הזמנתי תיקון דוד שמש שסוכם על 500ש''ח,

Elaa56

New member
הזמנתי תיקון דוד שמש שסוכם על 500ש''ח,

במהלך העבודה , יורד ואומר שיש עוד צינור להחליף , אמרתי שיחליף....
בסוף העבודה דרש 1200 ש''ח על הצינור הנוסף וקידוח נוסף(שלא נעשה באמת - ממה שראיתי על הגג)... אבי שילם לו בצ'ק אחד לעוד שבוע.
(אני לתומי חשבתי לתשלום של עוד 30- 40 ש''ח.)
האם יש אפשרות לביטול הצ'ק???
 

רונה244

New member
תשובה

למיטב ידיעתי ויתקנו אותי המומחים. באם השיק הוא למוטב בלבד והוא לפקודת בעל המקצוע בלבד יש מצב לבטל את השיק ואם הוא יתבע אותך תפגשו בבית המשפט.
באם השיק פתוח, אל תבטל אותו כי יש מצב שהוא יעביר אותו לצד ג', שיכול לתבוע אותך על שיק חוזר.
שהשיק יפרע ואז תתבע את בעל המקצוע בתביעות קטנות
בהצלחה
 
ביטול שיק

על פי פקודת השטרות לא ניתן לבטל שיק אלא אם יש סיבה מוצדקת לכך מבחינה משפטית סוגיית השיקים והשטרות היא סוגיה מורכבת האם השיק הוא בין צדדים קרובים (בינך לביןמקבל השיק) או בין צדדים רחוקים (בינך לבין צד שלישי שקיבל את השיק).
כאשר מדובר בצדדים קרובים תוכל לטעון כטענת הגנה טובה לכשלון תמורה מלא (לא קיבלת כלל תמורה בגין השיק. כאשר מדובר על טיב העבודה או על חלק מהעבודה מדובר בכשלון תמורה חלקי ואז מדובר על סכום קצוב.

בכל מקרה כמו שאמרה רונה במידה ותבטל ותתבע בהוצל"פתוכל להגיש התנגדות תוך 30 יום ואז המקרה יגיע לבית המשפט. יש לקחת בחשבון שגם במקרה זה יש עלויות כגון אובדן ימי עבודה (הכנת ההתנגדות, הגשתה להוצל"פ ימי דיונים ועוד) שכ"ט עו"ד במידה ותצטרך ייצוג של עו"ד, וכמובן שאם תפסיד בסוף ההליך תצטרך לשלם לזוכה הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד אם הוא מיוצג.
 
למעלה