הייתה אתמול הופעה מדהימה!!

חבל שירון לא עונה, אנחנו טוחנים סתם

" תסביר לי איפה בדיוק ראית בכלל שהם מפסיקים לעשות חומר מקורי" זה מה שמלחשות הציפורים הקטנות. נראה מה יהיה. "מניסיון אני יכול להגיד לך שהמעבר מקאברים לחומר מקורי הוא קשה, ומצמצם לך את הקהל בהרבה" במיוחד כאשר אתה עושה קאוורים של להקות טובות. "מצד שני, אנחנו לא עשינו את כמות ההופעות של אגרול, וגם לא הבאנו את כמות הקהל שלהם, כך שהנסיבות שונות לחלוטין" נראה - בוא נסיים את הדיון כאן. אנחנו טוחנים מים.
 
היה נעים, היה נחמד, ונפרד בלחיצת יד

אם לא רצית לטחון מים, היית יכול פשוט להתקשר לירון ברבי ולשאול אותו אישית, במקום לזרוק את זה כאן בפורום. שוין.
 
ונ.ב.

"מי שמתעלם מן הבעייתיות בנושא הזה, טומן ראשו בחול או מעמיד פנים שהוא לא רוצה לשמוע את קרימזון או ג'נסיס על במה" אני לא יודע אם אתה זוכר, או מנסה לשכוח, אבל היו כמה וכמה אנשים שבאו בטענות לאגרול, וטענו שבשום פנים ואופן אסור להם לעשות קאברים של ג'נסיס וקרימזון. מסיבות שאני אישית, לא מבין, אבל הן לא הסיבות שאתה מנית. ועוד סתם כדרך אגב, נדמה כאילו לך יש איזושהי בעיה עקרונית עם ההסבה של אגרול לחומר מקורי, כאילו הם לא ראויים או משהו כזה. כלומר הבדרנים ראויים להפוך לאמנים?
 
נון בית

"היו כמה וכמה אנשים שבאו בטענות לאגרול, וטענו שבשום פנים ואופן אסור להם לעשות קאברים של ג'נסיס וקרימזון" האנשים האלה, אם הם קיימים, נבלעים בתוך צעקות ההמון ל"עוד! עוד!". "נדמה כאילו לך יש איזושהי בעיה עקרונית עם ההסבה של אגרול לחומר מקורי, כאילו הם לא ראויים או משהו כזה. כלומר הבדרנים ראויים להפוך לאמנים?" אין לי שום בעיה עקרונית. שיעשו מה שהם רוצים. אבל לא נראה לי שמחיקת הקאוורים מן הרפרטואר תעשה להם טוב.
 
דפדף קצת בדפי הפורום

כי לי אין כוח לחפש לך. יש אנשים שמתנגדים לקאברים מבחינה אידיאולוגית, והם דווקא לא הולכים להופעות של אגרול בגלל זה. הרוב, אני מניח, הם לא כאלה, אבל האנשים האלה קיימים.
 
מה הקשר בין מחט לישבן?

יש גם אנשים שאין להם כסף לקנות לחם, ויש אנשים שלא נוסעים בשבת, ויש אנשים שמצביעים ליכוד. אני מדבר על הקהל של אגרול - הקהל שאוהב אותם בגלל שהם עושים פינק פלויד, עושים קרימזון ועושים ג'נסיס. הקהל הזה, אם הלהקה תפסיק לעשות קאוורים, אולי יישאר בבית. נחיה ונראה - אבל התעלמות מן הבעיה לא תפתור אותה.
 
האנשים האלה עלולים להפוך לקהל

של אגרול, ברגע שהם יפסיקו לעשות קאברים. מי מתעלם? אף אחד לא מתעלם.
 

yaronbarb

New member
תגובה לאורי: "רגל מעץ"

