בעל הבית רימה אותי !

בעל הבית רימה אותי !

היום קיבלתי שיחת טלפון מהבנק שהחשבון שלי מעוקל לאחר בירורים מקיפים התברר שדירה ששכרתי לפני 4 שנים (טכנית התגוררתי בדירה 8 חודש) רשומה על שמי בארנונה תקופה של 3 שנים. מאחר ולא ידעתי אז, שכך דברים מתנהלים ובעל הבית העביר את שמי לעיריה לא דאגתי להסיר אותו אז כשעזבתי . ניגשתי לעירייה עם החוזה של הדירה הנ"ל להוכיח להם "שחור על גבי לבן " שאכן שכרתי את הדירה לשנה בלבד ולא לשלש שנים.
הפקידה בארנונה השיבה לי שיתכן והארכתי את החוזה וכן המשכתי לגור שם ואין לה מה לעשות .
עוד מספר פרטים...
1.התקשרתי לבעל הבית והוא "ניפנף" אותי .
2. לאחר הדירה הנ"ל שכרתי דירה נוספת למשך שנתיים אבל אין לי את החוזים ממנה (זרקתי אותם) אבל השגתי אישור בכתב מבעל הבית שגרתי בדירה שלו.
השאלה שלי מה אני עושה במצב כזה ?
האם האישור של בעל הבית האחרון תקף משפטית?
 

רונה244

New member
תשובה

היות ולעיריות יש מערכת גביה עצמאית שלא עוברת דרך הוצאה לפועל אנסה לייעץ לך. ויתקנו אותי המומחים.
אני הייתי ממליצה לך לפנות לבית המשפט ולהגיש התנגדות לחוב.
דבר נוסף בכל עיריה/מועצה יש ועדה שנקראת ועדת ערר, תגישי את התנגדותך לחוב לועדה עם כל ההוכחות שנמצאות בידייך . ותמתיני לתשובה
בהצלחה!!
 
עתירה מנהלית

תוספת ותיקון לתשובת רונה.
במידה ולא צלחה דרכך לביטול החוב דרך העיריה אתה צריך להגיש עתירה מנהלית לביטול החוב לבית המשפט לעניינים מקומיים בעיר בה נמצאת הדירה.
 
בעל הבית רימה אותה ולא העירייה

עם כל הכבוד לתשובות שקיבלת כאן, הן אינן נכונות.

אמנם את יכולה לפנות לעירייה בניסיון לביטול החוב, אך כבר לא הסכימה לבטל את חובך ולצערך הרב, סירובה הוא כדין.

את נרשמת כמחזיקת הדירה כאשר היית בפועל המחזיקה. כאשר חדלת מההחזקה בדירה - מחובתך היה לפנות לעירייה ולהודיע על כך, וזאת כפי שקובע סעיף 326 לפקודת העיריות. האם באמת מישהו סבור שהעירייה יכולה לעקוב אחרי תחלופת הדיירים בכל הנכסים שבתחומה??

ובלי קשר- בית משפט לעניינים מקומיים סמכותו לדון בעבירות פליליות על חוקי עזר ועוד חוקי שהרשות המקומית הוסמכה לדיון לאכוף את ההוראות הפליליות שבהן, כגון אלה הקבועים בחוק רישוי עסקים, חוק התכנו והבניה וכיוב'.


ככלל (אך לא במקרה שלך) ניתן לעתור כנגד החלטה של רשות מקומית לבית משפט לעניינים מנהליים- זהו בית משפט מחוזי שיושב לדין, בין היתר, בעתירות כנגד החלטות של רשויות שונות כמו הרשויות המקומיות.

במקרה הזה, את צריכה לתבוע את בעל הדירה ו/או את מי שהיו הדיירים במקום במשך התקופה שבגינה העירייה חייבה אותה.

זאת יש לדעת- החיוב בארנונה חל על מי שרשום כמחזיק (אלא אם למשל תוכיחי שהרישום נעשה במרמה, אבל למרות הכותרת שנתת לפניה, הרי שבעל הבית לא רימה אותה, הוא פשוט דאג לעצמו כשרשם אותך כמחזיקה בעת שהתחלת את תקופת השכירות, ואת לא דאגת לעצמך כשסיימת את התקופה ולא הודעת לעירייה על שחדלת מהחזקת הדירה) ו/או על המחזיק בפועל ואם הדירה ריקה אז הבעלים שלה חייב בתשלום.

בתביעה בינך לבין הבעלים ו/או הדיירים ששהו בדירה בפועל, מה שהיה רשום בספרי העירייה אודות המחזיק לא יהיה רלוונטי ובית המשפט יחייב את מי שהיה "בעל הזיקה הקרובה ביותר" ומאחר שאת לא היית בדירה ואינך בעליה, הרי שאינך זו ואת אמורה לזכות בתביעה.


לסיכום- את צריכה לשלם את החוב לעירייה ולתבוע את הבעלים ו/או הדיירים שהיו בדירה בתקופת החיוב.
 
למעלה