מזל טוב לויקיפדיה העברית

ailag

New member
מזל טוב לויקיפדיה העברית

שחוגגת 20,000 ערכים. כן ירבו
 

e-magine

New member
הלוואי ותמשיך לצמוח

היא רחוקה מאד ברמתה מהאנגלית.
 

Guy K

New member
אני די סקפטי לגבי ויקי העברית

ניסיתי להצטרף אליה, כתבתי כמה ערכים. אולי לא ערכים מהותיים במיוחד, אבל בכל זאת. הרגשתי שהיחס שם למצטרפים חדשים הוא מאוד מנוכר וביקורתי - לא תודה, ולא נעליים. אז ויתרתי על ויקפדיה, וחבל. כי לכתוב ערכים על דברים כמו אופרות סבון וסדרות ריאליטי, אני יודע. אני חושב שהבעיה העיקרית של ויקפידיה העברית היא שהיא רצינית מדי. בגרסא האנגלית היא הרבה יותר מעניינת, אפשר למצוא שם ערכים על אסטרונומיה ועל דונלד דק זה לצד זה. אצלנו היא מצטיירת כמין מגדל שן אליטיסטי.
 

ailag

New member
ניסית לדבר בקהילה?

אני לא יודעת אם מישהו באמת מסתכל על כל ערך שמעודכן. אני יודעת שכשהצטרפתי (אתמול
מוזר, חשבתי שיש לי כבר משתמש שם) וכתבתי בדף שלי שאני חובבת קומיקס די מהר מישהו כתב לי ברוכה הבאה בצורה נחמדה והפנה אותי לערכים שקשורים לקומיקס. דוקא נראים נחמדים שם.. בקשר למונחים, אם תוסיף ערך על דונלד דק יהיה ערך עליו.
 

e-magine

New member
אני לא מתמצא מספיק

לפי מה שאתה מתאר, יש אנשים ששולטים בוויקיפדיה העברית. אולי אתה יכול לפרט קצת איך זה נעשה.
 

ailag

New member
מה שולטים

יש אנשים שאחראים על האתר, אבל כמעט כל התכנים באתר ניתנים לעריכה ע"י כל מי שרוצה.. יש רישום של השינויים, אז אם מניאק בא ומוחק משהו אפשר לשחזר.
 

Guy K

New member
יכול להיות שאני פשוט רגיש מדי ../images/Emo13.gif

הנה הנסיון שלי עם ויקי. כבר הרבה זמן אני משתמש בה בתור קורא. לפני כמה זמן שוטטתי בה וככה סתם עליתי על הערך "אופרות סבון". מפה לשם, תרמתי את התרומה שלי, ומייד אחר כך גם בניתי ערך לטלנובלות, שיהיה. עשיתי עוד כמה עריכות קטנות או גדולות (סטיבן קינג, סדרות ריאליטי, וכו'). בכל מקרה, אחרי שתרמתי לכמה מהערכים ופתחתי אחד או שניים, קיבלתי יחס, די מנוכר. היה לי הרושם שהיחס לערכים שכתבתי היה די שווה נפש, כי הם לא מתייחסים להיסטוריה או לפיסיקה, אלא לתרבות הפופ. שהיא, בעיני לפחות, משמעותית לא פחות בימינו. הייתי מרחיק לכת ואומר שלמדונה ולאופרה ווינפרי יש לא פחות השפעה מהמלכה אליזבת' או פיסיקאי זה או אחר. א-קיצר, לא קיבלתי תגובות ממש. התגובות שקיבלתי היו בעיקר טכניות וקצרצרות. ובגלל שהרגשתי שהתרומה שלי לא משנה לאף אחד, הפסקתי לתרום. מפה לשם - על ההבדל בין ויקפידיה העברית ללועזית: בכל פעם שאני מגיע לעמוד הראשי בויקי.קום, אני נהנה נורא לראות שיש שם, תמיד, ערך אחד שהוא היסטורי/גיאוגרפי, אחד שהוא מתימטי/טכני, ואחד שהוא תרבותי/בידורי. היום יש שם איזו דמות קומיקס שאני לא מכיר. ולא שדמות הקומיקס הזו מעניינת אותי דווקא, אבל לפחות האתר לא נראה כמו אתר שפונה בעיקר לתלמידי כימיה.
 

e-magine

New member
../images/Emo26.gif

העניין הוא שהוויקיפדיה העברית היא עדיין התחלתית. לכן, במידה רבה האופי שלה מושפע מכל תרומה חדשה. אני נתקלתי במאמר בנושא חופש הביטוי שאין לי ספק שהוא תרגיל של סטודנט למשפטים שנה א'. אם יתנפלו על הויקיפדיה סטודנטים למשפטים, היא תראה כמו בטאון של הפקולטה למשפטים. אבל כזה שנכתב ע"י סטודנטים ולא כזה שנכתב ע"י פרופסורים. לא הכי טוב, אבל הרבה יותר טוב מכולם. אם יתנפלו עליה סטודנטים למדעים, יראה כמו משהו שלהם. אני חושב שנורא חשוב שכמה שיותר אנשים מכמה שיותר תחומים יכתבו. אני בסה"כ העליתי ערך אחד וייחסתי אימרה ידועה לאומרה. היות והרוב, תמיד דומם, יש סכנה שקבוצה קטנה "זדונית" תעשה נזק. עוד דבר. אני מסכים איתך שכאזרח ישראלי, אני גם יותר מושפע ממדונה מאשר ממלכת בריטניה. אבל מה שאני מחפש במאגר מידע שרוצה להיקרא אנציקלופדיה זה מידע ברמה לא מאד מעמיקה, על כל נושא שבעולם. מבחינתי, צריך להיות שם מידע על מדונה, על מלכת בריטניה, על דונלד דאק ועל המון דברים שאני לא יודע בהם ממש כלום וגם על דברים שאני יודע עליהם משהו מעורפל ואני רוצה לגשת למקום שיכול לסדר לי ולרענן לי את הידע. אני לא מצפה לקבל בויקיפדיה ניתוח ברמה מאד גבוהה על ההשפעה התרבותית של מדונה. אבל אם זה יהיה שם, זה כמובן מבורך מבחינתי כי אולי מישהו אחר רוצה לקרוא על כך.
 

xslf

New member
נראה לי מההודעה שלך

שחלק מהעניין הוא חוסר בתיאום ציפיות לגבי התגובות. כתבת: " א-קיצר, לא קיבלתי תגובות ממש. התגובות שקיבלתי היו בעיקר טכניות וקצרצרות." מסקרנות- איזה מן תגובות ציפית לקבל? אני יודעת שהתגובות שציינת הן בדיוק התגובות שאני מקווה לקבל (בהנחה שבכלל אקבל תגובה, מה שאני בדרך כלל לא מצפה לו), ללא קשר לנושא הערך, אבל נראה שאנחנו שונים במובן הזה.
 

אביה*

New member
בטוח שאתה רגיש מדי

כמי שבחילה שם לא מעט, וכתב שם לא מעט (בשם אחר), זה נכון שיכולים לפרגן יותר. אבל לא יכולים לתת מדליה לכל אחד שכותב ערך. בסך הכל כותבים שם די הרבה אנשים ודי הרבה ערכים ומתמקדים בבניה של אנציקלופדיה חופשית. כאשר מישהו כותב ערך יוצא דופן, לא כל כך חשוב הנושא אלא ההיקף, העמקות, וההשקעה אז הוא מחלץ תגובות מיוחדות. אני בטוח שאם תכתוב על מיקי מאוס מאמר גדול ורחב הקף, אתה תקבל את התגובות שציפית לקבל.
 
למעלה