נתחיל בזה שנוכחותך בהופעות חסרה לנו עד מאד. בכל אופן - לא מדובר כאן על תוכנית על המתוכננת בקפידה אשר מטרתה ידועה מראש. אגרול מנגנים את מה שבא להם - זה התחיל כבר לפני קרוב ל5 שנים. החברה נפגשו- ג'ימג'מו העלו קטעים הופיעו בביה"ס, אח"כ בתיכון, אח"כ בקניון בה"ה , אח"כ בבימה וכ.. במשך כל הזמן נכתב ונערם לו חומר אישי, מקורי ולא בשל של ליאור ושגיא לרוב. את השיר המקורי הראשון של ליאור הוא הקליט כבר בגיל 14-13 (בהרכב טיפה שונה) בתוכנית "חלום עליכם" של עוזי חיטמן. קצת אחרי הוקלט שיר נוסף לאחר שליאור ולהקתו ("למה") זכו במקום שני בתחרות רוק בראש - ברוקסן ז"ל. באותה הופעה - אני הייתי בן 13 בערך וכבר אז הבנתי את יעודי: נעמדתי ליד עמדת השופטים , מחאתי כיפיים בהיתלהבות (אמיתית) וצעקתי :"וואו איזה מוכשרים הצוציקים האלה.." כפי שציינתי ליאור וחבריו עקפו כ- 30+ להקות בדרך גם את קרח9 ,העלומים בזמנו, ואחרים וזכו ב14 שעות בחדר חזרות מקצועי. שיר מקורי נוסף (בעיברית) שודר לראשונה בטלויזיה כשליאור היה בן 15 בתוכנית "לילה גוב" שבערוץ השני - ללהקה קראו "מרכז הכובד". באותה תקופה רועי קרפמן (אח של דן) היה קלידן וזמר שני. יחד עבדו השנים גם בכיתה י' כהרכב התיכון חוברים לשגיא, טלמור וגיל אידן הידוע בכינויו - אגרול. הרכב זה העלה קאוורים רבים להפקות שונות בין כותלי התיכון. כך התקדם לו ההרכב שהמשיך לעבוד גם מחוץ לביה"ס (אני מקצר) והחל להעלות יותר ויותר קטעים מז'אנר הפרוג האהוב על כל חברי הלהקה משחר ילדותם. כל אותו הזמן ליאור המשיך ליצור חומר משלו ואף הקליט חלק ממנו. היצירה של ליאור כמו גם התהוות הלהקה קוראת בהדרגה. רק בשנה האחרונה החלה הלהקה לעבוד בצורה ממוקדת ורצינית על החומר המקורי. רק בשנה האחרונה אחרי שכולם סיימו תיכון, צבא ותקופה ארוכה במיוחד במזרח ליאור הרגיש שהחומר מספיק מגובש. כמובן שהחומר המקורי כפי שהוא כיום שונה לגמרי מיצירותיו המוקדמות במיוחד של ליאור. התנופה שקיבלה הלהקה בשנה האחרונה התאפשרה עם שיחרורי מצה"ל, חלוקת התפקידים הברורה והמעורבות הפנימית הכרוכה בלהיות אח של מוסיקאי גרמו לי להגדיר את ייעודי. הקדמה ,מיגעת/מרגשת/סוחטת דמעות, זו באה בכדי להראות כי אין חץ מכוון. ההתפתחות היא הדרגתית. אני לא ליהקתי להקת קאוורים בשביל לעשות רעש ואז להכניס בדלת האחורית משהו אחר. אגרול הם קודם כל להקה , החומר המקורי יוצא, אמנם מאוחר (ועדיין לא מושלם מספיק), כי ככה הוא נולד. כשהלהקה תהיה מוכנה ושלמה לחלוטין עם החומר שלה הם יעשו מה שבא להם, אני אישית יוציא את החומר הזה החוצה כי הוא מרתק, מדהים וכל מה ששמעת מהווה רק מרכיבים מתוך עוגה שעדיין לא אפינו (מה שבטוח היא תהיה מתוקה). אני מאמין (בלי קשר) שהקהל שמגיע מקבל אגרול ולא ג'נסיס. בהופעה האחרונה אפשר היה להרגיש את זה באויר . הלהקה היא בהחלט לא המג'יקל מיסטרי טור - כי זו לא עבודה. הם מנגנים כי זה בוער להם בעצמות. ההופעה מהווה התפוצצות אנרגיה וחוויה שעוברת הלאה למאזין. הם יעשו את זה גם מול שלושה אנשים כשירגישו שבא להם לנגן רק את החומר (המגובש) שלהם. לכן אם אתה שואל אותי מה אני מתכננן לעשות - אני ימשיך ללכת עם הראש בקיר - כי אני מת עליהם ומאמיו בהם בצורה עיוורת - ומצטמרר מהחומר המקורי שלהם - כי הוא מדהים (בעיני). אם אסכם את השנה האחרונה מי כמוך יודע כי קאוורים או לא - הרוק המתקדם זו נישה פיצפונת ולא מגובשת. מה שאנחנו עושים זה מסע צלב למען המוסיקה האמיתית, תאמין לי אם אומר שהשנה האחרונה גבתה ממני מחיר כבד- הן במישור הכלכלי והן במישור האישי. לכן המעבר לחומר המקורי כשיגיע בטוח יהיה קשה - אך (סלח לי על הצרפתית) -"לא מפחידים זונה עם זיין". לסיכום - כל הופעה שעולה נוסף לו קטע מקורי חדש, פעם כזה ופעם אחר - הוא נוסף לא בשביל להרגיל את המאזין אלה בגלל שהוא הושלם ומוכן ובא ל - EGGROLL להעלות אותו. ככה גם העתיד - אגרול בעתיד - יעלו מופע רק של חומר מקורי, יוציאו אלבום וכנראה יטוסו לחו"ל. כך מסתמנים הזרמים ותחושות הבטן של כולם. ככה מרגישה הלהקה עם הבשלת החומר המקורי וההתרגשות שבליצור אותו. לכן אוסיף רק דבר אחד - אין ספק שהקאוורים יפסקו (בעתיד הקרוב) אולי באיזה הפקת ענק מסכמת שתעשה לכולם טוב על הלב. יכול להיות שחלק יחליטו שבלי ג'נסיס וקינג קרימזון בהופעה- אגרול לא מענינים אותם ולא יפתחו לחומר המקורי/ לא יאהבו אותו. - אולי מה שבטוח הגדרות כמו לירות לעצמנו ברגל לא קיימים בלקסיקון זה מוציא את כל האמת שביצירה ואת כל הכייף בלהיות להקה עצמאית (יותר נכון קואופרטיב). נותר לי רק לקוות שכמה שיותר אנשים יראו את אגרול ויחשפו אל הקאוורים והחומר המקורי ,יתחברו אליו ויאמינו בהם- כמו שקרה לי. יותר מזה, אני שואף רחוק מעבר לים - המסע רק התחיל....
 
