מעקלים

שרית בז

New member
מעקלים

האם מהוצאה לפועל יכולים להגיע באמצע הלילה ולעקל דברים?! יש לי חוב של 4,500 לחברת כרטיס אשראי וזה עבר כבר לעו"ד. אני מנסה להגיע להסדר אבל הם לא רוצים. הם רוצים שאני ישלם את כל הסכום במזומן. ואין לי אפשרות. הם עיקלו ללי את חשבון הבנק והרכב שגם ככה הוא משעובדאת חשבון הבנק והרכב שגם ככה הוא משעובד. ויש לי פחד שהם יבואו בלילה . אני לא ישנה טוב בגלל זה. תודה.
 

רונה244

New member
תשובה

הוצאה לפועל לא יגיעו באמצע הלילה כדי להוציא לך דברים מהבית. לפני הוצאת המיטלטלין מהבית ישנו הליך שנקרא רישום עיקול שבו מגיעים אלייך הביתה בשעות אחר הצהריים מהוצאה לפועל ורושמים את תכולת הבית. וזה רק רושמים.. ההליך אחרי הרישום הוא הוצאת המיטלטלין . אין מצב שיוציאו לך מיטלטלין מהבית מבלי שיגיעו לפני כן ויבצעו רישום כך שאת יכולה לההרגע
לגבי החוב , באם את לא יכולה להגיע להסדר עם הזוכה, את יכולה לפנות ללשכת הוצל"פ ולבקש פריסת החוב לתשלומים לפי יכולתך הכלכלית . בהצלחה!!
לגבי הרכב באם הוא מעוקל במשרד הרישוי ,יש מצב שיבצעו תפיסת רכב, רק אם זה רכב משנת 2000 ומעלה.
 

שרית בז

New member
תשובה

תודה. הרגעת אותי בקשר לזה שהם לא יבואו בלילה. לגבי הרכב, העו"ד עשה את העיקול ורשום שהודעה הועברה למשרד הרישוי.אם משטרת התנועה תעשה לי בדיקה היא תוכל לראות שיש עיקול?
 

רונה244

New member
תשובה

עיקול רכב לא קשור למשטרת התנועה , זה קשור לכך שלא תוכלי למכור את הרכב כי הוא מעוקל במשרד הרישוי. וגם יש אפשרות שיבצעו תפיסת רכב שזה אומר שיבואו ויקחו לך את הרכב.
משטרת התנועה קשורה רק עם ביצעו לך הגבלת רישיון נהיגה , ואת זה הם רואים במחשב שלהם. כי אם יש לך הגבלה זה כאילו שאת נוסעת בשלילה.
בהצלחה
 

שרית בז

New member
תשובה+שאלה

אוקיי. תודה על העזרה. יש לי עוד שאלה.. הם עיקלו לי את חשבון הבנק. ובחשבון הבנק יש מינוס די גדול. אמרו לי שאם יש מינוס לא מעקלים. האם זה נכון?! במידה וכן מה אפשר לעשות כדי להסיר את העיקול. תודה
 
עיקולים בהוצל"פ

כל התשובות שקבלת מרונה נכונות.
אוסיף רק מספר הערות:
1) יש מצבים בהם ניתן לבצע עיקול מיטלטלין + הוצאה, בדרך כלל זה חריג ולא תמיר רשם ההוצל"פ יאשר זאת כי זה מצריך נסיבות מיוחדות.
2) לגבי עיקול הבנק, לרוב לא ניתן לעקל מינוס בחשבון הבנק, יש מקרים נדירים שניתן לעקל את מסגרת האשראי.
3) את יכולה לבקש חקירת יכולת במגרתה תבקשי עיכוב הליכים וביטול הליך העיקול על חשבון הבנק.
 
עיקול ללא רישום - בדידי הוה עובדה

לפני כמה שנים באו מעקלים עם משאית והעמיסו ללא כל ביקור קודם וללא רישום.
האם זה היה בלתי חוקי ואני יכול לטעון משהו נגדם או נגד הוצל"פ?
 
עיקולים בהוצל"פ

ראשית: לא קראת את תשובתי המלוא תשומת הלב,
שנית: מה שהיה לפני מספר שנים תלוי במה שהיו הוראות החוק והתקנות לפני שנים ולכן לא ניתן לייעץ לך בנושא זהכי לא ידוע על מתי מדובר.
שלישית: טענתך שלא בוצע רישום מקדים להוצאה טעונה בדיקה מקדימה. היות וגם מצב בו לא היית בנכס שעוקלו בו המיטלטלין ו/או לא פתחת הדלת אזי ביצוע הדבקת צו העיקול על הדלת מהווה עיקול ברישום.
 
למעלה