מאד זקוקה לעזרה שלכן, מתנצלת מראש על האורך

ללא ספק, אחת החוויות העוצמתיות בפורומים השונים

זו חווית הזדהות. מצד אחד, עצוב שכל כך הרבה אנשים מזדהים עם תכנים כואבים שאני מעלה, ואני מזדהה עם תכנים כואבים שלהם. מצד שני, לי לפחות זה גורם להרגיש פחות פריקית, פחות חיה משונה, הזויה ולא מותאמת לעולם.
וזו הקלה גדולה.

הקונפליקט שהיטבת לתאר מלווה אותי לאורך כל הטיפול. הנקודה היא, שאני בהחלט יכולה להיעזר באלמנטים הקוגניטיביים של הטיפול, לתקן מחשבות והתנהגות לאדפטיביים יותר ובכך לשפר את חיי - אבל השינוי הזה, חשוב ומשמעותי ככל שיהיה, לא מתקרב אפילו לגעת בעומק, בשורשים, במקום בו התחיל הכל.
אצלי לפחות, החלק הילדי שכל כך צריך אהבה - פשוט אהבה ולא שום מילה מכובסת אחרת - נותר בתוך קפסולה. ובסופו של יום, לא משנה כמה השינוי החיצוני יהיה משמעותי, יוצאת מחדר הטיפול ומסתובבת בעולם אשה בוגרת שמרגישה בכל נימי הגוף והנפש שאינה ראויה לאהבה בשום פנים ואופן, לא משנה כמה החלק הבוגר והשכלתני ינסה לשכנע אחרת.
יש לזה השלכות על כל תחום בחיים, החל מהזוגיות, ההורות ויחסי חברות עד לאינטראקציה עם השכן, הגננת של הילדה או בעל המכולת..

לגבי ההשוואה שעשית להורים - אני חושבת שניתן להשוות זאת לא לנטישה של הורים מיטיבים אלא למותם הפיזי. הרי אם הכל מתנהל כשורה ההורים מתים לפני הילדים ואין הורה טוב ומיטיב שהצליח לחיות לנצח
ואז הילד, שפעמים רבות כבר סב לנכדים, ובשאיפה הצליח לבנות לעצמו מערכות תמיכה - זוגיות חברים וכו', הילד שהפנים דמות הורית מיטיבה לתוכו אבל עדיין זקוק, אוהב ומתגעגע להורה הממשי שלו, נשאר עם הגעגוע והכאב אך מוצא הרבה משמעות באנשים ופעילויות אחרות בחייו ואלו מקלים על הפרידה הבלתי נמנעת. .
אני חושבת שכשטיפול טוב מסתיים המצב פחות או יותר דומה למה שתארתי, כמובן שפה המטפל ממשיך לחיות - רק שהוא לא חלק מחיינו יותר ויהיו לו מטופלים אחרים - אין גבול לחוצפה
ואילו אנחנו אמורים להיות חזקים מספיק כדי לשרוד את הגעגוע ולמצוא משמעות במקומות אחרים. טרם יצא לי לבדוק זאת בעצמי אבל מבטיחה לחזור כדי לספר...

במהלך השבוע והרבה בעזרתכן התגבשתי על קו פעולה - אני לא הולכת לפרוש את כל הרגשות בפניה, אלא לנסות לברר ולגשש שוב, בעדינות, האם היא מסוגלת לעמוד בזה.
מבטיחה לעדכן.
תודה רבה על התגובה ומאחלת גם לך לפתור את הקונפליקט הזה בצורה הכי טובה שאפשר
 
את אומרת את זה כל כך מרגש וכל כך מדויק.

מה שאמרת על החלק הילדי הסגור בקפסולה עמוק בפנים, שכל כך זקוק לאהבה (ולא שום מילה מכובסת אחרת...). איך מגיעים לשם? איך מרשים לקירות סביבו להתרכך , להפתח מעט, איך מכניסים לשם אור. איך משכנעים את הילדה הכאובה והזועמת הזאת (כן! זועמת! מאוד!) שהיא כן ראויה לאהבה? איך משכנעים אותה להרגע, להאמין ולקבל?

