מי היה באגרול ?

Disposable Hero

New member
היה נפלא

אבל הקטע בסוף שהם עלו כביכול להדרן שני ובמקום לנגן פשוט הודו לעוד כמה אנשים אנונימיים, היה מאוד מבאס.
 

jerur1

New member
מוסיקלית היה מצויין, אבל

(אני שומע אבל מתקרב...) נתחיל בתשבוחות: החומר המקורי המוכר (china, foe, into the dark) עושה לי כיף, ורק הולך ומשתפר בעיני. דברים שלא הכרתי, היו טובים להפתיע (משהו עם she... phone), אם כי ווטרס וגילמור היו עשויים להרים גבה
, אבל זה היה כיף. בקיצור- as far as I'm concerned, they still have it - מבחינת ביצוע, נגינה והכל. הדברים הפחות מוצלחים: נתחיל בשיר שהיה אחרי הphone: כמו שאמר חברי הטוב: "זה נשמע כמו מהתקליט ה*לא* נכון של ג'נסיס!". אני מסכים - שיר שלא מתחבר לי עם שאר מה שניגנו אתמול. אולי זה רק אני, אבל זה נשמע מעידה לכיוון האייטיזי של מה שקרה להרבה להקות פרוג. מכיוון שאני יודע שאגרול יודעים ליצור פרוג חדש היום, אני הייתי שמח אם השיר יקבל עיבוד מחודש, או לא יכנס לדיסק. אבל זו רק דיעה... חוצמזה - נעמה שלו אכן ניגנה נפלא, אבל - דחיל רבאכ שגיא - בתור מישהי שמנגנת איתכם כל כך הרבה, ונותנת כזה טאצ' אותנטי להרבה ממה שעשיתם עד היום, היית יכול להיות יותר מנומס. אם כבר בנושא הזה - איחור אופנתי של למעלה משעה אחרי פתיחת שערים, המממ - זה אולי משהו שיכול להרשות לעצמו שלום חנוך, והוא לא עושה את זה. תנסו לרדת טיפה מהפוזה. גם "הדרן התודות" היה, אממ, לא ממש כיף. אני יכול להבין שאגרול רוצים שנתחבר לשירים שלהם, שהם ממש טובים בעיני, וזה כזה כיף שהיום בארץ יוצרים כזו מוסיקה. אין בעיה, רק ירון בארבי: אל תיצור ציפיה לקאברים קלאסים! לסיכום: לטעמי היתה הופעה טובה, ותנו בכיף הופעה יותר ארוכה, כמו שאמרתם: התחממתם רק בchina... המשיכו כך! "Can you tell me where my country lies?"
 
היה מעולה!

היה שווה לחכות, גם את השנה מאז ההופעה האחרונה (שהחמצתי), וגם את השעה שלקח עד שהם עלו לבמה. אגרול ניגנו אתמול יותר טוב ממה שהם ניגנו ממה שהם ניגנו בכל הופעת קאברים שהם אי פעם עשו. אני לא יודע מה הם עשו בשנה האחרונה או איך הם עבדו והתאמנו, אבל ניכר שיפור מהותי, בעיקר מבחינת קולות הליווי של שגיא, קרפן וליאור טלמור, שממש הגיעו לידי שלמות! כמו כן, הקורצוויל החדש של טלמור (בהופעה האחרונה שאני ראיתי היו לו רולנד ומוטיף או משהו כזה) משפר את הסאונד פלאים ומשלים את הסאונד המקצועי של אגרול. אגרול היא אחת מלהקות ההופעות הכי טובות שראיתי על במה בארץ, והם כל פעם מצליחים לעלות ברמה נוספת. הסאונד המגובש והשליטה המוחלטת בדינמיקה מאפשרים ללהקה הזאת לעשות מה שהם רוצים, והם מצליחים להעביר כמויות אדירות של אנרגיה, לא באמצעות איזשהו שואו יוצא דופן, אלא באמצעות הנגינה עצמה. החומר החדש של אגרול מפתיע מאוד לטובה. ניכר שברגע שהמלחינים בלהקה יצאו מהלחץ של ליצור במסגרת הפרוג, הם התחילו לעשות דברים הרבה יותר מעניינים. את רוב השירים הייתי משייך לז'אנר הניאו-פרוג הפופי יותר, בסגנון RPWL או No-Man של סטיבן ווילסון, כאשר חלק מהשירים מתרחקים לחלוטין מהז'אנר הזה ונוטים יותר לכיוון הפופ\רוק והפולק. שוב כדאי לציין את ההרמוניות הקוליות המצוינות שמעלות את השירים לרמה אחרת. אפילו הקטעים הפחות טובים (קטע אינסטרומנטלי שמתחיל בדיוק עם המהלך של Brain Damage מהצד האפל של הירח) שאין בו הרבה תחכום הלחנתי, מצליח לרגש רק מחמת הביצוע והדינמיקה המהפנטת, בעיקר בזכות העבודה של מתופף מגוון כמו אגרול, שמצליח ליצור עניין גם בקטע סטטי מבחינה הרמונית. הקטעים המוכרים יותר הלהיבו את כולם, כגון Foe הסופרטראמפי שהיה פשוט מצוין, הקטע האינסטרומנטלי Kalga שמזכיר לעיתים את אנגלגארד (אבל בלי האנליות המייגעת) וכמובן, Out of the Dark, שהיה מרגש מתמיד, ואפילו ליאור סקר הופתע קצת מהקהל שידע את כל המילים (טוב, לא שיש לזה הרבה מילים, אבל עדיין). הם עלו להדרן של שיר אחד, כאשר שגיא נוטל בידיו איזשהו כלי הודי מוזר שנבנה, על פי דבריו, מחלקים של חיות שונות ואגוז קוקוס. השיר הזה, כמו שירים רבים אחרים, הכיל מלודיות יפות וקליטות, שכבר אחרי שהשיר נגמר, הבן אדם שלידי המשיך לזמזם אותן. לא היו קאברים, אבל למרות הרצון הכללי לכך שיהיו, ההופעה לא הייתה מאכזבת כלל וכלל. אם ככה נשמע האלבום של אגרול (סאונד ההופעה בחסות גיא ווב היה מצוין), אהיה הראשון לרכוש אותו. ועם כישורי היח"צ של ירון ברבי, הלהקה הזאת הולכת להגיע רחוק מאוד!
 

Nadavcat

New member
בהחלט !

באמת הקולות רקע של שגיא ודן גבלו בשלמות, מה שלא כל כך היה בהופעות בעבר. טלמור ירד למקלדת אחת אם אני לא טועה, אבל היא עשתה עבודה מעולה ! איפה היית אגב שיר ?
 

Disposable Hero

New member
מתי יוצא האלבום?

שמעתי שמועות שהם מוציאים אותו עם לייבל לונדוני, הכצעקתה?
 
למעלה