תשובה מכובדת ומושקעת, חזק ואמץ

לאור ההשקעה הנכבדת בזמן ובאנרגיה, העליתי את דבריך (בשיכתובים סגנוניים קלים בלבד) אל העמוד של אגרול, אתה מוזמן לצפות.... ותודה על המשוב. תשובתי: סבבה. נקווה שזה לא ידפוק את הלהקה - אני פשוט מביע את חששותיי בפומבי, ומקווה לטוב.
 
../images/Emo45.gif

תגיד, אורי, בשינויים הקלים התכוונת להדגשות הטקסט הידועות שלך?
 
לא ממש

השינויים הקלים הם שיכתובים דקדוקיים - מן הסתם ירון כתב את זה בשטף, ואני עברתי על כמה משפטים וסידרתי את הפסיקים והמקפים. גם הורדתי את המילה "זונה" ו"זיין", והחלפתי ל"יונה" ו"יין". גסויות זה לא אני
 

avivs

New member
נצל"ש תמונות

מצאתי תמונה דיי עצובה של קרל פאלמר... כן כן, אותו מתופף נהדר שהיה מופיע לפני עשרות אלפי אנשים והיה טס במטוס פרטי מופיע לפני כמות שיותר מתאימה להופע במתנ"ס חדרה... אותי זה עשה עצוב משום מה
 

tz6

New member
למה להיות שלילי?

יכול להיות שהתחשק לו gig קטן וספונטני..?
 

CheeCha

New member
כמובן ששמתי את זה במקום לא נכון

אז אני אעתיק מחדש לפה
הייתי אתמול בהופעה, איזה יופי של הופעה. הסקסופוניסט החדש ממש נכנס לעניין, ונראה שהוא נהנה וזורם. ליאור סקר ושגיא היו חביבים לקהל ונחמדים ... דן, מה העניינים עם הרצועה שלך ?
הם לא נמאסים עליי אף פעם
איזה סולו תופים ענק היה לאגרול
איזה כיף שהוא המורה שלי לתופים
נשארה רק עוד הופעה אחת, ואז עוד פעם נצטרך לשבת לחכות שיחזרו ...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הייתי בהופעה ושרדתי לספר על כך

