מאחר ששנותיי

מאחר ששנותיי

קצובות, אני מוצאת את עצמי בשנה שנתיים האחרונות לא מסוגלת לשאת הבלים. למשל, פרסומות מהובלות. למראה או למשמע הבלים אני מרגישה איזו מרירות וחמיצות , קרביי מתכווצים.מרגישה שרגעיי מתבזבזים; שבזמני הקצוב שצריך להיות כולו בעל משמעות ומהנה, משתבצים רגעים של רוע וכלום.
 

אופירA

New member
מנהל
אני סבלתי משחר צעירותי מפרסומות ומההבלים ברדיו.

סרטים בטלוויזיה ובקולנוע הפסקתי לראות בגיל הנעורים, אחרי שנגעלתי מספיק. צפיתי רק במתי מעט נבחרים.
אני יכולה להבין מאוד את ההרגשה החמוצה. זה ממש העיק על צעירותי.
אז כיביתי את זה (והייתי חילונית), זה הפיתרון שלי לבעיה.

אמנם נחמד היה אם הרדיו/טלוויזיה היה מספק לי הנאה. תמיד היה לי חלום שמדיית התקשורת תתגייס כל כולה להעברת מסרים מוסריים ומוארים לחברה. שאך טוב וחסד ירדפוני כל ימי חיי.
אבל המדיה לא חייבת לי כלום, אז אני מסתדרת עם המציאות הזו ע"י שאני מוציאה אותה מחיי.
אפשר גם לפתוח רק לחדשות או לתוכנית אהובה, ואח"כ לסגור.
גם באינטרנט, חוסם מודעות וידאו החזיר לי שקט נפשי. בלעדיו הייתי נמנעת מלהיכנס לכל אתר שיש בו וידאו. לאתר שדורש ממני להסיר את החוסם כדי להיכנס אליו, אני פשוט לא נכנסת.

המציאות אינה נגדך, היא בעד אלו שאוהבים אותה. למשל, החברות המפרסמות מעוניינות בפרסומות הללו.
סביר שבגלל ההרגשה שהמציאות אינה מתנהלת לפי רצונך, קשה לך יותר לשאת אותה. אני מאוד מבינה את ההרגשה הקשה הזו. גם לי זה סבל כשדברים לא מתנהלים לפי איך שאני רוצה.
אבל לפרש את המציאות הלא נוחה כרוע, רק מגביר את הסבל.
לעומת זאת, לפרש זאת כמשהו שלא שייך לי, לא שלי, לא אני, לא חלק ממני - מקל על ההתמודדות.
למשל, אפשר לחשוב על כל הפרסומות (כולל בדרכים, שאנו לא יכולים לכבות) כהבל הבלים שאינו נוגע בי, ואז לשמוח שזה לא שלי, שאני מחוץ לזה, מעבר לזה.

לי קשה לשאת רעש, אני סובלת. אבל אני מבינה שילדים אוהבים להרעיש ושלצעירים לא מפריע הרעש, אז ההבנה מקלה עלי לחיות עם הרעש. אני מבינה שעליי להפחית את סבלי ע"י הגנה על עצמי מהרעש ולא ע"י כעס על הסביבה המרעישה. כמובן שיש גבול מסוים שממנו אני מבקשת גם התחשבות, כשמגזימים.
 
ואיך תימנעי מהפרסומות הקופצות לעין בכל הרחובות?

הרחובות בעיר גדושי פרסומת. איך נמנעים מלראות אותן?
הנה לאחרונה תחנות האוטובוס מלאות תמונות בהן מראים צעירה בעמידה זנותית, מתרפסת, על צעיר העומד ופניו וכל גופו משדרים: אני ואפסי עוד. ממציאי הפרסומות "עוד לא שמעו" על המהפכה הפמיניסטית בת 200 השנה. הם חיים בעולם מסוים מאד, עולם הבלותי בו גברים הם "בלתי מנוצחים" חחחחח ונשים הן בד"כ זונות מתרפסות. מה עושים עם התשפוכת הזו המציפה את הרחובות?
לא רק ההבליות של הפרסומות: כל רגע בו אדם "ייצר" רוע טפשי בחיי הוא רגע שזמני הקצוב בעולם הזה מנוגע בזבל. על חיי להיות מהנים ומשמעותיים ב% גבוה מאד , כי אין לי זמן לבזבז.
 

