עזרה בנוגע לפשיטת רגל

idit31

New member
עזרה בנוגע לפשיטת רגל

יש לי מספר שאלות לגבי פשיטת רגל:

1. הבנתי שבתהליך פשיטת רגל חלות הגבלות על החייב, איסור על החזקת צ'קים, איסור על החזקת כרטיס אשראי, צו עיכוב יציאה מהארץ ועוד, רציתי לדעת לכמה זמן הגבלות אלו מוטלות, קיבלתי תשובות שונות כמו עד סוף התהליך, 7 שנים, 3 שנים, מישהו יודע לאמר לי את פרק הזמן הנכון?

2. האם ניתן לבצע הוראות קבע כפושט רגל?

3. מהם הנכסים שנלקחים מהחייב? (דירות, רכבים וכו')
 
הגבלות וניהול חשבון בפשיטת רגל

1) ההגבלות המוטלות על חייב בפשיטת רגל מכח סעיף 42 א' לפקודת פשיטת הרגל הם עד סוף הליך הפש"ר.

2) במידה ואין לחייב חשבון בנק, הוא מקבל אישור מהכונ"ר לפתוח חשבון בנק ללא מסגרת אשראי, משמע לא ניתן להיות במינוס ולא ניתן לקבל התחייבויות כאשר אין כסף בחשבון, כמובן שלא ניתן לקבל כרטיס אשראי. לפיכך האפשרות להוראת קבע קיימת אבל במגבלות וזה גם נתון לשיקול דעת הבנק. במידה ויש לחייב חשבון בנק, אזי לא תהיה לו מניעה לעשות הוראת קבע.

3) בהליך פש"ר ניתן לממש כל נכס בר מימוש אשר יביא לתועלת הנושים ולפרעון החוב וזה כל עוד אין פגיעה משמעותית בחייב.
 

idit31

New member
תודה על התשובה אז...

אז אני מבינה שבסוף התהליך אוכל שוב להחזיק ולהתנהל בכרטיסי אשראי וצ'קים?
לגבי הוראות קבע אני מכוונת למקרה שקיים נכון להיום חשבון בנק וכרטיס אשראי ובו הוראות קבע אשר לא יוכלו להיות מכובדות מן הסתם כי הכרטיס יבוטל בתקופת התהליך ואיני מעוניינת לבטלם ורוצה שימשיכו להגבות מהחשבון לכן שואלת אם תיהיה מניעה להמשיך אותם בהוראת קבע ולא באשראי?
 
פשיטת רגל והגבלות

בסוף הליך פשיטת הרגל רק כאשר החייב מופטר מכל חובותיו עקב הסדר נושים ו/או הפטר מותנה ו/או הפטר חלוט אזי מתבטלות כל ההגבלות והחייב יכול (עקרונית) להתנהל כאילו לא היה חייב מעולם. במאמר מוסגר אסביר כי הבנקים מערימים קשיים בתחילת דרכו החדשה של חייב שהופטר.

לעניין, כרטיס האשראי יש לדאוג שהוראות הקבע יועברו להוראות קבע מהבנק על מנת למנוע בעיות.
ויוסבר כי ההגבלה על השימוש בכרטיס אשראי חלה על שימוש חדש בכרטיס (לא ניתן להשתמש בו (ל"גהץ"). אבל חיובים ישנים "אמורים" להיות מכובדים כל עוד יש אשראי בבנק.

בכל מקרה תמיד ניתן להגיש בתיק הפש"ר בקשות למתן הוראות.
 
מציע לך לעיין בפקודת פשיטת הרגל

זה החוק והמקור הכי מוסמך. למיטב ידיעתי ההגבלות נקבעות על ידי ביהמ"ש ומפורטות בצו פשיטת הרגל. אתה רשאי תמיד לפנות בבקשה מנומקת ולבקש שינוי או ביטול ההגבלות.
 
למעלה