פעם ראשונה (ואחרונה?) שלי בהופעה של אגרול. אני בכוונה אומרת שרדתי, כי הופעות רוק מהסוג הזה מיועדות ככל הנראה רק לאנשים חולים. אנשים שבריאותם תקינה צריכים לדפוק אותה קודם, או ללכת למספיק הופעות כדי שהיא תידפק עם הזמן... אני מודה שכבר תנאי הפתיחה לא היו לטובתי: לא הכרתי אף אחד שיבוא איתי להופעה (בסופה דווקא מצאתי שם מישהי שאני מכירה... נו שויין) אז הלכתי לבד, כי מאד רציתי. כבר יצא לי בעבר לללכת לבד להופעות, וזה הרבה פחות כיף, אבל לא נורא. אם ההופעה סוחפת מתגברים, ולפעמים גם מוצאים אנשים חדשים ומתחברים איתם. זה יכול היה להיות פרקטי במקום קצת יותר שקט ואינטימי, אני מניחה. בהופעה כזו לא ממש יכולתי לפגוש אנשים. לא נורא, זו לא היתה המטרה העיקרית, לכל היותר בונוס נחמד. לצערי לא אכלתי כלום בבית, כי הגעתי לחיפה ממקום אחר, ומיהרתי להתארגן ולצאת להופעה. זו היתה טעות, כיוון שמנהלי הפיוז'ן, למודי נסיון העבר, הגיעו למסקנה שלא שווה לפתוח את המטבח עבור הקהל של אגרול... (לא מאשימה אותם) רק מה, אפילו שתיה חמה לא היתה (כי כדי להכין שוקו או תה, צריך להעסיק עוד עובד במיוחד, מה אתם יודעים). לא נורא, מזה זה רעב פיזי לעומת מוסיקה? מוסיקה טובה היא חוויה אמנותית ומזון לנשמה. הופעה טובה בתנאים לא-משהו עדיין יכולה להיות הופעה מהנה. רעבה ובודדה התמקמתי לי אי שם בקצה, רחוק ככל האפשר מהבמה ומהאנשים, בתקווה להתחמק מהמעשנים (היו הרבה) ומהרמקולים. כשהתחילה ההופעה התברר לי שזה לא ממש עוזר. כשכמות העשן מצטברת, היא מתפזרת בכל חלל האוויר, ואל עשן הסיגריות הצטרף גם עשן הבמה, ובשלב כלשהו האווירה נהייתה סמיכה למדי, והתחילה לצרוב לי בעיניים. נו, מה לעשות, אני בן אדם די בריא, ראיה תקינה למדי, לא מעשנת... קורה, פאק שלי. לפחות לסיגריות באתי מוכנה נפשית - לפעמים צריך להקריב כדי לשמוע מוסיקה שאתה אוהב (למה צריך להקריב? לא יודעת, אבל ככה זה במדינה שלנו. נדמה לי שיש איזשהו חוק בנושא, אבל הוא לא באמת מעניין מישהו. חוץ ממני ועוד 2-3 אנשים, אולי). הבעיה שמעבר לסיגריות, גם השמיעה שלי, טפו טפו טפו, עדיין תקינה (או לפחות היתה, עד ההופעה הזו). אני אוהבת מוסיקה, אני שומעת מוסיקה, גם באוזניות, ובדר"כ לא בווליום "חרישי". כבר קרה (אם כי לא הרבה) שהשותפים לדירה ביקשו שאחליש. אבל אני אוהבת להאזין למוסיקה שלי בווליום שאני באמת יכולה להאזין לו, כשהיא נשארת "מוסיקה" ולא הופכת להיות "רעש". אני יודעת שהופעות רוק אמורות להיות רועשות נורא, כי הקהל כבר חצי חירש מההופעות הקודמות, ואחרת זה לא "כיף". אבל מה לעשות שהכיף שלי מסתיים ברגע שהווליום חזק עד כדי כך שהוא כואב לי באזניים? ואני לא צוחקת - כאבו לי האוזניים באופן פיזי, ממש כאבו. גם אם הווליום בהופעה היה רק 80% ממה שהוא היה, הוא עדיין היה מאד חזק. מה שהיה שם היה מאד מאד מאד מ-א-ד חזק. אני לא בטוחה שאי פעם הייתי בהופעה כ"כ רועשת, אולי רק כשהמג'יקל מיסטרי טור ביצעו את "הלטר סקלטר" בבארבי (עוד מקום שאני משתדלת להימנע ממנו, בדיוק בגלל נושא הסאונד. בפיוז'ן זו היתה הפעם הראשונה שלי, אולי באמת גם האחרונה). כיוון שחששתי שההופעה עלולה להיות רועשת למדי (אם כי באמת