מלכת השלג יהקרה [נ.ב. קשה לי עם הכינוי שלך. זה בסדר אם אקרא לך "מלכת השמש"? מלכת השלג בסיפור שזה שמו היא המלכה הקרה קרה וחסרת לב, ששבתה את הילד קאי בארמון השלג הבודד והמרוחק שלה עם רסיס קרח בעין ורסיס קרח בלב... בטוחה שאיתה את רוצה להזדהות? דווקא עם החלק הרודני, המדכא, המבודד שבנפש?], אני כל כך מאחלת לך לחוות חוויה טיפולית מרפאת, מיטיבה, שהילדה הזאת שבך תזכה לחיבוק חם וטוב שימס את כל רסיסי השלג... וטוב שאת מגששת, וטוב שאת לא נותנת את עצמך בביטחון מוחלט כשעלולים לפגוע בך, ואם המטפלת הזאת אינה ראויה כרגע להיות השליחה לריפוי שלך, אם היא לא מספיק גדולה כדי להכיל ולערסל את הילדה הקטנה היקרה והפגועה הזאת, אני כל כך מאחלת לך שתמצאי בקרוב ממש את מי שכן.
התרגשתי כשכתבת שאני נותנת לך השראה. לא נראה לי שאי פעם נתתי השראה למישהו. בואי נמשיך לתת השראה אחת לשניה לא לוותר על החלמה. לא לוותר על החיים, בעצם.
 

לאורה101

New member
מלכת השלג ושחר חרישי היקרות שלום

קודם כל אתייחס לזה שלדעתי בטיפול צריך לחשוף את הכל, כולל החלקים הפגיעים והילדיים, כי אחרת איך נוכל לתקן ולרפא את הכאב אם הוא לא מונח פרוש על השולחן.
כמו כן אני גם בעד לחלוק עם המטפלת גם את היחסים איתה ואם יש חריקות אז מנסים להבהיר ולעבור אותם.
מאד מבינה ומזדהה עם הילדה הקטנה ,הפגועה, שחושבת שלא מגיעה לה ושמא מאד קשה לחשוף אותה לאור ולהסתכל לה בעיניים. גם אני הייתי במקום הזה.
מלכה יקרה, בוודאי שאין אני מתכוונת שתזניחי את הטיפול בילדייך אך קבלי רעיון, אולי מהפכני, איך הילדים שלך? האם הם מחונכים? ילדים טובים?
איך את חושבת שהם נהיו ככה?
אני מניחה שהם טובים בזכות החינוך שלך והטיפוח שלך אותם, לא כך?
עכשיו תנסי 'לגדל' את עצמך באותו אופן !!
כשאת מזהה את יציאת/ פריצת המקום של הילדה הקטנה ממך אז תחשבי איך היית מתנהגת אם למי מילדייך היתה כרגע את אותה בעייה. עכשיו תגידי לעצמך את מה שהיית אומרת לילדך. תרגיעי, תנחמי, תחבקי, תסבירי וכו' ל ע צ מ ך כשאת כרגע במוד/ מצב הילדה הקטנה.
אני גיליתי זאת לאחרונה בעזרת המטפלת שלי. אנחנו עושות סימולציות עם הדמויות השונות שקיימות בתוכי , היא מעמתת אותי איתן וכך אני רואה צדדים אחרים שקיימים בי. כמו כן אנחנו עובדות בדמיון על מצבים טראומתיים מהעבר ומנסות לתקן את החוויה.
דוגמא קטנה, באחד השיחזורים מהילדות, לאחר שהוצאתי את העובדות שאני כילדה כועסת בוכה ואימי רק צועקת. המטפלת שאלה אותי , מה את צריכה עכשיו? עניתי 'חיבוק' וזה מה שהיא עשתה. קמה ונתנה לי חיבוק. בזה אני מתכוונת לתקן את חווית העבר. עבורי זה עובד.
גם אצלך הם קיימים, בוודאות. אצל כל אחד יש. החכמה היא לזהות איזה קול מדבר עכשיו ואז לענות לו בקול של הבוגר הבריא שלך. החכמה היא לבחור כרגע לחבק ולהרגיע את עצמך, כי אם אין אני לי מי לי !
&nbsp
אפשר להתגבר.
מחזקת את ידייך.
גם את שלך, שחר.
תרגישו טוב ושבת שלום.

&nbsp
&nbsp
 
מאד זקוקה לעזרה שלכן, מתנצלת מראש על האורך

ברך כלל הכתיבה זורמת לי בחופשיות.
הפעם לא. הפעם רועדות לי הידיים, יש לי דפיקות לב וסחרחורות ואני מרגישה חולשה וכאב הראש שמלווה אותי בימים האחרונים מתגבר. זה קורה לי בימים האחרונים, בכל פעם שאני חושבת על הנושא, ואז אני מיד מסיחה את הדעת וזה עובר.
התופעות הגופניות נחלשות אבל זה שם, מתחת לפני השטח, ואני צריכה לעבד את זה, עם כל הקושי. מקווה מאד לעזרתכן.

