מחפש פיתרון עבור מצב מסויים

מחפש פיתרון עבור מצב מסויים

שלום לכולכם,
אני רוצה לשאול אותכם שני שאלות ( בצורה ממוקדת) ואשמח לעצות טובות ממכם.

1. בחור שמזה שנים רבות לא נתמך כלכלית ע"י הוריו , יש ניתוק כלכלי ורגשי מצד ההורים ( שנים רבות) והוא פיתח שנאה כלפיהם, האם זה טבעי שהוא שונא אותם בעקבות הניתוק הרגשי והכלכלי ממנו ?
2. האם כדאי לו לגור איתם ? ( הוא חי חיי עוני, ואין ביכולתו לשכור לעצמו דירה)
אם הוא לא יגור איתם אין לו מאיפה לשלם שכר דירה ומחייה,
מה תמליצו לו לעשות?


תודה לכל האנשים הטובים פה.
 
בוקר טוב

בוקר טוב לגולש הגלים
חסר לי מידע אודה לך באם תענה לי. מידע נוסף יעזור לי למצוא תשובות יותר הולמות ויעילות. למה בחור מבוגר צריך להיות נתמך על ידי ההורים? הוא אינו עובד?
 

אופירA

New member
מנהל
קודם לעזיבת בית ההורים חייבים להתבסס במקום עבודה

את הבעיה שלך במקומות עבודה, שפוטרת מהם תוך זמן קצר, צריך לפתור קודם לעזיבת בית ההורים.
השאלה אם אתה עובד במקומות שמתאימים לכישוריך המקצועיים וההתנהגותיים.
כשאתה אומר "פוטרתי על לא עוול בכפי", אתה מדבר על צדק או עוול, שאינם רלוונטיים כלל כשמדובר במקום עבודה. כשמפטרים במקום עבודה לא עושים זאת מסיבות של צדק, אלא מסיבות של התאמה או אי התאמה - גם ברובד ההתנהגותי, ולא רק ברובד המקצועי.
יש יתרון גדול לעובדה שאתה מסוגל להתקבל למקומות עבודה. זה אומר שיש לך כישורים מקצועיים המשפיעים על מראיין ומאפשרים לך להתקבל. ויש לבחון את הסיבות לפיטורין לא במבט של "צדק/עוול", אלא במבט של מה לא התאים למעסיק בצורה שבה עבדת. השאלה אם אתה יכול לבחון את נסיבות פיטוריך באופן אובייקטיבי ויעיל, במנותק מהמבט שאתה רגיל אליו - צדק/עוול. הרי אם לא תדע היטב את הסיבות לפיטוריך, לא תוכל למנוע את הפיטורין הבאים.

בנוסף, יש לבחון אפשרות לקבלת קצבת נכות קבועה מהביטוח הלאומי, עקב המצב שאינך מצליח לעבוד, וכן קבלת קצבת אבטחת הכנסה זמנית עקב המצב. האם ניסית לתבוע זאת?
 
שלום אופיר A , ראשית תודה על תשובתך

אז ככה...
כשאני אמרתי שפוטרתי על לא עוול בכפי התכוונתי לכך שהפיטורין לא יכלתי למנוע אותם כלומר הם לא נבעו ממעשה לא בסדר או מילה לא במקום לאחראי או לקיחת דבר חלילה ממקום העבודה או אפי' מילה לא יפה חלילה כלפי כל מי שעבד איתי .
פשוט לא היה בידי למנוע אותם.
שנית, את הסיבה לפיטורין אני לעולם לא יכול לדעת את האמת , הם בדרך כלל אומרים כל מיני סיבות רק כדי לכסות את עצמם . כמו חוסר מקצועיות וכו , ועוד כל מיני סיבות שאני יודע שאינם נכונות לחלוטין.והם מחפשים תירוץ למה להוציא אותי ממקום העבודה...
לגבי ביטוח לאומי , קודם כל לא ידעתי שבמקרה שיש פיטורין כל תקופה קצרה ניתן לתבוע על כך הבטחת הכנסה? ( בזמנים שאני מפוטר) דמי אבטלה יצא לי לקבל כבר פעמיים בתקופה יחסית קצרה..הם רואים שתבעתי אותם על דמי אבטלה ..
ולבנות על משהו שיצא מביטוח לאומי ..נראה לי רחוק מידי , הביוקרטייה קשה שם וקשה מנשוא.
אכן כואב לי המצב וליבי לפעמים ממש שבור שאני חושש לשכור דירה ( גם כאשר אני מוצא עבודה) כי אני יודע שהפיטורין זה עניין של זמן ..לצערי הרב..
זה מאוד שוחק, מתסכל, וכואב..זה לעיתים בחוסר צדק ממש..( אגב זה היה עבודות דרך קבלנים אז לפטר שם זה לא ממש בעיה..)
ושאלה אלייך כזו,
1. נניח והתקבלתי לעבודה , ברגע שרואים בחור שיש לו 'חוסר ביטחון עצמי' ברמה קשה, או קשיים חברתיים כמו בעיו רגשיות , האם לדעתך הם יפטרו בגלל סיבה כזו??
2.אם אני רוצה לתבוע את ביטוח הלאומי בגלל חוויות של פיטורים רבים, מנסיונך ידוע לך שזה ניתן לתבוע על כך הבטחת הכנסה?
תודה אופיר, תודה רבה לך.
 
עוד התייחסות לגולש הגלים

ערב טוב לגולש הגלים.
נראה שמכלול הבעיות שאתה מעלה הינן מספיקות בכדי שתפנה לטיפול. תוכל לקבל טיפול חינם דרך הקופה שלך במרפאה לבריאות הנפש ושם תוכל גם להבין יחד עם המטפל שלך הרבה דברים על עצמך. בהדרגתיות תוכל לעשות שינויים בתפיסות העולם ובהתנהלות שלך. בנוסף לכך תקבל מידע על זכויותיך ועל השירותים השונים וכך תוכל להערך נכון יותר. אין ספק שזהו מצב עדיף על פני הסתגרות בחדרך. יתכן ותקבל הבטחת הכנסה או אולי אפילו קצבת נכות.
אם רואים שיש קשיי הסתגלות מנסים לעזור. אפשר לעשות תהליך ושם תוכל לקבל הכוונה. העובדה שאתה שואל שאלות ומתעניין מעידה שיש לך כוחות ורצון לעזור לעצמך. זו התחלה טובה ואני ממליצה שתמשיך בתהליך
מירי קולר
 
למעלה