שלא ציפיתי שעד כדי כך) שמתי לי צמר גפן באוזניים, שהבאתי מבעוד מועד (בפעם הבאה, אני לא מתפשרת על פחות מאטמי אזניים איכותיים). אבל זה לא ממש דגדג את מתקפת הדציבלים שנחתה עלי. בקטעים הרועשים באמת שמתי ידיים על האוזניים (עם הצמר גפן בפנים) וזה עדיין לא עזר. הרעש והעשן הפכו מאוזניים כואבות ועיניים צורבות לכאב ראש בהתהוות. בשלב כלשהו פשוט נשברתי ויצאתי החוצה. רק ליד עמדת השומר בחוץ מצאתי מזור - סוף סוף הסאונד היה נסבל. חזק, עדיין שמעו ה-כ-ל (אם השכנים שלי היו שומעים מוסיקה בווליום כמו שהשומר שמע, הייתי מזעיקה אליהם את המשטרה) אבל לא כואב. כמה דקות לאחר מכן יצא אחד העובדים לקנות אוכל (נו, המטבח סגור...) ואני תפסתי איתו טרמפ למאפיה איזורית, שם קניתי אוכל, שתיה, ויחד איתה בלעתי נורופן. כשחזרנו מצבי השתפר פלאים: נעשיתי אדם שבע וטוב לב, והעיקר: הכדור חיסל את כאב הראש, נשמתי אוויר צלול (עד כמה שאפשר להגדיר כך את האוויר במפרץ חיפה...) והאזנתי להופעה מבחוץ, בווליום שבהחלט איפשר לי סוף סוף להנות ממנה (אני חושבת שהם בדיוק ביצעו אז את Supper's ready). באשר לסוגיית החומר המקורי, כן או לא - אני תמיד מעדיפה להכיר כמה שיותר קטעים לפני שאני מגיעה להופעה, זה הרבה יותר נחמד. לצערי אני דיי חדשה בתחום, כך שאפילו לא הכרתי את כל הקאברים. נהניתי יותר מהקטעים שהכרתי, בפרט אם הם גם היו שקטים יותר... נהניתי מ-I talk to the wind לא רק כי היכרתי אותו (למען האמת, הוא לא מהפייבוריטים שלי, הוא קצת "שחוק") אלא בעיקר כי הוא סוף סוף היה בווליום סביר! כנ"ל לגבי thick as a brick - לא ממש הכרתי אותו לפני כן (אם כי הוא היה לי מאד מוכר, אז אולי יצא לי לשמוע אותו) אבל הקטעים האקוסטיים שלו היו מהנים ביותר, והצטערתי קשות שלא היה לי כפתור ווליום להמשך... השוס מבחינתי היה ה-Snow Goose. קטע מוכר ואהוב עלי, כשהוא נוגן חי על הבמה פשוט זרחתי... (למרות שלדעתי היה יותר מדי הד בסאונד של החליל, אבל לא נורא). קיוותי שהוא יבוצע, וקצת אחריו היה השלב בו הרשיתי לעצמי לצאת החוצה (בעיקר כי גיליתי שאני יותר סובלת מנהנית, וגם כבר לא פחדתי שאני אחמיץ אותו). הייתי שמחה להכיר יותר גם את הקטעים האחרים - בין אם זה חומר מקורי או פשוט קטעים ידועים שטרם יצא לי להכיר לעומק, אבל התנאים פשוט לא איפשרו לי את זה. כדי להנות מיצירה מוסיקלית אני צריכה להקשיב, וזה אומר ווליום בו האוזן שלי ממש מסוגלת להרגיש בצלילים, לשים לב לכלים, לעיבוד, לשירה... ולא פצצת דציבלים, סאונד רועש שבו הכל מתערבל, ובעיקר מכאיב לי באזניים ולא מאפשר לי להקשיב למוסיקה. הייתי שמחה לכתוב כאן ביקורת סופר מפרגנת ומתלהבת כמו שאני יודעת לעשות (בפורומי מוסיקה אחרים, כאן אני יודעת שאתם לא מכירים אותי) אבל מה אני יכולה לעשות שהתנאים לא ממש איפשרו לי להקשיב למוסיקה ולהנות ממנה. רציתי לכתוב שהייתי בהופעה של אגרול הראשונה מיני רבות, אבל כרגע אני פשוט לא בטוחה שיהיו עוד כאלה. אולי אני זקנה מדי (ואולי לא, אני אפילו לא בת 30), אולי בריאה מדי, או סתם חנונית מדי (חנונים ופרוג דווקא הולך לא רע ביחד, חשבתי) - בבאסה איומה אני נאלצת לכתוב: זה כנראה לי בשבילי.
 