אני בקשר עם המטפלת שלי כמעט שלוש שנים. בהתחלה היינו, בעלי ואני, בטיפול זוגי ואחרי שנה וחצי בערך הפסקנו ואני עברתי לטיפול פרטני. הפסקנו לא כי הכל דבש ותותים אלא כי מיצינו, הושגה איזושהי יציבות מסוימת אבל היתה תחושה של מיצוי ומבחינתי היה רצון להקדיש זמן לעצמי, לנסות לתקן את המקולקל והשבור והיה לי טבעי לעשות זאת עם המטפלת אליה נקשרתי כבר במהלך הטיפול הזוגי, הרגשתי מסוגלת להפתח אליה ולעשות עבודה.

המטפלת שלי היא אדם חם ואותנטי, מדברת בגובה העיניים, דוגלת בחשיפה עצמית מדודה, לא חוששת להודות בחולשות וחסרונות שלה. לי זה מאד עזר להתחבר אליה ולשתף אותה כמעט בכל. בתוך סערת משבר גיל 40 שעברתי ועדיין עוברת, משבר שמקיף את כל תחומי החיים החשובים - זוגיות, הורות וקריירה - בתוך כל זה לעצם הנוכחות שלה היה אפקט מרגיע. גם כשהרגשתי שהיא לא מצליחה להבין אותי, להתכוונן אלי או לעזור לי - גם שהשתמשה ב"כלים חזקים" שהיו עבורי חזקים מדי - היו אלה משברים נקודתיים בלבד מהם התאוששנו.
כי סך הכל - זה מה שקובע, ובסך בכל הרגשתי שיש לנו קשר טוב ומיטיב.

רק בדבר אחד לא הצלחתי לשתף אותה במשך תקופה ארוכה מאד. לא הצלחתי לשתף אותה בשום דבר שקשור לקשר בינינו. לא בתחושות שלי כלפיה, לא בחששות שיש לי לגבי התחושות שלה כלפי. מה היא חושבת עלי? היא מחבבת אותי בכלל? חושבת שאני אדם חיובי? אולי אני בכלל משעממת אותה? האם היא חושבת עלי מדי פעם, גם מחוץ לזמן הפגישות? או מכניסה את הדפים למגירה ונזכרת בי שוב רק כשאני נכנסת לחדר בשבוע שאחרי?
השאלות האלו הציקו לי אבל לא העזתי להעלות אותן. גדלתי עם אמא מסרסת, כל ניסיון מצידי להרים את הראש ולבטא צורך דוכא מיד בתוקפנות רבה. לכן למדתי בגיל צעיר לא לבטא צרכים ולא לבקש מאנשים יותר ממה שאני מרגישה שהם מוכנים לתת.
בקונטקס הטיפולי, הביטוי בשטח היה מטופלת שמגיעה תמיד בזמן, מדברת, משתפת פעולה, מביעה הערכה וכבוד אבל נזהרת מחופשיות רבה מדי, מאד מקפידה על גבולות, יוצאת מהחדר מיד עם השמע המשפט "אנחנו צריכות לסיים", לעולם לא יוצרת קשר מעבר לחמישים הדקות השבועיות בעניינים שאינם טכניים כמו ביטול או הזזת פגישה, לא שואלת שאלות חודרניות, לא מביעה כעס או ביקורת ובאופן כללי "פשוט נחמדה". מצאתי שזו הדרך הנוחה לי ביותר להתנהל בעולם הזה. ככה רוב האנשים לא כועסים עלי ולרוב מאירים לי פנים ואת המחיר -השקיפות - אני מוכנה לשלם.
כי הוא פחות נורא עבורי מהאופציה השניה.

המשכנו לעבוד והכל היה בסדר. פיתחתי מודעות, למדתי כלים להתנהלות נכונה יותר מול אנשים עמם קשה לי להתנהל, אני מכירה את עצמי טוב יותר ולמדתי גם לחבב את עצמי, בדרך כלל. להיות יותר טובה אלי ופחות ביקורתית ולחשוב עלי מחשבות טובות. למדתי לא להשליך על אחרים קשיים שלי ולהפריד בין החלק שלי בעימות או אינטראקציה קשה לחלקים של אחרים. הכלים האלו מאד עוזרים לי בחיים שמחוץ לחדר ואני מניחה שיעזרו לי גם בעתיד.

