה קונקרטי.

אני יודעת מעוד אנשים (למשל השח"ע והבוסית שלי) שאני מכבידה עליהם עם השאלות שלי (ואני מפרטת עוד ועוד) וזה ממש מעצבן אותם. הם רוצים שאני אתמצת. זה הכול מחרדה, אני צריכה לדעת הכול, להבין הכול.

לבוסית שלי, למשל, אני שולחת טקסטים עם המון בלוני הערות או שאלות בצד והיא כבר ביקשה כמה פעמים ש'ארחם עליה'. כמה שניסיתי לצמצם זה עדיין מעצבן אותה. אני חייבת שהכול יהיה מושלם! פרפקציוניזם מאוס. אני משתדלת להרפות, אבל רוב הפעמים ממש לא הולך לי, כך שאני מרגישה תמיד שאני יותר מדי, לא משנה במה, אני תמיד יותר מדי.

אז אני מנסה לשתוק. ולכתוב פחות. אני תופסת יותר מדי מקום, גם בנפח הכללי שלי, הפיזי, בעולם. עד שהלבה פורצת ממני ואני נשפכת ברעש. הלוואי שלא הייתי כזאת, אבל אני מנסה לקבל את זה שמה שאני יכולה לשנות אני עובדת על זה, ומה שלא - לא. וזו אני.

כן, אני יודעת שאני חופרת, ובחיי שאין לי כוח לזה. אני נורא משתדלת, ובאמת, כותבת הרבה פחות בפורומים ובכלל. בבלוג שלי לא נגעתי כבר איזה שלוש שנים. יש לי פחות צורך לספר, אני מתישה גם את עצמי. אבל כשזה בא - זה בא. ומי שלא בא לו - לא חייב לקרוא.

אין לי מושג בנוגע לדברים נוספים.
.
 
עכשיו, כשאני חושבת על זה

במרבית המקרים שהדרכתי סופרים בכתיבה או שערכתי להם את הספרים, צמצמתי להם עוד ועוד כשחזרו על עצמם עוד ועוד. וזה היה מתיש!! והם נלחמו בי. ממש נאבקו. זה הבייבי שלהם ומה פתאום אני נוגעת להם בזה! וכמה שהסברתי שזה לטובת הילד (כלומר הספר), היו ויכוחים 'עקובים ממילים'. זה היה כשהייתי טירונית. היום אני נורא נזהרת ללכת בשביל הביניים. וכשצריך לעבות, להוסיף, שם אני עדיין קצת אבודה. מעניין, לא?
 
ממש לא מקצועי מצד המטפלים שלך

כלומר זה טבעי שאולי יש אנשים שקשה להם יותר להכיל ואולי את ביניהם אבל אם את באה בהצעות יעול במקום לנסות באופן מקצועי לראות איך לשפר את הקשר כך ששני הצדדים ירויחו ותהיה למידה הדדית ואולי זה יעזור לך יותר בחייך ולהם בקשרים שלהם הם בוחרים להעיף אותך וזה עוד מילא אך זה נעשה בצורה מכוערת ובצעקות במקום בפרידה בוגרת אך עם יחס מכבד. אני לא יודעת מה את עושה שמעיק על אנשים אבל בטוחה שאפשר לעבוד על זה אם היה לך פרטנרים שאפשר לעשות איתם שיחה בוגרת ולא מטפלים מפגרים שצועקים עליך (כבר כתבתי כמה זה לא מקצועי לדעתי...). מקווה שהאמונה שאת לא אהיבה ומעיקה תשנה את מקומה לאמונה חומלת יותר וכן אם מזג האויר משתנה לכזה שאת אוהבת ועושה לך טוב בלב תצאי החוצה את חלק מהעולם הזה תרשי לעצמך להנות ממנו
 
תודה רבה. הלוואי שיכולתי לצאת ולראות את זה.

אבל הכול לבד. כל הזמן לבד. בלי עזרה או מטרה ברורה אני לא יוצאת. חרדה, וזה.
 