yaronbarb

New member
צר לי , משום מה דווקא אני כל הזמן

ביקשתי שהסאונדמן יגביר. בכל אופן הופעה של אגרול רחוקה מהופעה של שלמה גרוניך, הן בווליום , בעשן בכל. אני חייב לשים מנגד את רשמיו של פרופסור יקי אשכנזי (40+) שנכח באותה הופעה וכתב בפורום אגדות רוק השכן: " אחרי שהבטחתי לחברים הנפלאים שטרחו ובאו עד לכינרת כדי להשתתף בתכניתי, נאלצתי לקיים את הבטחתי והאמת שאני מתבייש בעצם המחשבות העצלות שעלו בראשי להעיז לא להגיע. הגעתי ונפגעתי. כמה אהבה יש בהם למוסיקה! כמה כוח ועוצמה הם משדרים לקהל וכמה אהבה הקהל החזיר להם. הפליי ליסט היה מצויין והבנתי שאת Watcher of the skys הם ביצעו בפעם הראשונה - ואיזה ביצוע!! הביצוע של Starless ושל 20st. Century schizoid man של קרימזון היה מרגש ביותר, ואקורד הסיום עם Supper's Ready תפס אותי עומד יחד עם החברה הצעירים מול הבמה ומתנועע בלי שליטה - מצווח את המלים בקולי קולות, ואף אחד לא שמע שזייפתי. סחבתי איתי את בני המטאליסט להופעה, וזאת כמובן מטעמים דידאקטיים. למותר לציין כי הוא מאד נהנה מקטעי קרימזון וסבל מאד ב Snowgoose. הוא כל הזמן שאל מתי הקטע הרועש הבא... קשה, קשה עם הילד הזה - במיוחד שהיו שם כל כך הרבה חבר'ה צעירים שנהנו גם מהרעש וגם מהשקט (איזה שקט???). והערה חשובה! החומר המקורי שהחברים מבצעים טוב מאד! לעניות דעתי הם חייבים, בהדרגה, להכניס יותר ויותר חומרים מקוריים ומכאן קריאה לירון ברבי ידידי! קח אותם קדימה. הם ראויים לכך. הם מוכשרים בצורה בלתי רגילה, ההרכב מאוזן מאד, מיומן ומקצועי וחייבים לקחת את העסק הזה קדימה. אילו היה לי מושג איך עושים את זה ועם מי, לא הייתי חושב פעמיים - אבל אני סומך עליך, יקירי!!! תודה לחברה הנהדרים של אגרול על ערב נפלא שסייע לי לדלג כמה שנים טובות אחרוה בזמן. יקי"
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני שמחה בשביל כל מי שנהנה

ברור לי שאני דיי לבד בקטע, ראיתי את רוב הקהל מתלהב, קופץ ורוקד. אין לי ספק שכל מי שמסוגל לסבול ווליום כזה בלי להתחרפן כבר מזמן איבד את השמיעה התקינה שלו (מספיק הופעות כאלה יעשו את העבודה) אבל אני באמת רוצה להמשיך לשמור על זו שלי, אני אוהבת אותה. בסה"כ זה מקרה הביצה והתרנגולת - אנשים שמנגנים אוהבים שישמעו אותם, אז הם מרגישים צורך לנגן חזק ולהיות בהגברה מקסימלית; אנשים שהולכים להופעות כאלה (וגם למועדונים וכו' כמובן) ונחשפים לווליום גבוה, מאבדים עם הזמן את השמיעה וכבר לא נהנים אם הווליום לא גבוה... וכן הלאה. באופן אישי אני לא מצליחה להבין למה להגיע למצב הזה מלכתחילה, של ווליום כ"כ גבוה שהורס לך את השמיעה (וכו') אבל שוב, ברור לי שאני במיעוט. כל אחד יעשה מה שטוב לו, אני יודעת שהופעות כאלה מאד לא טובות לי.
 
למעלה