ואז, המטפלת שלי נפצעה בתאונת דרכים ונעדרה מהעבודה במשך חודש וחצי בערך.
זה היה בדיוק בתקופה מאד חשופה שלי, במהלכה העזתי לשתף אותה בתוכן של חלום שחלמתי עליה ואפילו לספר לה על חלום קודם שחלמתי עליה שמונה חודשים לפני כן ולא העזתי לעשות זאת קודם.
שתינו שמחנו בהתקדמות הזאת שעשיתי, הרגשתי אופטימיות ביחס לעתיד ואז, בום.
ואקום.
התערערתי. מגעגועים, מהחסר, מהקטיעה החדה של תהליך בדיוק בחלק קריטי וחשוף שלו.
אבל יותר מכל, התערערתי מחוסר הסימטריה בינינו שצף פתאום למעלה אחרי שהדחקתי אותו כל כך הרבה זמן והסגנון הישיר, החם והבלתי אמצעי שלה סייע בהדחקה הזאת.
התחרפנתי לחלוטין מזה שהיא שם ואני פה, מתגעגעת, חושבת עליה רבות, והיא שם, בעיסוקיה. זיכתה אותי במשפט התיחסות קצר כשסמסתי לשאול מה קורה איתה וזהו.
נכנסתי לחוסר שקט מטורף, שגלש לתיעוב עצמי. סלידה מהחולשה והתלותיות שלי באשה שאני בסך הכל עבודה בשבילה.
וכמו שאומרים, מה שלא הורג, מחשל - החלקים החזקים באישיות שלי, אלו שמתנגדים לחולשה ולתלות מצאו פתרון. חלקי, אבל טוב. נדחקתי לפינה ונאלצתי לקבל החלטה חשובה ביותר מבחינה מקצועית, כזו שהתקשיתי לקבל במשך שנתיים וחצי בהם ישבתי על הגדר, לא פה ולא שם, ושלמתי על כך מחיר כבד.
בשניה חתכתי והכרעתי, בלי להסתכל אחורה.
(אפרט על כך פעם בפוסט נפרד, אולי יעזור קצת גם לאחרים)
בכל אופן אחרי חודש וחצי המטפלת שלי החלימה וחזרה לעבודה, אני חזרתי לטיפול עם הבשורות הטובות שלי ובמשך שתי פגישות שמחנו בהן, בעודי שומרת את תחושות הערעור והפגיעות הקשות עמוק בפנים, מונעת ממנה ומעצמי גישה אליהן.
אבל תהליכים המתרחשים מתחת לפני השטח סופם לעלות למעלה ובפגישה השלישית משהו צף ועלה, העזתי לשתף ולהעלות שאלות כמו - מה את חושבת עלי, את מחבבת אותי בכלל? האם את מרגישה אלי תחושות כמו חמימות, קרבה, חיבה? היו עוד הרבה שאלות שרחשו מתחת אבל העזתי לתת ביטוי רק לחלק מהן, לחלק ה"נסבל" יותר. ומבחינתי, גם זו היתה התקדמות עצומה.
התגובה שלה הכאיבה לי ברמות שאין לתאר. היא אמרה משהו כללי על כך שקשר הוא תמיד דו צדדי, שלגבי היא לפעמים מתפעלת ממני, לפעמים מתוסכלת,
ואחר כך בקשה להפסיק לעסוק בקשר שלנו ולעבור לנושאים אחרים.
חשובים יותר.
צודקת, הנושאים האלו חשובים. הקריירה, יחסיי עם הסביבה. חשובים מאד. הם ישארו איתי, בשאיפה, הרבה אחרי שתפקידה כמטפלת שלי יסתיים והיא תצא מחיי.
אבל ההתחמקות שלה פגעה בי במקום הכי עמוק. במקום שגדל בלי המבט ההורי המתפעל, המגדל. במקום הזה שמנסה בכל כוחו להלחם בתחושה שמורגשת כמעט כידיעה מוחלטת ואבסולוטית שאני לא ראויה לאהבה.
שאף אדם שמכיר אותי באמת לא יכול לאהוב אותי.