מישהי1632

New member
אלומה יקרה, את לא אשמה

לפי מה שכתבת בעבר, נולדת למשפחה לא קלה. נולדת לנסיבות לא טובות, "לא פרשו לך שטיח אדום" כשבאת לעולם, ולא באשמתך. יתכן שאימך הייתה מבוגרת ולא היה לה כוח לטפל בילדה נוספת. אולי משפחתך הייתה מתוסבכת ולרוע מזלך החסידה נשאה אותך לשם ולא לבית אחר.
אף אחד לא עובר מבחן שבודק אם הוא מסוגל להיות הורה, ורבים לא מסוגלים. אימך לא הקדישה לך את תשומת הלב שהיית ראויה לה כי היא לא הייתה מסוגלת. והיא הייתה נוהגת כך בכול ילד/ילדה שהיו נולדים לה אחרי גיל 40. זה לא אישי נגדך.
אני נורא מזדהה איתך. לא עובר יום שאני לא חושבת 'איך אבא שלי יכל להשאיר אותי ככה, אחרי מחלה וניתוחים, בלי אגורה?' מרגישה שהייתי לא אהובה. ממש הוצאת לי את המילים מהפה.
ההורים שלך כנראה לא בנו בית ומשפחה נורמלית (אולי אני טועה. אני מתייחסת רק למה שאני הבנתי מדברים שכתבת). היסודות של הבית רעועים. אין אמפתיה, אין עזרה הדדית.
יכולה לספר לך, מניסיון חיי ואנשים שהכרתי, על חוקיות שעובדת פעמים רבות כל-כך:
הורים טובים - חיים טובים, הורים גרועים - חיים מזופתים.
ולגבי המטפלים בך - כנראה צריך להראות להם התקדמות. גם אם אין, לביים אחת. פה שם לעודד את המטפלות שלך ולומר שהן עזרו לך.
ודבר נוסף - להבנתי טופלת בשירות הציבורי בלבד. השירות הפרטי יקר בטירוף. אל תאשימי את עצמך ביחס של המטפלות כלפייך. זה מה שקופת חולים מציעה. אם הן היו מוכשרות יותר, היו עובדות מזמן בשוק הפרטי.
 
דווקא המטפלות האחרונות שלי

לא מבריאות הנפש. לאחת שילמתי, אמנם מסובסד ובתנאים, אבל שילמתי, והאחרת היא עו"סית מסל שיקום. בכל מקרה הרחבתי בתגובה לשחר. תודה רבה }{.
 

אופירA

New member
מנהל
אהיבה והודפת כאחד. כלומר - אדם בוגר מאוד, מציאות אמביוולנטית

מציאות אמביוולנטית מאפיינת אנשים בוגרים. היא לא מתאימה לאנשים פחות מפותחים, לכן הם מנסים לברוח ממנה. עד כמה שהיא תהיה הגיונית.
ולמה כוונתי?
המציאות האמביוולנטית של חייך היא של אדם אהיב, עם הרבה היגד אישי (למשל הצבעוניות המעוררת מחמאה, והצבעוניות הלא פחות מגוונת שבאישיות הפנימית!) שיודע מיהו ומהו ומה ערכו על אף הנסיבות הקשות של החיים, מצד אחד. ומאידך אדם שמפחד מהנסיבות הקשות מאוד של חייו, שתוקפות אותו בכל צורה אפשרית - משפחה, השמנה, חרדות, מחלות נדירות, מטפלים לא מפותחים. אדם ששואל: למה שיאהבו אותי? והודף מפחד הדחייה.
הנסיבות הקשות והמגוונות כמובן אינן מקריות, אלא אחת נובעת מהשנייה. שכן ברגע שההורים כל כך מקולקלים, האחים יהיו פגועים כתוצאה מכך, המחלות יופיעו כתוצאה מחיים קשים, ההשמנה תופיע באופן טבעי, החרדות וכמובן הצורך בטיפול. והמערכת מספקת את המטפלים הלא מפותחים.

אני לא אוהבת לדבר על זה, כי אני אוהבת להיות אובייקטיבית ולא סטיגמטית. אבל דווקא בגלל שאני אובייקטיבית אני חייבת להודות שהמטפלים במערכת הממשלתית (וגם אלו שלא בה, רוב העוסקים במקצוע זה מעצם היותם נמשכים למקצוע זה) הם לא האנשים היותר מפותחים בין בני האדם מבחינה רוחנית ואנושית, וזאת בלשון המעטה.

שייפגע מי שרוצה להיפגע, ומי שלא רוצה, שיישיר מבט כן כלפי עצמו, בבחינת face it:
אדם שמרגיש צורך לטפל כעו"ס או כפסיכו-משהו, הוא בפן מסוים (רחב או פחות רחב) אדם שמטפל בצרכים שלו דרך הטיפול באחר. זה בסדר גמור כמובן, רק שיידע את מקומו ומיהו, ולא ידמיין לעצמו דמות רבת איכויות אנושיות מעבר לממוצע האנושי הרוחני.

לאנשים האלה יש קושי מיוחד מול בעלי הפרעת אישיות גבולית, כלומר מול אנשים מורכבים מאוד עם איכויות רוחניות נפשיות גבוהות מאוד מחד, והתנהגויות קשות מאידך. עם סתירות קיצוניות ואמביוולנטיות חדה במבנה האישיות. הם מתקשים להכיל כזו עוצמה וכזה רוחב של מבנה אישיות. ורבים מהם בורחים, לא רק במקרה שלך. וכמובן, איך לא, תוך הדגשת השלילי שבאדם ממנו הם בורחים, שחס ושלום לא ישתמע מכך שיש אצלם איזו תקלה כלשהי...

