היי חדשה עם שאלות!

2ר2ורה

New member
היי חדשה עם שאלות!

יש לגרוש שלי חובות בדמי מזונות ותבעתי אותו דרך הוצאה לפועל לפני כשבועיים, ביום חמישי הבנתי שאושרה לי התביעה וביום שישי חלק מהסכום הופקד על ידיו לחשבוני.
נותר לתשלום בערך 1000 ₪.(הפרשי תשלום בגין תשלומים חלקיים בעבור חודשים קודמים)
מחר בכווונתי לגשת לסניף הוצאה לפועל כדי להגיש בקשות לביצוע הלכים לגביית החוב.
אילו הלכים ברשותי לבצע?
האם ניתן לבצע שפעול בתיק מזונות ולאחר מכן לבצע הקטנת חוב ע"י שליחת הטופס היעודי בדואר או שבכל חודש מחדש אצטרך לגשת פיסית ללשיכה?
איך ניתן להקטין את זמני ההמתנה להחלטות הרשם? חיכיתי שבועיים שלמים רק כדי שיאשרו לי את הבקשה לתביעה , למרות שהבאתי את כל המסמכים הדרושים כראוי , הרי גם ככה עכשיו אצטרך לחכות עד החלטת הרשם לגבי אישור ביצוע פעולות לגבייה, וגם לפי מה שהבנתי רק אחרי שיאשר לי את הבקשה אוכל להגיש בקשה למימוש הכספים וגם אז יש זמן המתנה כלומר להערכתי עד שאראה את הכספים בפועל על חודש אפריל סתם לדוגמא יהיה כבר אוגוסט?
אוףףףףףףףף מותשת כ"כ בבקשה ממי שיודע ויכול לשפוך קצת אור כאן זקוקה להדרכה מתאימה
 

רונה244

New member
תשובה

את יכולה לבקש שפעול הליכים בתיק, על ידי הגשת בקשה לרשם בטופס זוכה 1 . אבל לפני שאת משפעלת הליכים תבקשי מהחייב שישלם לך , יכול להיות שהוא לא יודע על יתרת החוב, כי רק ביום שישי הוא העביר לך כסף לחשבונך.
באם קיבלת ממנו כסף את חייבת לבצע הקטנה בתיק תוך שבוע ימים מיום קבלת הכסף. אם תקטיני את החוב שלא בזמן את עלולה לחטוף קנס מהרשם.
אין אפשרות להקטין את זמני ההמתנה להחלטות הרשמים, קשה לי להאמין שלקח לרשמים שבועיים לתת החלטה בתיק מזונות. אולי קיבלת מכתב מהוצאה לפועל שבועיים לאחר ההחלטה.
יומיים לאחר שהבקשה הוקלדה במזכירות הוצל"פ תתקשרי למוקד מידע לבדוק באם יש החלטה.
בנוסף, אני לא מבינה על מה הלחץ.. הרי הוא שילם לך את רוב החוב, והיתרה היא בסך הכל 1000 ש"ח, קצת סבלנות נדרשת כאן
בהצלחה
 

2ר2ורה

New member
בדקתי במוקד

וההחלטה ניתנה אחרי שבועיים בדיוק.
החייב יודע בדיוק מה הוא חייב וזה לאחר מס שיחות מולו והסברים בנידון.
והלחץ נובע מהתשלומים השוטפים שזורמים ואין להם כיסוי, גידול הילדים מצריך תזרים מזומנים בשותף ולא בהפסקות!
סבלנות יש הרבה רק שכאן כבר מדובר במריטת עצבים מתמשכת
בכל אופן תודה על התגובה!
 
תיק הוצל"פ מזונות

תוספת לתשובתה הנכונה של רונה.
הקטנת קרן חוב יש לבצע תוך 7 ימים מקבלת הכסף, את הקטנת החוב חייבים להגיש ידנית (פיזית) בלשכת ההוצל"פ. היא ביצוע ההקאנה במועד יכול לגרור קנס (לא תמיד, בוודאי שלא בפעם הראשונה).

לא ברור מדוע צריך לשפעל הליכים אם אין עיכוב הליכים בתיק.

לא נית ןלהקטין את הזמן להחלטה, החלטות ניתנות על פי סדרי עדיפיות ודחיפויות של הבקשות. במידה והבקשה דחופה יש לציין זאת על גבי הבקשה ובעת ההגשה לומר לפקידה שמדובר בבקשה דחופה.
 
למעלה