יצאתי ממנה שבר כלי (כלפי חוץ כמובן התנהגתי כרגיל, מה גם שממנה אני נוסעת ישר לאסוף מהגן ויש לי 20 דקות בדיוק ללבוש את חליפת המבוגר האחראי...)
אבל תוך כמה ימים ארגנתי את עצמי מחדש. זה המצב, אמרתי. את לא יכולה לבקש מאף אחד יותר ממה שהוא רוצה ויכול לתת. אלה הגבולות שלה, כנראה, ועלי לכבד אותם ולהחליט על המשך דרכי.
מכיוון שאני מתחילה ללמוד בנובמבר, ומכיוון שאני בכל זאת קשורה אליה ומתקשה להפרד, החלטתי להמשיך לעבוד איתה במסגרת הגבולות שלה, על מה שאפשר. לקבל ממנה את מה שהיא יכולה לתת ולעשות בזה שימוש - לעבוד עם מה שיש ולא עם מה שאין.
בנובמבר נפרד באופן מסודר, כמו שצריך, אקנה לה משהו נחמד ואכתוב ברכה שמסכמת את הטוב.
הטוב שבו צריך להתמקד.
וכך היה. המשכנו לעבוד על דברים חשובים עד שלפני שלושה שבועות כששוחחנו על משהו שקשור לבן שלי והיא העלתה את האפשרות של טיפול עבורו, ציינתי שזה יאלץ אותי להפסיק את הטיפול שלי כי אין באפשרותי לממן שניים. היא ענתה שהיא לא חווה את הצורך של הילד כדחוף ומיידי ומכיוון שבנובמבר אתחיל ללמוד וגם כך יקשה עלינו למצוא זמן לפגישות נוכל להפרד בנובמבר ואז אחפש טיפול לבני.
הגיוני.
הסכמתי איתה שמה שהיא אומרת נשמע הגיוני ואז הסתיימה הפגישה ולפני שנפרדנו ציינה שהיא יוצאת לחופשה קצרה.
שבועיים העדרות, לא יותר.
במהלך השבועיים אילפתי את המוח לחשוב פרקטי, כולל שימוש בטכניקות כמו דמיון מודרך שסייע לי להתכונן ליום שאחרי בו אצא לדרך חדשה, בה רק אני אטפל ואדאג לי, כמו שאשה בת 40 צריכה לעשות.
הילדה תצטרך לשבת בצד, כי היא שייכת לזמן אחר. אין לה מקום פה, בעולם הקשוח הזה, עולם של מבוגרים.
אסופה ומעודדת התייצבתי לפגישה בתום החופשה שלה מקשקשת על כל מיני נושאים ואז, אין לי מושג איך, השתררה שתיקה בחדר. אף אחת משתינו לא אדם ששותק אבל אני נאלמתי והיא סירבה לעזור לי, אז השתיקה התמשכה ומילאה אותי מועקה גדולה. ומתוך המועקה הזאת צמחו רסיסי מילים, שברי רגשות, שלא ממש הצליחו להתגבש לכדי משהו קוהרנטי אבל היא חשבה שהם משמעותיים ואני רק הרגשתי את הבטן מכווצת ואת הכאב פועם ברקות ולא הצלחתי לשתף יותר מזה ולא ידעתי אם אני בכלל צריכה לפתוח את ליבי ולשפוך את הקרביים, לתת ביטוי לילדה הקטנה הזאת, שאף אחד לא אהב אותה, לא ליווה במבט מעריך את ייסורי הגדילה שלה, זו שחוותה אינספור נטישות במהלך החיים ועומדת לחוות אחת נוספת ולא נותר לה אלא להסכים לכך בשתיקה ולהמשיך הלאה.
 
הייתי בדרך להגיב על הפוסט הקודם שלך בשרשור זה

כשלפתע התגובה שלך קפצה והקפיצה אותי
אני מרגישה שאני חייבת הסבר כאן על הניק שבחרתי.