וכך נוצר אותו צביר של עו"סים/מטפלים/פסיכולוגים/מדריכים מתוסכלים, צרחניים, מטיחים ומעליבים, מאשימים, מתנגדים, מתעייפים, חסרי סבלנות, מתקשים בהכלה, חסרי הבנה, שהתגודדו עלייך וגם פרשו ממך.
רק כך! זה ידוע לך, וגם לי, ואני רוצה שגם אחרים יידעו זאת.

האם הם עצמם היו מתנהגים אחרת לו היו עשירים בנפשם כמוך וגם זוכים ל"טיפול" ש"זכית" מ"אבא" שלך, ליחס שקיבלת מאמך ומשאר תולדותיהם? האם הם היו שוקלים פחות ממך? האם הם היו "מתקדמים" בקצב אחר? ואם היו גם חולים במחלתך הנדירה, מטופלים ללא הועיל במורפיום ומאושפזים ללא תומך, הם כן היו "מתקדמים"?
שאף אחד לא יבלבל לך את המוח בשטויות האלה. הנתונים שלך קשים מאוד, המערכת הרפואית הכבולה בכליה השונים לא יודעת להקל מעלייך אותם (ולצערי יודעת היטב את ההיפך...), ואת תסכולם פורקים ברגיה הקטנים בהאשמות שאת לא מתקדמת להם...
אולי אם היו מפסיקים לתקוע מסמרים בצמיגייך, היית יכולה להתקדם יותר? אולי אם היו מאפשרים לך לעבור ניתוח להשגת הרזייה, תוך כדי טיפול מקביל בהפרעת האכילה, היו רואים שזה תהליך הרבה יותר בריא ומקדם מאשר למנוע את ההרזיה ע"י הניתוח ולהתנותה בריפוי הפרעת האכילה?... האם אי אפשר להבין בפשטות שאי אפשר לרפא לחלוטין הפרעת אכילה באדם עם נסיבות חיים כאלה? האם אי אפשר להבין בפשטות שיש לעזור לו בכמה כלים שונים במקביל כדי להגיע לתוצאות מכסימליות, שלעולם לא יהיו ריפוי מוחלט ופיקסי כזה?

את עוף מקסים וצבעוני, מלא חיים, שאלוקים נטע בגן העדן שלו לקשטו בו, וכל רגע של קיום שלך יקר בעיניו במיוחד. שהעולם האנושי הדליל קמעא לא יודע להתעשר בו, שדלי המבט מסתנוורים מעוצמותיו כך שהם מסיטים את מבטם ממך וטוענים שרצפת גן העדן היא העקומה... שהשמש היא המסנוורת...
קיומך הוא היקר. קיומך היודע לעיתים את ערכו למרות כל המצטברים השליליים סביבך ונגדך - קיומך זה הוא אברהם העברי, שכל ה"נורמלים" מעבר אחד, והוא מהעבר השני. ובעצם רק בשבילו אלוקים ברא את העולם.

האנשים מעוקמי הרגליים הם שלא מתאימים לך, והם שיוצרים את העולם הדל שבו את מסנוורת מידי את אלו שמסתדרים בו. וזה שאת רעבה וסובלת מכאבים ומתאווה למאכליהם ולתחבשתם, זה לא בגלל שיש להם משהו טוב להציע לך, כערכך, אלא בגלל שמרוב רעב את מוכנה לאכול בלית ברירה גם את הבררה שיש להם להציע.

אני יודעת שזו מציאות לא קלה בכלל. אבל בכל זאת מבקשת, שלא תתני לעולם הדליל לגרום לך להרגיש איזה מיעוט ערך ואפילו לפעמים. הרי מציאות האמת הפוכה לחלוטין.
 


מזמן לא קרה לי שבכיתי מול צג המחשב בגלל משהו שקשור אליי. ולטובה.
מים זכים ואבנים יקרות.
מילים.
ואין מילים.
תודה, אופירה.
 
אלומה

נראה שברגעים קשים שלך הכל, בחוויה שלך, מתמוטט בזה אחר זה. את עושה ומנסה להרגיש טוב יותר ולפעמים גם מצליחה, לפעמים פחות. אני חושבת שבאותה מידה שאת רוצה להרגיש טוב את גם חוששת מההחלמה. אנ י יודעת שזה נשמע לא הגיוני אך לא פשוט גם להרגיש טוב ולהשתפר. זה דורש כוחות ורבים שואפים להשאר במצב המוכר להם, גם אם לא נעים, משום שזה מה שהם מכירים. מקווה בשבילך שתשכילי לדאוג לצרכים שלך ובכך גם להשתפר.
 
למעלה