שלום

אווה78

New member
שלום

היי, אני בת 38, אם לשניים ועברתי תקיפה מינית לפני בערך 4 חודשים ולא בפעם הראשונה בחיי, הבעיה שתמיד הדחקתי הכל כי הייתי צריכה להיות חזקה בשביל המשפחה שלי שעברה מלא ויכולתי איכשהו לשלוט בעצמי ליד אנשים ועכשיו אין לי את האפשרות לשלוט בעצמי, יש לי התפרצויות של בכי, אני לא יכולה כמעט לצאת מהבית, עזבתי את העבודה כי לא יכולתי לשבת ליד אנשים, כל פעם כשאני צריכה לצאת מהבית אני מקבלת התקפות מפחידות, הלב שלי דופק חזק וממש כואב אני מרגישה חלשה מאוד, סחרחורות, כאבי בטן ופחד פשוט פחד נוראי. רוב הלילות יש לי סיוטים אבל זה לא משהו חדש זה תמיד היה הבעיה שעכשיו הם ממש ממש מוחשיים, אני בוהה כל היום בקיר, נלחצת מכל דבר קטן, לא יכולה כמעט לעשות את המטלות של הבית, לא יודעת מה לעשות ולא יודעת אם אני בפורום הנכון, אשמח להכוונה. תודה.
 
תגובה לטראומה

אווה שלום,
ראשית, את בפורום הנכון.
את עברת טראומה כפולה: החוויה שחווית לפני 4 חדשים היא גם קשה בפני עצמה, והיא גם הציפה את כל הטראומות הקודמות שאף פעם לא עיבדת (כי דרשת מעצמך להתנהל "כאילו לא קרה כלום").
יש נקודה שבה אנחנו כבר לא יכולים יותר להעמיד פנים שהכל בסדר כשבפנים כל כך כואב, ועכשיו הגעת לנקודה הזאת. כל מה שאת מתארת אלה תגובות תקינות למצב של טראומה, ובוודאי לטראומה חוזרת.
הדבר הנכון לעשות עכשיו הוא: קודם כל להגיד לעצמך שהתגובה הנוכחית היא נורמלית ותקינה - ולפנות לטיפול כדי לעבד ולהשתחרר מהמשא המצטבר של כל הטראומות שעברת.
 
למעלה