אופירA

New member
מנהל
לא יודעת איך. אני פשוט מתעלמת וזהו

מסיטה את המבט ומרחמת על הבנות האלה, על החברה האנושית שסובלת אח"כ מבלגן גדול בגלל הסתירה בין המסר המתפרסם לבין הדרישה של הנשים לשמור על כבודן. זה כבר התפוצץ לחברה בפרצוף, והיא עדיין לא מצליחה להחליט לכפות על המפרסמים את הכבוד שחובה לכבד את חצי המין האנושי. וגם לא מצליחה לשכנע את הדוגמניות עצמן לא להיות במקומות האלה. כי הן רוצות להיות שם.

ואיך אפשר להימנע מלקבל שיחות טלפון פרסומיות כפויות, שמטרידות כל כך את נפשי המיוסרת בתסכוליה?
אי אפשר להימנע. רק להמתין בסבלנות עד שמאפשרים לך (אם מאפשרים) ללחוץ על הסרה מרשימת התפוצה. ואם יש כוח (ואין), להגיש תביעה ייצוגית בבימ"ש לתביעות קטנות.

שורה תחתונה: לקבל את מה שאין ביכולתי לשנותו.
 

ga26

Member
פנתרית יקרה

הבעיה היא לא הפרסומות הבזויות (שהן אכן בזויות אבל הן בעיה אחרת) אלא הזמן והמשאבים היקרים שהן גוזלות ממך כפי שאת מציינת.
מאחר שזמנך חשוב ויקר ומאחר שהפרסומות המזוויעות לא שוות את יחסך וזמנך אני ממליץ להתעלם ולהתמקד בדברים אחרים חשובים בחיים. להוציא ספר ולקרוא, לשמוע מוזיקה טובה, לחשוב על משהו אחר ולהתעלם ממה שעושה לנו רע (ובצדק).
 
תודה חמוד. זה באמת מה שאני עושה.

רק ה"הזרקה" של רגעים של פרסומות בזויות, כפי שאתה מנסח זאת, ועוד הבלים ודברי רוע,
גורמים לי להרגשת החמצת חיים, ואין מה לעשות נגד זה...
 
החמצת החיים

פנתרית שלום רב,

מצטרפת לממליצים לך להתעלם ממה שעושה לך רע, ולהתמקד במה שעושה לך טוב.
שמחה לקרוא שזה מה שאת עושה, ומצטערת שלמרות זאת דברים אלה גורמים לך להרגשה של החמצת החיים.
אנחנו לא יכולים לשלוט בכל מה שנעשה בעולם שסביבנו, אבל אנחנו יכולים להגביר שליטה במה שאנחנו מאפשרים לו לחדור אל תוך נפשנו ולהשפיע על חיינו.
יכול להיות שזה הכיוון שיסייע לך להפריד בין איך העולם סביבך מתנהל לבין איך את בוחרת לנהל את חייך.
דווקא משום ששנותיך קצובות, אסור לך לאפשר להבלים ודברים שעושים לך רע לחלחל אל חייך, והאנרגיה שלך צירכ הלהיות מכוונת שכל רגע ורגע יהיה של משמעות והנאה.
בידיך הדבר.

ולמעשה, שנות כולנו קצובות, ומומלץ לכולנו לדאוג שכל רגע ורגע יהיה של משמעות והנאה. כל אחד כמובן עם המשמעות שלו ומה שגורם לו הנאה.

ב-ה-צ-ל-ח-ה!!!
 
למעלה