כשפתחתי את הניק לא חשבתי על הסיפור המקורי של אנדרסן, אלא על העיבוד של דיסני לאותו הספר בסרט הידוע בשם Frozen או "לשבור את הקרח"
בסרט, מלכת השלג הרעה והשבוי שלה, קאי - עברו אינטגרציה לתוך דמות אחת - אלזה. הרודף והנרדף אוחדו לדמות אחת מורכבת.
ראיתי את הסרט לדעתי מספר דו ספרתי של פעמים - בקולנוע עם הבכור כשיצא בארץ, בערוץ דיסני לילדים עם בנותיי הצעירות ואפילו פעם אחת לבד.
הקונפליקט של אלזה בין ביטוי של העצמי האמיתי שלה(המתבטא בסרט בכוחות הקרח המיוחדים שלה) לבין דרישות הסביבה (הכוחות המיוחדים שלה עשויים להיות או להחוות כפוגעניים או בלתי נסבלים... נשמע מוכר?) מלווה את הסרט. כילדה, חונכה היטב להסתיר את כוחותיה "conceal, don't feel" וכשבגרה, דמויות הוריה המופנמים(שמתו זה מכבר) וקולותיהם ליוו אותה והיא המשיכה להסתיר, במחיר נורא של בידוד מהסביבה.
עד שברגע של סערת רגשות נחשפים כוחותיה ופה היא נסחפת לנקודת הקיצון השניה - ביטוי חופשי וחסר מגבלות של כוחותיה במרחק פיזי בטוח מבני האדם - אבל אדם לא חי בוואקום, וסערת הרגשות של אלזה הקפיאה את כל הממלכה שעכשיו שרויה בחורף נצחי.
הקונפליקט נפתר - איך לא, בזכות האהבה. אהבתה של אחותה אנה החכמה, האמיצה, שלא מוותרת עליה גם כשהיא סופגת ממנה דחיות ופגיעות חוזרות ונשנות(רסיסי קרח בראש ובלב...)
אלזה למדה לעשות אינטגרציה בין הצורך לבטא את עצמה לרצון לא לפגוע באחרים. כאשר היא שלמה עם עצמה, גם הכוחות בשליטה והיא מתעלת אותם למקומות טובים..

מקווה שעכשיו ברור יותר החיבור שלי לאלזה (שלי ושל הבת שלי, שהיתה אחת משבע אלזות בפורים בגן, לא כולל הסייעת
ולמרות שהתרעתי בפניה שזה עלול לקרות, לא היה אכפת לה בכלל)

תודה ששאלת ואפשרת לי לענות, את מוזמנת לקרוא לי איך שאת רוצה, אני בכלל טיפוס של קיץ ושמש אז זה ממש בסדר...

וכן, את לגמרי מהווה השראה ואני מצטרפת בכל ליבי לשורה האחרונה שלך


 
הו, בזה אני אלופה.

הרגעה עצמית, הכלה עצמית, חיבוק עצמי, דיבור עם חלקי עצמי שונים... הייתי בכל השיעורים, סיכמתי, נבחנתי ועברתי בהצטיינות. השארתי אחרי לא מעט טקסטים - בפורום הזה, השכן ובמחברתי האישית שיעידו על כך.

אבל לפעמים, מתחשק לי שמישהו אחר יבין, יכיל, ינחם וירגיע. שמישהו אחר יאהב אותי קצת במקומי כשאני מתעייפת. לא דבר פשוט להשיג, מסתבר, במיוחד כשאתה מסתובב בעולם עם פאק התקשרותי.
אבל כפי ששחר כתבה - זו משאלת לב, וככזאת היא לגיטימית...
 
מה שרק מוכיח דבר אחד

זה שמשהו זוכה לפופולריות עצומה, לא הופך אותו אוטומטית לשטחי ודלוח... (לא צפיתי מעולם ב"פרוזן" כי כך הנחתי מראש)

אני אצפה בזה בעז"ה בהזדמנות

ותודה!
 
ועוד משהו לגבי הסרט

אני מאד מתחברת לשם העברי שלו - לשבור את הקרח, או להמס את השלג, כלשונך.
מה שאפשר לקרח להשבר זו ההתמדה של אנה, היכולת שלה לשרוד את ההתקפות ולא לההרס. להמשיך לאהוב למרות זאת.
אני מאחלת לך ולי ולכולנו פה "אנה" כזאת בחיים, שלא תוותר על עלינו גם כשהקור והשלג בליבנו גולש החוצה, מקפיא, שובר והורס.
 
"אני כל כך מאחלת לך שהילדה הזאת שבך

תזכה לחיבוק חם וטוב שימס את כל פתיתי השלג"

הפרטים האלה תופסים לי את המקום במוח שאמור לזכור היכן הנחתי את המפתחות
 
וואלה. כתב ולא ידע מה כתב.

טוב, ועכשיו אני מאחלת למצוא טת המפתחות ההם, כי כמו שכבר הסכמנו, מגיע זמן בחייו של אדם שהוא חייב לצאת מהדירה....
 
למעלה